המהפך שקורה הלילה: חוזרים לשדה העבודה הרבני

עכשיו אחרי הבחירות, העולם הרוחני ישוב ב"ה לפעול בכלים שלו. לא במפלגה פוליטית. לא בסיסמאות קצרות. לא במאבקי כוח. לא בתקיפות והשמצות. כי אם בכלים בהם פועלים עבודה רוחנית.

הרב יובל שרלו
יז באלול התשעט
,
17 בספטמבר, 2019 22:14
למצולמים אין קשר לכתבה

למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

"הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים" (תהלים י"ט: יא)
מוצאי הבחירות
עשר בלילה.
המהפך.
חוזרים. ברוך ה'.
רבנים, מנהיגות רוחניות, ולמעשה גם הציבור האמוני כולו – חוזר למרחב בו עובדים עבודה רוחנית.
הכוחות המפלגתיים חולקו. מוסדות המדינה יעשו את שלהם. מי שסבר שתפקידו של העולם הרבני הוא לעבוד בחלוקת הכוחות האלה עשה את שלו נאמנה. עכשיו – זה נגמר. 
והעולם הרוחני ישוב ב"ה לפעול בכלים שלו. לא במפלגה פוליטית. לא בסיסמאות קצרות. לא במאבקי כוח. לא בתקיפות והשמצות. כי אם בכלים בהם פועלים עבודה רוחנית.
מה שהוטל למערכה המפלגתית לא היה אמור מלכתחילה להיות שם, שכן לא המדינה מופקדת על רוח האומה - היא ביטוי שלו. העבודה היוצרת הגדולה לא נמצאת במפלגתיות. 
עבודה של קרוב עם-ישראל להקמת-בית 'כדת משה וישראל' בברית קודש של נישואין כהלכה; להתמודדות ראויה עם מהן הציפיות החיוביות, בלי להפר חס ושלום את אלה האיסוריות, של הנמשכים לבני מינם; במניעת 'כלא' הנישואין המנוצל על ידי בני עוולה ובנות עוולה, והמביא ל"ע לריבוי ממזרים ולריחוק מעולם הקודש, ובתחומים רבים אחרים הקשורים בכך.
עבודה של בירור עמוק, בדרך שלימד אותנו הראי"ה קוק זצ"ל, בעידן הרוח הפוסט-מודרנית, בברכה שיש בהתמוטטות סיפור העל ופירוקו, בקללה שיש בהתמוטטות סיפור העל ופירוקו, בהעלאת הניצוצות שבו ואימוץ הבשורה, ובמאבק נגד תופעותיו השליליות: בעומק, בהקשבה, בבשורה.
עבודה של קרוב עם ישראל למקום הקודש, כל אחד בדרכו; באחריות שיש לכלל ישראל כולו ולהתקשרות שלו האחד עם השני, עם ארץ ישראל, עם ירושלים, עם הר הבית וסביבתו, בלי לחלל את קדושת המקום מחד גיסא, ובלי לנעוץ סלעי פירוד והרחקה מאידך גיסא.
עבודה של העלאת כבוד הרבנות, התורה, האמונה מכוחה של נכונות ללכת מכפר לכפר ומעיר לעיר – ללמד תורה, להקשיב, להתקשר, לפעול בדרכים המשכנעות בני אדם במאור שבתורה ובנאמנות לה. רבנות שממשיכה את דרכו של אברהם אבינו, ההולכת וקוראת בכל מקום בשם ד', ומבססת את דרכה על קידוש שמו הגדול. 
עבודה גדולה של התמודדות עם נישואי התערובת, עם סוגיית הגיור והדרך לקיים אותה כהלכה על כל צדדיה – למן הלכות גיור ועד איסורי אונאת גר והחובה לקבל את המבקשים לעשות כך באמת, גיורי קטינים, קהילות מאמצות מתגיירים וממשיכים את הקשר עמהם, וסוגיות רבות אחרות המוטלות לפתחה של תורה. 
ועבודה של תלמוד תורה, בהיקף, בהמון, בעומק, בתשוקה, ב"והערב נא", ב"גדולים מעשי חייא", באחריות גדולה לכלל ישראל.
עולם הרבנות, עולם הנשים המנהיגות הרוחניות, עולם מבקשי התורה – אפשר סוף סוף לעסוק בכל אלה לא מכוחה של המפלגתיות, אלא באורה של תורה.
אשרינו.

בואו לבחור את אנשי השנה שלכם
יש לכם מה להגיד? שלחו מאמר דעה למערכת
17.09.2019

1. הלוואי (עוזי)

דווח על תגובה לא ראויה
18.09.2019

2. ועוד מרחב (יובל שרלו)

ועל משכבי אני נזכר בעוד שני דברים עיקריים, שהיו מובנים מאליהם, ולכן לא נכתבו, אבל אפשר שגם המובן מאליו צריך להיכתב:
עבודה בתחום של הצדק, המוסר, המאבק בשחיתות לסוגיה השונים, בחמלה, בסולידריות, בעשיית הטוב והישר בעיני ד׳. שיקולים פוליטיים סימאו עיניים רבות מלראות את ההשחתה ואת הסכנה הגדולה שמאיימת עלינו, ועכשיו ניתן לפקוח עיניים עיוורות ולהשיב ליושר ולאמת את מעמדם העיקרי.
ועבודה בתחום השותפות עם כלל ישראל, בהכרה שלא כל הטוב נמצא במפלגה אחת, ושניתן לחבר חיבורים רבים, בלי הלבנת פנים ובלי לשון הרע, ועם רצון טוב וכן למצוא את החן המיוחד שבכל אחד, ולהתקשר בו.

דווח על תגובה לא ראויה
18.09.2019

3. אלוןהי צבאות קדם (קדם ונסיעות בזמן)

האמונה באלוהים חייבת להיות הכי בחזית. איך עושים זאת ברעיון. כל חיי גרתי במרכז תל אביב איפה שהשמאל. צורת החשיבה הגמרתית נותנת לו לשלוט בכל חור גם הגמרא לא מושכת את הצעירים הדור הצעיר הניפלא הזה. הפיתרון לחזור לנבואה. היא תשיב בתשובה את כולם. היא משולבת בהוויה סוחפת עד בלי די ותלהיב את צעירנו המתוקים שהלכו לאיבוד. אני כבר חושבת כמה צעדים קדימה בלכת כהונת אהרון ברק והגמרא שכולנו נימצאים תחת המיטריה שלהם מיזה שיבעים שנה.הלכנו לאיבוד כולנו וגם הנשמה היא כה הומלסית. מנסים להציג תמונה פסטוראלית ולא היא. הנשמה כואבת חשה את האמת שאין לגיטימציה לכלום. היא כה רוצה את אלוהים התנכי כה מיתגעגעת אליו ליבכות לו לדבר איתו לחיות אותו ממש כמו בתנך. היא רוצה את אביה פה באדמה. חייבים להיפטר מכל סוגי הגלותיות שעושה בנו שמות. הנשמה עיברייה צחה אין בה פרור גלות וכה יפה. אני מאמינה שהנבואה בוא תבוא כי הרעיון הזה קיים בארצות הברית וכל הרעיונות מאמריקה בסוף מגיעים. אויה לנו שהם היקדימו אותנו והרגרסיה שולטת. הם עיבריים יותר מאיתנו. אל העיבריות הלאה ומעלה מקדם הקדומה. הכי קדימה שבעולם.

דווח על תגובה לא ראויה
18.09.2019

4. יישר כח לרב (נרקיס )

לצערי, נראה כרגע שהחיים לעולם לא ישובו למסלולם. אם דומה עליך הרב כמלאך ה' צבאות ולצערי חלק מהמבנים אינם דומים עלי המלאכים ואפילו לא כחמורים. חלק מהרבנים איבד את חינו, לא רק בעיני אדם אלא גם בעיני א-להיו. חבל על דאבדין ולא משתכחין.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

מתחילים לנקות  צילום: דוברות עיריית ירושלים

20 טון אשפה: רפורמת הניקיון מגיעה גם לבית העלמין סמבוסקי

קרא עוד