ראשי מוסדות, הזהרו מנוכלים

הרב אבינר מתאר עוקץ שכמעט עבר בידי נוכל שהתחזה לתורם לישיבה, ומזהיר את ראשי המוסדות לא להתפתות לעסקאות שרק נראות קורצות

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 07/10/19 10:19 ח בתשרי התשפ

ראשי מוסדות, הזהרו מנוכלים
צילום: pexels

התקשר אליי אדם נחמד מסאו פאולו שהציג את עצמו כג'קי ספרא, ממשפחת ספרא המעטירה ובשורה בפיו: הוא יתרום עתה לישיבתנו 5000 שקל למאה אברכים, וגם יבנה לנו בית מדרש מפואר ויטפל בעניינים מול העירייה.  יפה מאוד מצידו.

ואכן תוך רבע שעה הגיע במייל העתק מכתבו לבנק ספרא להעביר לחשבוננו 250,000$ (הוא חלש בחשבון ולא ידע ש-500,000 ש"ח זה רק 125,000$). הוא גם חלש באנגלית ולא ידע שאומרים Donation ולא Donition, לא אומרים Nane אלא Name ועוד.  אחרי כמה דקות הגיע אישור במייל מהבנק עצמו על העברת הכסף.  אגב, גם הם לא יודעים טוב אנגלית.

בנוסף לכך, אותו נדיב לב, לא רק דואג לתורה אלא גם לארץ ישראל וזה לשונו: אנו עוזרים ליהודים מאקואדור לעלות לארץ וקונים לארץ כרטיסים לכיוון אחד. אנא העבר מיד ליהודי פלוני שם 8500 של, וכך יוכלו לעלות 4 יהודים: הכל במזומן בבנק הדואר (בדרך זו, אין חשבון בנק של המקבל, אלא די לו להתייצב עם תעודת זהות). כי, הוא הסביר, מברזיל, אי אפשר להעביר כסף לאקואדור (מעניין).  אכן מה זה לתת 8500 שקלים אחרי שקיבלת 1,000,000 ש"ח?  סתם צרות עין!. 

זו לא הפעם הראשונה שיש נסיונות נוכלות כאלה, אך אמרו בעלי המוסר שיש ללמוד מוסר אפילו מגנב: כמה הוא מתאמץ!  כמה הוא יצירתי!  ואם הוא נכשל, כמה הוא מנסה שוב!. 
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן