גלו מנהיגות - צאו לפריימריז פתוחים!

זוהי קריאת השכמה למנהיגים שלנו. הציבור רוצה מפלגה אחת מגוונת שמכילה את כולם. אנחנו יכולים לגור ביחד באותה קהילה, להתפלל ביחד, ואנחנו יכולים גם להצביע לאותה מפלגה

חדשות כיפה איתי גרנק 06/12/19 09:50 ח בכסלו התשפ

גלו מנהיגות - צאו לפריימריז פתוחים!
איתי גרנק, צילום: יהושע מנשה

יש הרבה רגעים בחייהם של פוליטיקאים שבהם הם צריכים לגלות מנהיגות, להוביל ולא להיות מובלים. אבל יש רגעים שאין ברירה וכאשר הם לא עושים זאת - הם טומנים את ראשם בחול. בציונות הדתית הגענו לרגע הזה – אנחנו במצב של להיות או לחדול מבחינה פוליטית.

ככל הנראה אנחנו דוהרים לבחירות, הבית היהודי והאיחוד הלאומי בכל הסקרים עומדים כרגע על ממוצע של שניים וחצי מנדטים, ותמיד בבחירות הם מקבלים פחות מהסקרים. הימין החדש כבר לא עבר את אחוז החסימה בבחירות הקודמות, על אף סקרים מחמיאים. עוצמה יהודית שווים שני מנדטים שבדרך כלל נזרקים לפח.

הגיעה השעה שבה מנהיגי מפלגות הציונות הדתית צריכים לקבל החלטה מנהיגותית שתשנה את המפה הפוליטית. לתת את הכוח לחברי הציונות הדתית לבחור את נבחריהם. נפתלי, איילת, בצלאל, הרב רפי ואיתמר, צריכים לקבל את ההחלטה הקשה והנכונה – יוצאים לפריימריז פתוחים.

בפריימריז פתוחים עם קמפיין נכון יכולים להתפקד 100,000 איש שמייצגים קרוב לשליש מהציונות הדתית והימין האידאולוגי. היום גם חוק הפריימריז מאפשר לכל אחד להתמודד ולקבל החזר מהמדינה אם הוא נבחר או אם הוא מגיע להישג מסוים, וכך אנחנו פותחים את השורות לכולם - לאנשי ההר והעיר, לכיפות הקטנות, הגדולות והשקופות, לליברלים ולשמרנים, וגם לחילונים שמזדהים עם ערכי הציונות הדתית.

זוהי קריאת השכמה למנהיגים שלנו. הציבור רוצה מפלגה אחת מגוונת שמכילה את כולם. אנחנו יכולים לגור ביחד באותה קהילה, להתפלל ביחד, ואנחנו יכולים גם להצביע לאותה מפלגה, לא צריך מפלגה לכל זרם. גם במבחן המציאות הוכח שזה לא עובד וגרם לכך שהיה חסר לגוש בבחירות הראשונות של 2019 בדיוק מנדט אחד להקים ממשלה. מה שהוביל אותנו לעוד מערכת בחירות שהסתיימה ללא הכרעה, וככל הנראה אנחנו דוהרים למערכת בחירות שלישית. זה גם גרם לכך שמצביעים רבים מבני הציונות הדתית ברחו לכחול לבן, וניתן לראות זאת באחוזי ההצבעה בישובים כמו אפרת.

בצלאל, הרב רפי, נפתלי, איילת ואיתמר, גלו מנהיגות. כאשר תתקבל ההודעה הרשמית על הבחירות - הכריזו על מפקד לציונות הדתית עם יעד ריאלי של 100,000 חברים. הקצו את המשאבים הנכונים לקמפיין פרסומי. מבחינה טכנית זה אפשרי. בדקנו. אז אל תספרו לנו סיפורים.

אם תעשו זאת, הציבור יגמול לכם בקלפי וילך אתכם בכל הכוח. אם לא תעשו את זה, או שהציבור יעשה את זה לבד בלעדיכם, או שפשוט לא תעברו את אחוז החסימה ותלמדו בדרך הקשה. אנחנו כבר לא נהיה מוכנים לזרוק את הקולות שלנו לפח.


איתי גרנק הוא ממובילי המחאה לאיחוד מפלגות הציונות הדתית וקיום פריימריז פתוחים.