על אתונות, מלוכה ונתניהו

לפני ארבע שנים הבינו בשמאל שנשארה רק דרך אחת לנצח - לסמן את ראש הממשלה מטעם הימין כאדם מושחת. משימה לא קלה בהתחשב שמדובר באדם שמעולם כנראה לא לקח אגורה שחוקה לכיסו

חדשות כיפה אריאל קלנר 05/11/19 17:03 ז בחשון התשפ

על אתונות, מלוכה ונתניהו
על אתונות, מלוכה ונתניהו, צילום: shutterstock

בספר שמואל מתוארת דרכו של שאול אל המלוכה. הוא בכלל יצא לחפש את האתונות של אביו. שאול מנסה למצוא את הרואה - שמואל הנביא, כדי שזה יאמר לו היכן האתונות. הוא לא שיער לעצמו ששמואל יבשר לו על המלוכה. מכאן הביטוי "חיפש אתונות ומצא מלוכה". 


מושחתים שנאבקים בשחיתות 


לפני כ 4 שנים הבינו בשמאל שלאור קריסת כל הקונספציות שלהם ואי היכולת לנהל ויכוח אפקטיבי כלשהו עם הימין, נשארה רק דרך אחת לנצח - לסמן את ראש הממשלה מטעם הימין כאדם מושחת. משימה לא קלה בהתחשב שמדובר באדם שמעולם כנראה לא לקח אגורה שחוקה לכיסו.


הם לא אמרו נואש ויצאו למסע ציד כמוהו לא נראה בישראל. כל חמגשית הפכה לשחיתות, כל סיגר הפך לשוחד וכל ניסיון לשנות סיקור עויין בכלי התקשורת עפ"י כללי היח"צ המקובלים, הפך לפרשה מהדהדת.  על רקע הפרסומים האחרונים, ובמיוחד הכתבה של עמית סגל מאמש, כתבה שחושפת חשד כבד להתנהלות עבריינית מאפיוזית מצד מערכת האכיפה, נראה שהשחיתות נמצאה.

ח"כ אריאל קלנר

ח"כ לשעבר אריאל קלנרצילום: הותר לשימוש

חיפשו אתונות - שחיתות מסויימת אצל רה"מ, ונראה שגילינו שחיתות איומה ונוראה. שחיתות הרבה יותר חמורה מגניבת כסף - שחיתות של גניבת שלטון. השחיתות הזו נמצאת עמוק עמוק בתוך המערכות שאמורות להגן מפני שחיתות - מערכות האכיפה שהפכו למערכות הפללה בכל מחיר ומנהלות פוטש זדוני כנגד ראש ממשלה מכהן. היום כולם כבר מבינים שהדבר האחרון שמעניין אותן זה צדק או אמת. אני מודה, את האמון במערכות האכיפה איבדתי בגירוש מגוש קטיף. חשבתי שראיתי אותם בשיא שיפלותם אז. לא האמנתי שיכולים להגיע לתהומות שאליהם אנו נחשפים בימים אלה.


'הרווחתם את זה ביושר'


ומשהו אישי למנדלבליט, שי ניצן ודובריהם במערכת הפוליטית ובתקשורת: יש אכן סכנה לדמוקרטיה הישראלית ויש בעיה גדולה של חוסר אמון במערכות האכיפה ובמוסדות המדינה. אבל אין לכם מה להתלונן הרווחתם את חוסר האמון הזה ביושר. אל תתלהבו מאלה שעדיין תומכים בכם היום. הם בעיקר אינטרסנטים שרוצים להפיל את נתניהו בכל מחיר. עמוק בפנים - גם הם לא נותנים בכם שום אמון. 


המשימה של המחנה הלאומי, וזו המשימה גדולה שלנו במחנה הלאומי - לתקן את המחדל הגדול שלנו באי הטיפול במערכות האכיפה. יש לבצע רפורמה עמוקה כי הכוח השחית אותן והריקבון מבאיש. יש להשיב את האמון של הציבור במוסדות המדינה, לא על ידי השתקת הביקורת והתקפת המבקרים, אלא ע"י תיקון המוסדות.  אולי "מעז ייצא מתוק" ומתוך המאבק שמנהל נתניהו על חפותו, נמצא מלוכה ונבער את השחיתות האמיתית.

כותב המאמר כיהן כחבר כנסת מטעם הליכוד