למה נתניהו פוחד מגדעון סער?

נתניהו לא מצליח להסתיר את סלידתו מגדעון סער. מה סער עושה נכון ומה יש בו שמצליח לגרום לראש הממשלה לעשות כל-כך הרבה טעויות?

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/11/19 16:44 כו בחשון התשפ

למה נתניהו פוחד מגדעון סער?
חיוכים כבר אין שם. נתניהו וסער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ראש הממשלה נתניהו מונע בגופו ממש את הפריימריז (בחירות מוקדמות) לראשות מפלגת הליכוד. כרגע שאר המועמדים לא מכריזים כי יתמודדו מול נתניהו, מלבד חבר הכנסת גדעון סער. למרות שישנם יורשי עצר רבים לנתניהו, ברקתאדלשטיין, ישראל כץ וכו', אף אחד לא מאיים על נתניהו כמו סער. איך הגיע סער לדרגה בה הוא מאיים על הפוליטיקאי הממולח ביותר- קינג ביבי? 

כמו בכל טעות של נתניהו, גם הפעם הוא הגורם שהצליח לגדל ולרומם את סער יותר מכל. הוא יוצא נגדו בכל הזדמנות ונאבק בו. כלומר, מי שהפך את סער ליריב שווה הוא דווקא ראש הממשלה. כמו כל דבר שנתניהו עושה, אפילו את הטעויות שלו הוא עושה בגדול. ראש הממשלה היה צריך להתייחס אליו כאל כל חבר אחר ברשימת הליכוד, אולם הוא זה שהגדיל את יהבו. מנגד, סער הקפיד להגיד שהוא חושב שנתניהו ראש ממשלה טוב ועד שיוכח אחרת הוא חף מכל פשע. דהיינו, הוא לא שיחק את המשחק המלוכלך שנתניהו ניסה להכניס אותו אליו בכוח, וכך הגדיל את כוחו אף יותר. 

סער לא מפחד לצאת נגד ראש הממשלה ודף המסרים של הליכוד לא שגור בפיו. הוא מתראיין גם כשיש עוצר ראיונות, הגיע לוועדת המשפיעים של חדשות 12 כששאר השרים ביטלו את הופעתם והדבר החשוב מכל - הוא לא מפחד להגיד שנתניהו נכשל רחמנא ליצלן. שאר השרים חושבים שזה עתיד להתנקם בסער והוא מייצר לעצמו תדמית של חתרן, אולם כרגע זה משתלם לו והוא הופך למוערך יותר ויותר גם בין מתפקדי הליכוד וגם מול המצביעים מהצד השני של המפה הפוליטית. 

ההחלטה הטובה ביותר שקיבל סער היא לצאת לחל"ת מהפוליטיקה, אבל להישאר בליכוד. הוא לא ערק למפלגה האחרת ולא הקים אחת חדשה בעצמו. הוא ליכודניק - תמיד היה כזה ותמיד יישאר כזה. בחופשה שלו הוא הקפיד ללכת לכל ברית, בר מצווה או חתונה של חברי מרכז הליכוד ולהישאר בתודעה הציבורית, אך לא היה מחויב לנתניהו ומסריו. הוא בנה את שמו מבחוץ מבלי להתלכלך ברפש ששאר חברי המפלגה היו חייבים להיכנס אליו כדי להגן על ראש הממשלה והביקורת כלפיו. 

סער מצליח בדרך ייחודית להחזיק את המקל מכל קצותיו. הוא הולך ומתחזק בשמירת מצוות ולאחרונה אף החל לשמור שבת, מנגד בתו בזוגיות עם בחור לא יהודי וסער יצא להגנתה בפומבי. הוא מעיד על עצמו כאדם מסורתי וכשהיה שר הפנים לא הסכים לפתוח את המרכולים בתל-אביב בשבתות, אולם בת זוגתו, גאולה אבן, היא אישה חילונית שרבים מכירים והוא עצמו אינו חובש כיפה. סער מצליח בו זמנית לצאת נגד נתניהו, אך לשמור על ממלכתיות מולו. היכולת הזו קיימת אצל עוד אדם אחד- בנימין נתניהו. הדמיון בניהם הוא שמצליח לגרום לנתניהו לעשות כמעט כל טעות אפשרית בדרך.