בצלאל, בוא לא נוותר על ערכי היסוד

בצלאל סמוטריץ' בחר שוב ושוב ללכת עם נפתלי בנט, על אף דעותיו הפשרניות, ובוחר לשים את הדגש על ההתיישבות בלבד, ולא על הערכים היהודיים של המדינה. אבנר פורת, מועמד 'נעם', קורא לו לחשב מסלול מחדש

חדשות כיפה אבנר פורת 08/09/19 12:02 ח באלול התשעט

בצלאל, בוא לא נוותר על ערכי היסוד
בנט וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצלאל סמוטריץ' הוא איש יקר. שליח ציבור מהיותר ערכיים ומוכשרים שיש בכנסת.

אבל גם אנשים ערכיים ומוכשרים יכולים לטעות ובגדול.

לפני בחירות תשע"ה (2015), עמדה בפני האיחוד הלאומי ההכרעה אם להצטרף ל'יחד' של אלי ישי או לבית היהודי של בנט. אורי אריאל משך לכיוון 'יחד'. בצלאל לבית היהודי. בצלאל ניצח והשאר היסטוריה.

מה הספיק בנט לעשות ולומר בשנתיים שקדמו לאותה הכרעה ובארבע השנים לאחר מכן:

לתמוך בביטול הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, לחלק את הכותל לרפורמים, להגדיל את התקציבים לארגוני הלהט"ב ולארגונים הרפורמיים, לשבח את ה"רבנים" הקונסרבטיביים, לאיים על הרבנות הראשית שאם היא לא תתקן את מה שלדעתו צריך לתקן בענייני הגיור היא תפסיק להתקיים, לומר על דרישת הרב שמואל אליהו לפטר את הרמטכ"ל שזו קריאה חצופה, לנשק מגישת חדשות כי הוא "כבר לא במפלגה", לתמוך ולקדם גיוס בנות דתיות, לתמוך בבידור ובתחבורה ציבורית בשבת, לתמוך בהוצאת תודעה יהודית מהרבנות הצבאית, להכניס 1,000 מורים ערביים לחינוך היהודי ולהיות אחראי לכך ששנת תשע"ח הייתה שנת השיא של פעילות ארגוני הלהט"ב במשרד החינוך (מגיל 3!!!).

כל הדברים הללו לא היו מספיק חמורים כדי להציב סימן שאלה על ההליכה המשותפת עם בנט.

קצת לפני הנטישה של בנט ושקד, אמר בצלאל בראיון ב'כיפה' את הדברים הבאים: "... בנט 'מתאר' את ההתפרקות מהמחויבות ההלכתית בערגה ומציג אותה כמשהו אידיאלי שצריך להתגאות בו ... לא רק את הזהות הדתית של הציונות הדתית בנט מקעקע בראיון הזה, אלא גם את החזון שלה ואת שאיפתה לתיקון עולם במלכות שד-י..."

אבל גם הדברים הללו לא הספיקו, והתקבלה כעת שוב ההכרעה לרוץ עם בנט. יתר על כן, כפי שנחתם בהסכם בין המפלגות וכפי שפורסם כמה פעמים גם המשא ומתן הקואליציוני יהיה במשותף (ואח"כ, לפי מה שפורסם, יחליטו אולי גם להמשיך הלאה ביחד). מה שאומר שלא תהיה אפשרות לדרוש במו"מ שום דבר חיובי בענייני דת ומדינה, מכיוון שזה כידוע נושא שבמחלוקת.

בראיון למקור ראשון לפני שבועיים אמר בצלאל על המסרים של 'נעם' – כי הוא לא חרד, וכי הוא "לא חושב שאנחנו נמצאים בסכנה קיומית רוחנית". זה בהחלט מסביר למה אפשר להמשיך ולרוץ עם בנט ולהתווכח אחר כך.

היום בצלאל מגדיר את הסכנה לממשלת הימין כפיקוח נפש.

אמור מעתה: חשש להתיישבות זה פיקוח נפש. התנתקות תרבותית-רוחנית שמתרחשת במדינת ישראל במימון עצום זר ובהיחבא מעיניהם של אזרחי ישראל ומשפיעה משמעותית על משרד החינוך, על צה"ל, על הגיור, הכשרות, הכותל, השבת במרחב הציבורי ועוד ועוד - היא בסך הכל בעיה, שצריך להתמודד איתה לאט לאט, בלי לחץ.

זו בדיוק נקודת ההבדל.

"שמיכת הערכים" של הציונות הדתית מספיק ארוכה. בצלאל, בוא לא נוותר על ערכי יסוד שלנו, בוא נשמור על  "מדינה יהודית בארץ ישראל – היא מדינת ישראל".

אבנר פורת הוא מועמד מפלגת 'נעם' לכנסת

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן