הרב אליצור: "הקמפיין של נעמ"ת משכנע את הגבר המטריד שהוא בסדר"

הרב איתי אליצור, חבר בארגון בוחרים במשפחה, יוצא נגד הקמפיין ההטרדה המינית של נעמ"ת ומסביר מה הן הסיבות בגללן הוא מיותר ומזיק

חדשות כיפה הרב איתי אליצור 27/11/19 10:32 כט בחשון התשפ

הרב אליצור: "הקמפיין של נעמ"ת משכנע את הגבר המטריד שהוא בסדר"
אילוסטרציה גבר ואישה, צילום: shutterstock

ארגון נעמ"ת יצא בקמפיין "אלימות כאן זה מתחיל". הקמפיין מראה נשים שנוהגות בגברים כפי שגברים נוהגים בנשים, כדי שהגברים ירגישו מה מרגישות הנשים. והמסקנה: הכל מוביל לאלימות. הקמפיין הזה מיותר ומזיק. וזאת משלש סבות עיקריות.

סיבה ראשונה: הוא מיותר מפני שכל גבר שמטריד אשה יודע בדיוק שהיא מוטרדת וסובלת. הוא לא צריך שיסבירו לו את זה. הוא כבר יודע את זה. (עובדה שהוא לא ישתוק אם מישהו יעשה ככה לאחותו או לבתו). זה לא מחדש לו שום דבר. זה רק מחזק אצלו את התחושה שזה "אולי לא כ"כ בסדר אבל ככה כולם עושים".

סיבה שניה: המתודיקה של הקמפיין מראה עד כמה הוא מגוחך. הפמיניסטיות כ"כ מתעקשות שאין הבדל בין גברים לנשים, עד שהן לא רואות את האבסורד שמתודה שלהן. האשה המוטרדת בכלל לא דומה לתמונת הראי של הגבר המוטרד. אשה שגבר "מתחיל" איתה הרבה יותר פגועה מגבר שאשה "מתחילה" איתו. הגבר בנוי אחרת. בו זה הרבה פחות פוגע. זה כמובן רע מאד. אבל זה לא פוגע בכבוד האדם שבו. (לצערי יש הרבה גברים שממש נהנים מזה). אשה שעושים לה את זה – פגעו בצלם האנוש שבה. אז אם תראו לגבר תמונת ראי הוא סוף סוף יבין איך האשה מוטרדת??? להפך. עד היום הוא הבין את זה מצוין, עכשיו אולי הוא יחשוב שזה דוקא סבבה. האיש הוא לא אשה והאשה איננה איש.

הסיבה שלישית: הקמפיין הזה מיותר, משום שהוא מגדיר לא נכון את הבעיה. הטרדה היא דבר חמור מאד, גם אם היא לא מביאה לשום אלימות. אדרבה, היא הרבה יותר חמורה מאלימות. אז למה לומר שהכל מביא לאלימות? גם צילום והפצה של תמונות מיניות ומחפיצות של נשים הוא מספיק חמור גם אם הוא לא מוביל לשום אלימות. תעשו קמפיין נגד זה. מצוין. אבל למה לערבב את כל המושגים?

ולגבי שאר התופעות זה פשוט מגוחך: מי שלועג לאשה שהיא לא מצליחה לחנות יבוא לידי אלימות?! מי שנותן לאשה שכר נמוך יבוא לידי אלימות?! מי שמארגן אירועים נפרדים יבוא לידי אלימות?! נו באמת. מה השטויות האלה?(כמובן שרק גברים לועגים לאשה שהיא לא מצליחה לחנות, בעוד שנשים אף פעם לא לועגות לגבר האידיוט, בעל האינטלגנציה הרגשית הנמוכה, שלא מבין שום דבר עד שיגידו לו בפירוש, ושלא מצליח לקרוא בלי שגיאות אפילו רשימה למכולת).

משלש הסיבות האלה, הדבר היחיד שהקמפיין הזה יכול לגרום לו הוא שאנשים ישתכנעו שזה מביא לידי אלימות וינהגו באלימות. לקחתן את כל המאבקים שלכן (שחלק מהם בהחלט מוצדקים), עשיתן מהכל סלט אחד גדול, וכרכתן את הכל באלימות. יש מספיק תופעות שצריך להלחם בהן. אבל הקמפיין הזה ממש לא עושה את העבודה. הקמפיין הזה רק מציג את העולם כאילו יש בו מלחמה בין המינים: בין הגברים האלימים והרעים לבין הנשים המסכנות וחסרות הישע.

במקום שכולנו נתאחד נגד התופעות החמורות של הטרדה, החפצה ומיניות, אתן מתעקשות ליצור מלחמה מדומה בין הגברים בעולם לבין הנשים בעולם. אינני יודע איזה אינטרס זה משרת, אבל את האלימות זה לא יפחית.