"על חטא שחטאנו" -פוליטיקאים יקרים בואו נדבר על זה באומץ

"ראשי המפלגות השונות ועושי דברם עשו מאיתנו- פשוטי העם- קטנים ומטומטמים. ניסו 'למכור' לנו איחודים לא אמינים, סיפרו לנו סיפורי מופת על מכנים משותפי שאין בינם לבין האמת דבר וחצי דבר, והוליכו אותנו שולל "

חדשות כיפה עדיאל בר שלום 11/10/19 11:26 יב בתשרי התשפ

"על חטא שחטאנו" -פוליטיקאים יקרים בואו נדבר על זה באומץ
כמעט מכות במליאה, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

במהלך הוידוי ביום הכיפורים מצאתי את עצמי עסוק בשאלה מה עובר בראשם של נבחרי הציבור שלנו ברגעים אלו ממש, באומרם- "על חטא שחטאנו לפניך בגלוי, בזדון, בחוזק יד, בטומאת שפתיים, ביצר הרע, בלשון הרע, בעיניים רמות, בשיח שפתותינו..." תהיתי האם יש איזשהו סיכוי שהמפגש עם הטקסט האינטימי והישיר הזה עורר אותם לאיזושהי תשובה. לחילופין- קשה היה להישאר אדיש מול המילים שחזרנו ואמרנו כל כך הרבה פעמים בתפילות הימים הנוראים "ויעשו כולם אגודה אחת" שהשנה ללא ספק השאירו טעם מר וצביטה בלב.

אודה ולא אבוש- אני יתום פוליטי. אינני סומך על אף אחד ואחת במערכת הפוליטית כיום. עקבתי בדלית ברירה אחר כל התככים, המזימות, התרגילים וההכרזות הריקות והעלובות שנאמרו לאורך החודשים האחרונים. אותן הכותרות, אותו מבוי סתום ואותו אגו שפל שמאיים לגרור מדינה שלמה למערכת בחירות נוספת. ראשי המפלגות השונות ועושי דברם עשו מאיתנו- פשוטי העם- קטנים ומטומטמים. ניסו 'למכור' לנו איחודים לא אמינים, סיפרו לנו סיפורי מופת על מכנים משותפי שאין בינם לבין האמת דבר וחצי דבר, הוליכו אותנו שולל עם הבטחות סרק וגררו אותנו למערכת בחירות מיותרת, יקרה, בזויה ומטונפת על לא עוול בכפנו. באו נודה על האמת. זה לא מופע של איש אחד וגם לא של שניים. אפשר לבחור בנרטיב שביבי אשם במערכת הבחירות הנוספת ואפשר להטיל את מלוא הרפש על ליברמן. זה נכון שיש להם חלק נכבד ומרכזי, אך האמת היא שכלל המפלגות וראשיהן אחראיות לעוול ההיסטורי הזה. כולם היו עסוקים בכל השיקולים והמזימות האפשריות, מלבד בסיפור האמיתי- בנו. במשימה. בעומק השליחות הציבורית. יעידו שלטי החוצות שהולכים ומתדרדרים מפעם לפעם. "מנהיגות מוכחת", "ישראל לפני הכל", "בני אדם לפני הכל", "נלחמים על ישראל", "ישראל רוצה ימינה" ועוד סיסמאות ריקות מתוכן שמעלות גיחוך ומבוכה בקרב העוברים ושבים. העיקר שהציניות, הקיטוב והשררה חוגגים ומשתמשים בשם של העם והמדינה שלנו בכדי לתת משנה תוקף להכרזות ההזויות הללו.

כעת צריך פשוט לזעוק את המובן מאליו והמתבקש. נמאס לנו! תתעוררו! תתבגרו! תתעשתו! קחו אחריות! אתם מנהיגי ציבור למען השם, אתם מספרים סיפור על זה שהמדינה כאן חשובה לכם. אז תפסיקו כבר להתבצר בעמדותיכם ולעשות קומבינות מכוערות וזולות ותחשבו עלינו, על ציבור הבוחרים שלכם! תתמקדו במשימות הרבות שאתם צריכים להוביל במדינה הזו שבהקפאה כבר קרוב לשנה (!!!) בגלל מאבקי האגו והכבוד הנלוזים שלכם!

צריך לקרוא לילד בשמו. התבלבלנו בזיהוי האויב. השנאה והקיטוב הגיעו לרמות בלתי נסבלות. זה פשוט לא יאמן כמה ארס, כמה רוע וכמה טינופת הושלכו לכל עבר במהלך מערכות הבחירות הללו. הרי בסופו של יום מדובר באנשים ונשים שלמדו באותם מוסדות החינוך והאוניברסיטאות, לחמו באותן היחידות וגדלו באותן שכונות ומושבות. עם יד על הלב- יש מעט מאוד הבדלים מהותיים היום בין המפלגות השונות. מרבית חברי וחברות הכנסת השתרבבו לרשימות השונות באופן שרירותי ואף מתניידים ביניהן ע"פ הצורך (האישי) ובהתאם לנסיבות. רגע לפני שגנץ פשט מדים אף אחד לא ידע לנבא אם הוא יעמוד בראש מפלגה חדשה, יחתור תחת ביבי או יכבוש את העבודה. בוגי אתמול היה יד ימינו של נתניהו, שקד כמעט הפכה לשותפה קרובה מבית , ליברמן רץ עם אותה כותרת ומזגזג לנוחיותו בין שמאל לימין בהתאם לאינטרסים, לשפיר כבר לא מתאים להיות במפלגה שהיא לא עומדת בראשה, כחלון אתמול יריב מושבע והיום אח לנשק ואורלי לוי עשתה את עסקת חייה על חשבון אחרים שבחרו להישאר נאמנים למפלגתם בהעדר אופציות מזמינות יותר...

אנחנו שלושה שבועות אחרי הבחירות והכותרות לא משתנות. כולם יודעים לומר עם מי הם לא מוכנים לשבת ואת מי הם לא מקבלים בשום אופן. לכולם יש טענות על ההתבצרות והמניפולציות של הצד השני, כל צד מחכה שהאחר ייכשל וייפול ואף אחד לא מצליח להיות לרגע מבוגר אחראי ולצעוק בקול גדול "כולנו באותו צד"!!!

תפסיקו למכור לנו שהפערים בלתי פתירים. אל תספרו לנו שהכל יושב על עניינים מהותיים. תגידו אמת! סדרי העדיפויות שלכם מעבירים אתכם על דעתכם! "הקנאה, התאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם"- כך אמרו חז"ל במסכת אבות וזה בדיוק מה שקורה במדינה שלנו כרגע. תאוות בצע, שררה, כבוד ומלחמות כח ואגו משתקים אתכם והופכים אתכם למנהיגים קטנים, דלים וחסרי אונים.

אני יודע שאני נאיבי, אני יודע שבפוליטיקה יש חוקים וכללים אחרים. אני יודע שיש מי שישים הכל על התיקים של נתניהו ולחילופין יש אחרים שיגידו שגנץ עילג, סמוטריץ' משיחי ודרעי שקרן. אני לא מקדש אף אחד ולא פוסל אף אחד. כמי שנטול לחלוטין בית פוליטי – אני מעוניין להישאר תמים ולזעוק את זעקת הרבים שלא נשמעת. אנחנו העם, אנחנו החברה הישראלית, אנחנו אזרחי המדינה שמימשו את זכותם הדמוקרטית פעם נוספת בניגוד לרצונם- אנחנו רוצים הנהגה אחרת, אנחנו מבקשים שיח אחר. יש לנו חברה רב-תרבותית שמביאה איתה לא מעט אתגרים לצד המון עושר, יופי וחלומות משותפים. מישהו צריך לקחת את המשימה המורכבת והמרתקת הזו ולהתייחס אליה רגע ברצינות. כפי שהחלומות שפתחתי בהם ככל הנראה לא יתגשמו (זה המקום לאחל החלמה מהירה לפצועי צה"ל באשר הם) גם אקורד הסיום שלי ככל הנראה לא יתגשם משום שאינני מאמין שיש מי שישמע אותו. יחד עם זה אני מתעקש לזעוק כאן את המובן מאליו.

העם רוצה אחדות. העם רוצה חיבור. העם רוצה שיח. העם מואס במנהיגות הפיקטיבית התועלתנית והתככנית על כל גווניה והיבטיה!

לאורך כל שנות ההיסטוריה קמו עלינו לכלותינו וביקשו להשמיד להרוג ולאבד אותנו. לאחר אלפי שנים- מצאנו בית. מעולם לא היתה בבית הזה תמימות דעים. לעולם גם לא תהיה. אבל כל כך הרבה אנשים מסרו את נפשם-בחייהם ובמותם- בכדי להגן על הבית. אין לאף אחד זכות למוטט את הבית הזה מבפנים!

"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" אומר הנביא ישעיהו ומזכיר לנו שעלינו לחזור להתמקד במשימות הלאומיות שלנו ולהניח להרס ולחורבן שמייצרות מערכות הבחירות הכואבות הללו.

בהשראת המילים ההיסטוריות ממגילת העצמאות- 'מתוך ביטחון בצור ישראל' - אני מזמין אתכם נבחרי ונבחרות הציבור- להתעלות מעל המקום המאוס והמביך שאתם מצויים בו כרגע, ליזום קואליציה רחבה בראשות הצניעות, הענווה, העין הטובה, תודעת השליחות, הרגישות הסביבתית, האמונה באדם, המאחד והמכנה המשותף. מי שייעתר להצטרף לקואליציה שכזו- קבלו אותו בסבר פנים יפות!  תשאירו אחר כבוד באופוזיציה את האגו, התאווה, הקנאה, הכבוד, המפריד, קטנות הנפש וצרות העין.

אני מסרב לוותר, מסרב להתייאש, מסרב לאבד אמונה. מגיעה לנו הנהגה אחרת. יבוא יום ועוד נזכה בה. אין לי ספק בכך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן