סגור
חדשות כיפה

חרפת הרב הראשי לישראל

אפשר לדון בהחלטה שקיבל הבוקר ראש הממשלה נתניהו לסגור את שערי הר הבית ליהודים, ואפשר גם להצדיק אותה. אבל ההודעה שמיהר להוציא הרב הראשי לישראל מזעזעת, ומזכירה זעקות אחרות, מימים אחרים | דעה

הרב יצחק יוסף

הרב יצחק יוסףצילום: פלאש 90. דוד כהן

"עליית יהודים להר הבית אסורה על פי ההלכה בתכלית האיסור וראוי שתימנע עליית יהודים לאורך כל השנה, ירושלים תיבנה משמירת קדושתה ולא חלילה מחילולה, בפרט ביום תשעה באב בו אנו מייחלים לבניין ירושלים". כך נכתב הבוקר (א', תשעה באב) בהודעה שיצאה מלשכת הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, בעקבות החלטת ראש הממשלה על סגירת הר הבית לעליית יהודים, בגלל חג הקורבן המוסלמי.

אפשר לנהל ויכוח האם החלטת נתניהו (שלאחר מכן תדרכו יועציו כי מדובר בכלל בהחלטת משטרה, והוא לא החליט כלום, כי מי הוא בכלל, כולה ראש ממשלה), היתה נכונה או לא. אפשר לטעון שמדובר בכניעה לטרור ובחיסול שאריות הריבונות היהודית בהר הבית, ואפשר גם לחשוב שמדובר בהחלטה הנכונה מבחינה ביטחונית, ששמרה על חייהם של יהודים שנמנע מהם לעלות להר הבית ולהיות קורבן להתפרעויות עשרות אלפי מוסלמים, שהתחילו כצפוי מאוחר יותר. הרי כבר כמה ימים שבחמאס ובארגוני טרור נוספים קראו למוסלמים להגיע להר הבית הבוקר כדי "להגן מפני התוקפנות הציונית".
לראש הממשלה מותר, ובעצם זהו תפקידו, לקבל החלטות כואבות, גם אם הן לא פופולריות בקרב מי שאמורים להיות קהל מצביעיו, אם הוא סבור, בהמלצת הדרג הביטחוני בשטח, כי מדובר בסכנה ממשית, זהו דיון חשוב ומשמעותי, אך לא על כך באנו לדבר.

לראותו בלבד. הר הבית

לראותו בלבד. הר הביתצילום: pixabay

ההודעה המבישה והמחפירה שהוציא הרב הראשי לישראל, עשויה להזכיר את זעקות הרבנים החרדים באירופה של תחילת המאה העשרים, ערב השואה, נגד הציונות והעלייה לארץ ישראל.

הרב הראשי למדינת ישראל מברך על סגירת שערי הר הבית ליהודים. לא מצדיק את ההחלטה בנימוק ביטחוני, לא מסביר כי בעת הזו זה לא נכון, אלא מברך, בבוקר תשעה באב, על השועלים המהלכים בהר הבית ומחללים אותו. לו היה הרב יצחק יוסף יושב באירופה של שנות השלושים, האם היה מברך על הקמת הגטאות ליהודים בערי פולין ושאר מזרח אירופה, בשלל נימוקים של האיסור להתגרות בגויים ושמירה על קדושת היהדות? לו היה הרב יצחק יוסף יושב בספרד של סוף ימי הביניים, האם היה מברך על גירוש היהודים מספרד ופורטוגל, שנעשה מתוך הצורך בשמירה על קדושתם של היהודים? 

הרב הראשי לישראל ממלא את תפקידו בהגינו על ההלכה, נכון, גם אם עמדת הרבנות הראשית אוסרת עלייה להר הבית, בניגוד לעמדתם של רבנים חשובים ורבים אחרים, ובניגוד לרוח ההולכת ופושטת בציבור. עם ישראל מעולם לא נבהל ממחלוקות, גם קשות ומרות.
אבל כשהרב הראשי מברך על יישור הקו עם אויבי ישראל, באמתלה עלובה של "שמירת קדושתה של ירושלים", משול הוא לאנשי ה'סזון', ערב קום המדינה, ששיסו את הבריטים באחיהם לוחמי המחתרות האחרות, שלחמו לצידם בהגנה על היישוב היהודי ובמאבקו להקמת מדינה, בגלל שדרך מאבקם לא היתה לפי טעמם.

המציאות של קיום הרבנות הראשית בארץ ישראל, רבנות השולטת (לדעת רבים - באורח מונופוליסטי, שלא לומר מושחת) בשירותי הכשרות, הנישואין והגירושין והדת במדינת ישראל, באורח שלא היה קיים לפחות אלפיים שנה ואולי מעולם לא, נוצרה בעקבות העלייה והקמת המדינה של הציונים החילונים, אלה שעל אף אזהרות וזעקות הרבנים באירופה מפני "שמירה על הקדושה", עלו לארץ על פי חזון הנביאים ונמלטו מגורלם של חסידי אותם רבנים. ראוי לרב הראשי לישראל לזכור זאת, לפני שהוא מברך, בעיצומו של תשעה באב, על גירוש יהודים מהמקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

עקבו אחרינו בטוויטר
יש לכם מה להגיד? שלחו מאמר דעה למערכת
11.08.2019

1. מי אתה בכלל יהונתן קליין? (יהונתן)

גם אם אתה לא מסכים יש דרך לחלוק על הרב הראשי ולא בחוצפה. ובושה לאתר שנתנה במה וכותרת כזו

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

2. כיצד נותנים הבמה בעיצומו של יום ללשון הרע? (בצלאל)

אי אפשר להסכים עם זלזול וזילות תלמידי חכמים, גם אם הם פוסקים אחרת מהכתב.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

3. הגזמתם לגמרי. גם מי שלא מסכים עם הרב הראשי (משה)

מזדעזע מהדברים הנוראים שאתם כותבים כאן.

מה המהירות לשחרר כאלה כתבות בעיצומו של תשעה באב?

נסחפתם והגזמתם.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

4. מזועזע מהעזות לתקוף כך את הרהר (איציק)

מי שמך לאיש לכתוב כך על הגאון רבי יצחק יוסף?!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

5. חצוף! (הוג)

בושה לך ולאתר. כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו ח"ו.
ועוד איזה תלמיד חכם.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

6. חוצפה אדירה וחילול הקודש (יקב)

אני לא מאמין שאר שתיימר להיות דתי מסכים להעלות תגובה כזאת שמנאצת את אחד מגדולי הדור ללא ספק וכן הרב יצחק יוסף מוחה כבר תקופה ארוכה בעליה להר הבית ויש שלא מקשיבים ולכן הוא רוצה שההר יהיה סגור וזה מתוך המסקנה ההלכתית שהוא הגיע אליה ומי אתה בכלל שאתה יכול להשמיע ביקורת עליו

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

7. עפר לפומיהו (שילה)

איך אתה מעז לדבר על הרב הראשי בושה וחרפה

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

8. שומר מצוות אמיתי לא עולה להר הבית..נקודה (אליהו)

כל השאר הם פרובוקטורים ובעיקר כאלה שממלאים את המצוות והאיסורים חלקית..רק לפי מה שנוח להם .

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

9. יהונתן קליין (מאיר)

של נעליך מעל רגליך והגלה את עצמך עד סוף חייך בטרם תדבר סרה בגדול ישראל מרן פוסק הדור שכל פסיקותיו ותורתו תורת אמת
אתה רשע וכופר בתורת ישראל ואין לך חלק באלוקי ישראל כדברי חז״ל

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

10. קליין אתה רשע!!! (יהודי דתי)

תשעה באב. מי התיר לך לפרוע פה נגד מרן הראשון לציון. גדול הפוסקים בדורנו.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

11. צודק כל מילה אמת (גל)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

12. חוצפה לכתוב נגד הרב הראשי. (אדם)

הרב הראשי לישראל הוא איש ההלכה ומחוייב לומר את שלו.
חוצפה וחרפה להעביר ביקורת עליו.
מי שמחציף נגד גדולי ישראל ועולה להר הבית אין פלא שמחציף להעביר ביקרות על חכמי ישראל . בוש והיכלם.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

13. יהונתן צודק, מצביע בעיקר על חולשה רוחנית. רב ראשי נבחר בעקיפין על ידי העם, עם חלש בוחר רב חלש. (שמוליק)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

14. מערכת כיפה, כבוד תלמידי חכמים!!! מיחקו את הכתבה המבישה! (שי)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

15. בושה וכלימה לדבר נגד הראשל"צ שליט"א (עמי )

כל הרבנים הראשיים לישראל יצאו נגד העליה להר הבית ובכללם הרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו, אויי לאותו פוחז שבוחר לצאת נגד הרב הראשי הרב יצחק יוסף במחאתו זאת.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

16. מחזק את ידיך (מנחם)

אמנם היה עדיף לשתוק בעת הזו, גם תשעה באב, וגם רוב אנשי הדור לא יבינו בעת הזו את הכאב הנורא שפעם בך למקרא דברי הרב הראשי.
אך לאחר שהדברים נאמרו, אני מחזק את ידיך. אכן הכאב על דברי הרב יצחק יוסף, זה כאב חד ומר.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

17. למגיב 14 ..שמוליק (יוסי )

"רב חזק "..."רב חלש" - הפסיקות שלהם יהיו שונות ?..על נושא כזה מרכזי ?..יש להם תורה אחרת ?..תגיד את האמת שאתה מעדיף "להראות לגויים" ולהפגין "כח" ולא ממש מוטרד מהאיסורים הקיימים.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

18. אתר שנקרא כיפה (משה)

תורידו את הכיפה מזלזלי תלמידי חכמים,בושה לאתר ולכותב המושחת

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

19. הכותב רפורמי והאתר רפורמי (איציק )

פשוט אתר רפורמי

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

20. גם אים יש לך דעה סתום יש יותר גדולים מימך (דעה מקוללת)

תישאל אל תיתקוף הר הבית בידינו תמיד אפשר ליפתוח.ואסור לעלות להר הבית סתם.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

21. טעותתת (יהודי)

הרב יוסף הוא כמו רבי זכריה בן אבקולס רק פחות יותר. בגלל טענות כאלה חרב המקדש וגם לא נהץבנה שוב! למה לא לומדים מטעויות העבר??

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

22. תתבייש!!! (עדיאל בוארון)

אתה רשע מרושע בור ועם הארץ כלי ריק מתוכן שוטה רשע וגס רוח!!!!כל מילה נוספת מיותרת.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

23. בעצב רב אני מזדהה עם עיקרי דבריו (איתן)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

24. מוחה על ביזוי תלמיד חכם!!! (ש')

מי אתה שתחליט מה "אפשר" ומה לא?!?! אפשר לנהל ויכוח, אפשר להצדיק סגירה בנימוק ביטחוני, אבל חס וחלילה להצדיק סגירה בנימוק הלכתי אמוני?!
למה? כי אתה החלטת?? כי אתה בקטנותך מסוגל להבין רק נימוקים ביטחוניים ארציים?!
אין קשר למשלים ולהשוואה לגטאות וכו'.
נורא שאדם מרגיש בנוח להשפריץ מנהטן על הרב הראשי ות'ח גדול ולפרסם ללא מחשבה.
"לא חרבה ירושלים אלא על שהשוו בה קטן וגדול"

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

25. מוחה על ביזוי תלמיד חכם!!! (ש')

מי אתה שתחליט מה "אפשר" ומה לא?!?! אפשר לנהל ויכוח, אפשר להצדיק סגירה בנימוק ביטחוני, אבל חס וחלילה להצדיק סגירה בנימוק הלכתי אמוני?!
למה? כי אתה החלטת?? כי אתה בקטנותך מסוגל להבין רק נימוקים ביטחוניים ארציים?!
אין קשר למשלים ולהשוואה לגטאות וכו'.
נורא שאדם מרגיש בנוח להשפריץ מנהטן על הרב הראשי ות'ח גדול ולפרסם ללא מחשבה.
"לא חרבה ירושלים אלא על שהשוו בה קטן וגדול"

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

26. כל מילה בסלע (יאיר)

האמת צריכה להאמר גם אם היא כואבת, ואל תירתע מכל החרדלי"ם המתלהמים פה.
זה מה שיש לרב הראשי להגיד בעיצומו של הצום? זה מה שחשוב - ובמיוחד שהוא יודע שזה נושא במחלוקת?
עד הכיבוש הצלבני היה בית כנסת במשך מאות שנים על הר הבית ואפילו במקום קודש הקודשים. אפילו הרמב"ם עצמו התפלל על הר הבית כפי עדותו.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

27. לא עבר שום מבחן של הרבנות הראשית (הרב הראשי למפלגת שס)

מונה אך ורק בלחץ אביו הרב עובדיה זצל.
אינו ראוי לשמש רב!!!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

28. סבא שלו עלה בשנות העשרים של המאה ה20. כל ההשוואות לאירופה ולאי העלייה לא רלוונטיות (אר)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

29. חתיכת חצוף (יוסי)

מי אתה שתפער פה נגד גדול תורה בישראל, נגד דעתם של רבנים אמיתיים שלמדו בתורה יומם ולילה ולא שרפו זמן על שטויות. הציונות הדתית הרוסה מלכתחילה וצריכה לפשוט רגל, עדיף שתהיו חילונים

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

30. הכתבה הבזויה הזו עוד כאן??? (אברהם)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

31. בושה וחרפה (משה)

לפי ההלכה אסור לעלות להר הבית, כיוון שהגבולות לא ידועים וגם אם הם היו ידועים הרי הרבה היו נכנסים בטומאה ולמקומות האסורים, לכן הרב יצחק יוסף הביא את עמדתהההלכה שאוסרת לחלוטין את העלייה להר הבית, והתגובה העלובה הזאת זה בזיון תלמידי חכמים שמוסיפה חטא על פשע גם לעלות להר הבית וגם לבזות את הרב הראשי שמנסה למנוע את המון העם מהאיסור החמור הזה.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

32. בושה וחרפה (משה)

לפי ההלכה אסור לעלות להר הבית, כיוון שהגבולות לא ידועים וגם אם הם היו ידועים הרי הרבה היו נכנסים בטומאה ולמקומות האסורים, לכן הרב יצחק יוסף הביא את עמדתהההלכה שאוסרת לחלוטין את העלייה להר הבית, והתגובה העלובה הזאת זה בזיון תלמידי חכמים שמוסיפה חטא על פשע גם לעלות להר הבית וגם לבזות את הרב הראשי שמנסה למנוע את המון העם מהאיסור החמור הזה.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

33. צריך לכתוב קינה (י)

על מציאות של עם הארץ גמור שתוקף גדולי תורה בראש כל חוצות.
פעם היה מושג של לדון כתלמיד בפני רבו לומר תורה היא וללמוד אני צריך
הרי לא דנת ושאלת אותו ובכלל מה לטיפש לקפוץ בראש תן לתמידי חכמים לדבר למה לך להדר להיות איסתרא בלגינא ?
הכאב הוא כשמבינים מאיזה חינוך הוא יוצא ושזו תופעה כבר. חורבן.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

34. עצוב (שי )

מוחה על ביזוי כבודו תלמיד חכם.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

35. זה מה שבחרתם לפרסם דווקא בתשעה באב??? (שלמה)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

36. חוצפנים אתר כיפה (יוסף)

אין בושה!!!!!???!!הוא מבין קצת יותר מכם בהלכה מי אתם שביטם כזה תדברו על הרב הראשי

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

37. חוצפנים אתר כיפה (יוסף)

אין בושה!!!!!???!!הוא מבין קצת יותר מכם בהלכה מי אתם שביטם כזה תדברו על הרב הראשי

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

38. בושה בושה בושה שאתר המתקרא דתי מפרסם ביזוי ת"ח כזה (רועי)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

39. מי שהולך לפי התורה לא מדבר כך. הרבנים שמצצדים בעליה להר לא ידברו כך על הרב (משה)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

40. בושה שאתר דתי מפרסם מאמר כזה ועוד בתשעה באב (חגי)

כנראה שאין גבול לחוצפה ולבושה בפרסום המאמר
מי זה בכלל כותב המאמר ? הוא שכח שהיום זה תשעה באב ? מי שמו לחלוק על דעה של רב ראשי ובפרט בצורה כה מלגלגת ועוד בתשעה באב
אין מנהלים לאתר הזה ?
יותר לא אכנס אליו אם זה המסר שמועבר

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

41. תגובת הרב הראשי הספרדי הוא סנהדרין? (משה)

תגובתו--היא בגדר חוצפה גדולה הוא איננו יודע שהדבר שנוי במחלוקת? ושיש מקומות שאין שום איסור להכנס---הוא לא מבין שיש שני רבנים ראשיים כי יש ספרדים ואשכנזים עם פסקים ומנהגים שונים?
האיש פשוט מאבד פרופורציות. לפי גירסה בחז'ל--תלמידי ר'ע מתו בגלל שלא נהגו כבוד איש בתורתו של רעהו.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

42. וכדאי לזכור ש: (יש לגנות את המאמר הנ"ל)

בשיעור יומי שמסר בביתו ברחוב הקבלן 45, פסק מרן הגר"ע יוסף בצורה ברורה כי: "אין רב בעולם שיתיר עלייה להר הבית. הרמ"א כותב שמי שנכנס להר הבית חייב כרת". לדברי הרב עובדיה: "אסור לנו להיכנס להר הבית, זה כרת. מה זה כרת? כמו שאוכל ביום הכיפורים, חייב כרת, כמה שזה דבר חמור. יש בזה כרת".

"מצווה להודיע לרבים" הוסיף מרן הגר"ע יוסף: "יש תיירים שבאם מחוץ לארץ ולא יודעים את העוון הזה ונכנסים לבקר בהר הבית, ועוברים על איסור כרת, חבל עליהם. מצווה גדולה לפרסם את זה ברבים, שיידעו כולם, אסור להיכנס להר הבית יש בזה איסור כרת". 

ובנוסף, במהלך שיעורו השבועי ציין: "אסור להכנס לתוך הר הבית. כולנו היום טמאי מתים".

הרב ציטט את הפסוק "ואיש אשר יטמא ולא יתחטא, ונכרתה הנפש ההיא מתוך הקהל, כי את מקדש ה' טימא", והדגיש: "לפי דברי הרמב"ם מי שנכנס להר הבית - חייב כרת".

כזכור, הן מרן הגרי"ש אלישיב והן מרן הגר"ע יוסף קבעו, כי העלייה להר הבית אסורה על פי ההלכה באיסור חמור, כאשר להכרעתם הצטרפו גדולי הרבנים והפוסקים.

למרות זאת, מנסים גורמים שונים לעודד אנשים שומרים בתורה ומצוות לעלות להר, וזאת בהסברים ונימוקים שונים.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

43. מי שמבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו בושה לאתר כיפה (מני)

בגלל כותרת כזו שמנסה לבזות תלמיד חכם לעולם לא תצליחו
הציונות הדתית תתפרק
הרב הראשי מחובתו להזהיר מאיסור כרת רחמנא ליצלן

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

44. עלינו למחות על ביזוי תלמידי חכמים, מערכת כיפה - עליכם למחוק מאמר זה. (מאמר טועה ומטעה)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

45. ולא כתוב בשום ספר הלכה מהראשונים/אחרונים (כדאי לזכור שהרמבם כתב שעלה להר)

אין ספר הלכה שאוסר לעלות להר- וכל האוסרים בדורינו-זה רק מהספק שאינם יודעים היום בדיוק היכן מותר והיכן אסור.
הרב דוב ליאור הרב דרוקמן ועוד עשרות רבנים ענקיים וראשי ישיבות (חבל שאתם מזלזלעם בהם) עולים להר והורו שמותר לעלות!!!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

46. אולי ''חרפת יהונתן קליין'' (ינון אליהו סולימנוף)

מר יהונתן קליין, אתה לא מתבייש ככה לדבר על מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שליט''א בן למרן הרב עובדיה יוסף זצ''ל????????

וגם לאתר כיפה לא חסר שהוא מפרסם מאמר של איש עז פנים כמו יהונתן קליין.
יהונתן אני במקומך הייתי מוציא עוד מאמר- הפעם על התנצלות למרן הרב הראשי שליט''א.

פעם הבאה תחשוב פעמיים לפני שאתה מוציא מאמר כזה!!!
אתה{מר יהונתן} בן אדם שהולך ברחוב לא מסתכלים עליך וגם לא רוצים ולעומת זאת מרן כולם מבקשים ממנו ברכה!!!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

47. ויש שמתירים (הרב מאזוז אמר שיש רבנים בדורינו שאוסרים מספק)

וחבל שאנשים לא פותחים ספרים וחוקרים לעומק העניין ורק סומכים על רבנים לא ציוניים שמונו מטעמים פוליטיים ולא יותר ואני מצטער אך איני סומך עליהם בכלום!!!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

48. מתוך מאמר נכון באתר כיפה הפורסם ע"י הרב איתן איזמן נכתב כי: (אין שום היתר להיכנס להר הבית)

הרב קוק זצ"ל כתב בספרו משפט כהן (סימן צו) דברים מאוד ברורים: "אין לנו כלל ענין הכרעה בין ההרים הגדולים, בין התנאים והאמוראים, ובין רבותינו הראשונים, ביחוד בין הרמב"ם והראב"ד, בדין זה של קדושה ראשונה ושניה של המקדש, אם קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא או לא קידשה לעתיד לבוא". 
והוא מדגיש: "כי על פי דרך ההוראה הכבושה בישראל, נחשב כל דבר שנשאר בלא-הכרעה אצל הדורות הקדמונים, ביחוד בדבר שלָאוסרים הוא איסור דאורייתא ודאי, ובפרט איסור חמור של חיוב כרת – לספק גמור, ששום אדם אינו רשאי להקל בו. ובפרט בנידון דידן, שכמה וכמה דורות עברו, שנמסרה לנו הקבלה הקבועה, שמחזיקים בדעת האוסרים, ויראים וחרדים הם כל עדת ישראל מלהיכנס אל מקום המקדש מפני הטומאה, בודאי אין זה מן המידה כלל, לקום עכשיו בזמן הזה ולאמר, שנמצאה ההכרעה להקל בזה".   

א"כ, הדברים מאוד ברורים. במקומות רבים מפורש שכוונתו היא לאסור עליה לכל שטח ההר. (עי' בכרוזים שפרסם הרב בעברית ובאנגלית, וכן באגרות הראיה ח"ג עמ' קסח, ח"ד עמ' קסה, טוב רואי עמ' רטו, רפט-רצ, לנתיבות ישראל ח"ב עמ' רפב). שמענו את הדברים גם מפי הרב צבי יהודה זצ"ל, שאמר במפורש שאסור לעלות להר הבית, מחמת האיסור של 'מורא מקדש', ומכך שבכל עליה לשם נכנסים לחשש כרת. 
זוהי הכרעה ברורה של הרב זצ"ל, של הרב צבי יהודה, של מורנו הרב אברהם שפירא, יחד עם כל רבותינו הרבנים הראשיים לדורותיהם, ומועצת הרבנות הראשית, כולל מו"ר הרב שאול ישראלי, שגם כתב את זה בדרשותיו. הדברים מפורשים וברורים, ולא ניתן בכלל לומר על אותם גאונים שחשבו אחרת. כך שניתן לומר בוודאות, שאסור לעלות להר הבית.
האיסור לא תלוי במדידות כאלו ואחרות
אנחנו גם לא יכולים לסמוך על המדידות, לעומת אלה הטוענים שאחרי שמדדו נשתנו הדברים. איננו יודעים בבירור את הדברים, אלא הכל זה ע"פ השערות. כאשר הביאו לרצי"ה חוברות שכללו חישובי שטחים המותרים ואסורים בהר הבית, הרצי"ה לא רצה להסתכל עליהן בכלל, ואמר לכותבי החוברות: "בשביל מה אתם כותבים את כל הדברים הללו? בשביל להכשיל עוד אנשים בכרת?! עוד חתיכת כרת?! מה אתם רוצה שעם ישראל יעבור עכשיו?!". אלו דברים חריפים וחמורים, ולא סתם מליצות. היה ברור חד משמעית, שאין שום אפשרות ורצון להתפייס בעניין העליה להר הבית, ושזה לא תלוי במדידות כאלו ואחרות. 
ראינו על רבותינו – מהו 'מורא מקדש'

בנוסף, צריך להכיר קצת גם את מדרגת ה"מורא-מקדש" של הרצי"ה. מי שראה אותו עומד ומתפלל בדבקות ליד הכותל, ראה את המורא והרצינות והקדושה המדהימים שהוא חש שם. הוא אף היה נזהר שלא לשים את אצבעותיו בתוך חרכי הכותל, כי גם זה לדעת הרב זצ"ל כבר חלק מקדושת הר הבית. 
גם כשהוא היה נפרד מהכותל - הוא חיפש את האבן הבולטת ביותר, התכופף אליה ונשק בה, כדי שחס ושלום לא יתקרב יותר ממה שמותר. וכמובן הפרידה, איך הוא הלך אחורנית, את כל רחבת הכותל, כדי לא להפנות את גבו אל הכותל. ראיתָ עליו מה זה 'מורא מקדש'!
גם מורנו הרב שפירא זצ"ל, היה לו 'מורא מקדש'. פעם אחת רצינו לקחת אותו לבקר במנהרות הכותל. הוא מאוד פחד. אמרנו לו שמנהרות הכותל זה הרי בסך הכל מעֵבר לכותל ואין ממה לחשוש, והוא ניאות. הגענו עד לפתח של המנהרות, והוא נעצר, אמר: "אני לא מרגיש טוב, אני לא יכול להיכנס". ראיתָ את ה'מורא מקדש' עליו, שמא חס ושלום הוא יעבור במקצת את הגבול. כך צריך להרגיש מול הכותל המרומָם והקדוש.

הדברים החד-משמעיים של הראי"ה והרצי"ה הן כפסק הלכה לדורות

הדברים ברורים וודאיים. לכן, תמוה ומשונה מאוד שיש רבנים, שרוצים להגיד שיש בכוחם לחלוק על הרב צבי יהודה, ואולי גם על הרב זצ"ל, והם חושבים שהם דומים לכל מיני גאוני דורות שידעו לחלוק על גאונים אחרים. הרב צבי יהודה בזמנו אמר חד משמעית, שבענייני כלל ישראל, הרב קוק זצ"ל הוא הפוסק לדורות! וכששאלו אותו – לדורות, הרי הרב לא נמצא כרגע? הוא השיב: נכון, בענייני כלל ישראל הרב זצ"ל ממשיך להיות הפוסק של עם ישראל לדורות.
צריכים להבין, שלא כל אחד יכול לבוא ולומר את ההיפך ממה שאמרו גדולי האחרונים שלנו. אנחנו לא באים להתקיף אף רב, אנחנו רק באים לומר את הדברים בצורה מפורשת וברורה, מה הייתה דעת הרב קוק זצ"ל, הרב צבי יהודה זצ"ל, הרב שפירא זצ"ל, הרב ישראלי זצ"ל, שאנו שותים בצמא את דבריהם ומשתדלים להמשיך את דרכם. גם הרב מרדכי אליהו זצ"ל, חד משמעית, לא הסכים שיעלו ויסתובבו בהר הבית, ואמר על כך דברים מפורשים וברורים. 

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

49. מתוך כתבה בהידברות (ט"ו אב התשע"ז); (מומלץ להיכנס)

שוקלים לעלות להר הבית? קראו קודם את התחקיר שלפניכם, והישמרו מאיסור כרתראיון מעמיק עם בנו של הרב שלמה גורן מצביע על כך שהרב גורן עצמו מעולם לא התיר באופן גורף את העלייה להר הבית. "אבי הקפיד מאוד שלא יעלו סתם לתיירות, ובטח שלא למקומות שאסור", הוא אומר. "אם אבא היה רואה את ההיתר הנרחב שמסיקים בשמו – הוא היה מזדעזע"

תחקיר מיוחד של עיתון 'בקהילה' מצביע על כך שגם הרב הצבאי הראשון, הרב שלמה גורן, ושאר הרבנים עליהם מסתמכים העולים להר הבית, מתנגדים בתוקף לעלייה ההמונית.

בעיצומו של צום תשעה באב זעקו הכותרות: "שיא של כל הזמנים בעלייה להר הבית". אכן, על פי הנתונים שזרמו לקראת סוף היום, 1264 יהודים עלו להר. 1264 חייבי כריתות פוטנציאליים רח"ל, על פי פסק ההלכה של גדולי הדורות. ביום שבו מתאבל עם ישראל על הגדלות והחורבן, הוסף על הצער שבר על שבר – על החורבן ועל המחריבים את הקדש. חברי 'נאמני הר הבית', מנגד, התקשו להסתיר את השמחה הגדולה ששררה בליבם.

כדי להבין שמחה זו על שום מה, יש לחזור מעט אחורה. כל יהודי יודע כי אוסף חלומותיו של העם היהודי זורמים כנחלים אל ההר. התקווה לביאת המשיח ולגאולה השלמה מבוססת על השאיפה לראות בבניין הבית השלישי על מקומו, נישא אל על במרומי הר הבית ומצהיר על תיקון העולם במלכות שמיים. בד בבד, נזהרו במשך כל הדורות מלמהול בחלומות אלו מרכיבים לאומניים. הדרך המובילה מלאומיות וזהות יהודית אל לאומניות על גבול הטירוף – קצרה לפעמים, ונדרשת תשומת לב מרבית כדי לא לסטות משביל אחר אל משנהו.

בנו של הרב גורן: "אבא התיר עלייה על שטח מצומצם מאוד"

שיחה עם רבנים ומנהיגים בציבור הדתי מצביעה על כך שהדברים אינם פשוטים כלל. אין מי שלא יודע לומר – גם מתוך שינה – כי הרבנים המתירים את העלייה, כמו הרב ישראל אריאל או הרב דב ליאור, מבססים את ה'היתר' על דבריו של הרב שלמה גורן. זה נראה פשוט כל כך עד כדי כך שהוא הפך להיות הדמות המזוהה ביותר עם הר הבית. אמרתם עלייה להר הבית – אמרתם הרב גורן.

את המיתוס הזה מבקש בנו, עו"ד רמי גורן, לנפץ. מתברר כי האופי שקיבל הפסק של אביו, שונה בתכלית ממה שהונפק במקור. נכון, הוא היה הראשון לתת אישור הלכתי לעלייה להר, ועל כך יצא קצפם של גדולי הדור ההוא, אך עם זאת, בתקופה שתנועת העלייה מרימה ראש, חובה לומר זאת בקול ברור: גם אלו המורים היתר על יסוד הוראתו, טועים ומטעים.

הנה תיקון היסטורי משמעותי כפי שמציג ל'בקהילה' בנו של הרב הצבאי הראשי לשעבר, "אבי חיבר ספר על הנושא ובו הוא סוקר את דעת כל הראשונים", מקדים גורן לפני שהוא מסביר את הטעות שהשתרשה בדעת אביו, במכוון או שלא. "יש חילוקי דעות על האבן שבמסגד עומר – האם היא אבן השתייה. אבי היה סבור שהיא איננה אבן השתייה, ולו משום שהאבן אמורה להיות במעמקי האדמה, שהרי הארון היה מונח עליה. ההר כולו עשוי שכבות היסטוריות וכיום אנחנו עומדים על משהו כמו שמונים מטר מעל השכבה של אותה תקופה".

גורן נזכר ביום שלמחרת הכיבוש: "בכ"ט באייר באתי להר יחד עם אבי, נכנסנו מכיוון המסגד. ההר כולו היה נתון עדיין במלחמה ותחת אש צלפים הראה לי אבי את האבן והסביר לי את שיטתו על המיקום.

"שוחחתי עם רב אחד מתלמידיו של אבי שמורה היתר להיכנס לשטח נרחב יותר בהר. שאלתי אותו, הרי אבא הורה במפורש לאיסור, ההיתר שלו היה על שטח מצומצם בהרבה. אותו רב השיב לי במפורש: 'ההיתר שלי הוא מטעם כיבוש'".

אם נרצה להיכנס לעומקו של הדיון ההלכתי, נצטרך יריעה רחבה הרבה יותר, אך גם מבלי לעשות זאת, על פי עדותו של גורן, אביו התיר את הכניסה רק לשטח מצומצם מאוד – שגם עליו כאמור יצאו גדולי ישראל במלחמה חריפה. ההיתר הרחב כפי שהוא מקובל היום, נאסר גם על ידי הרב גורן עצמו. "אבי שלח לשם צוות מודדים של חיל הנדסה והם עלו לשם למחרת בבוקר, תוך כדי המלחמה, ועל פי המסקנות גיבש אבי את עמדתו", אומר רמי גורן ל'בקהילה'.

גורן ממשיך לתקוף את התולים היתרים שקריים בדעתו של אביו: "הייתי שם עם אבי כמה פעמים. הוא מעולם לא נכנס ממש לשטח הר הבית. לדעתו של אבי קודש הקודשים נמצא בצד צפון מערב הוא לא היה נותן לצאת החוצה מתוך מתחם העמודים, צעדנו בשטח מצומצם ממש שרק בתוכו התיר ללכת. הוא סבר שמחוץ לזה – זה כבר שטח העזרה".

"ביום השנה העשרים לפטירתו, רצו לקיים עלייה להר הבית לזכרו של אבי. מי שארגן את העלייה הזו היה ארנון סגל, פעיל מוכר למען העלייה להר הבית, סירבתי להשתתף מאחר והעלייה שלהם מנוגדת לדעתו של אבי. בעקבות כך, הם שינו את העלייה המתוכננת".

הדברים הללו אינם מונעים מנאמני ההר לעשות שימוש ציני ומכוער בהוראתו של הרב גורן. הם מצביעים לעברו ולעבר אותן בדיקות מקיפות שעשה בשטח, כאסמכתה להתיר את העלייה שלהם, בשעה שזו מנוגדת כליל לדעתו, "אבי הקפיד מאוד שלא יעלו סתם לתיירות, ובטח שלא למקומות שאסור. היו אז אנשים שהוא הציב בשערים, קראו להם קציני הר הבית, והם היו ממונים לעצור יהודים מלעבור את השטח האסור לדעתו. זה נגמר כשמסרו את ההר לוואקף. אם אבי היה רואה את מה שקורה היום, הוא היה מזדעזע ומתייחס לכך בחומרה רבה".

 

גדולי ישראל לאחר כיבוש ההר: "אנו מזהירים מלהיכנס לכל שטח הר הבית"

מי שאיננו מחפש לוליינות הלכתית יוכל למצוא נימוק ברור בפסק הלכה שפורסם על ידי גדולי ישראל בחודש אלולתשכ"ז, כמה חודשים לאחר כיבוש ההר: "אנו מזהירים ונמנעים מלהיכנס בכל שטח הר הבית כולו פן ניכשל חס וחלילה באיסור חמור בפגיעה בטהרת המקום הקדוש הזה".

"זאת ועוד", מוסיפים גדולי ישראל לנמק. "ברבות הימים נעלם מאיתנו המקום המדויק של המקדש, וכל הנכנס אל שטח הר הבית עלול להיכנס מבלי יודעים אל מקום המקדש וקודש הקודשים, ואז ייכשלו חלילה באיסור חמור של כרת".

על המכתב חתומים הרבנים הראשיים דאז: הרב יצחק יהודה אונטרמן והרב יצחק ניסים, ואליהם מצטרפים גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, ובראשם פוסקי הדור הרב יוסף שלום אלישיב, הרב שלמה זלמן אוירבך והרב יחזקאל אברמסקי זצ"ל.

מכתב חוצה מגזרים זה, הופיע כאמור לאחר כיבוש ירושלים המזרחית ובעקבות התופעה של העולים להר. אך עוד הרבה קודם לכן, הזהיר הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל: "אזהרה לרבים מהאיסור החמור של הכניסה למקום המקדש והר הבית". מה יאמרו אם כן, אלו המתיימרים לצעוד לאורו?

גם דעת בנו, הרב צבי יהודה קוק, היתה תקיפה בעניין, כפי שמעיד תלמידו הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת 'מרכז הרב': "אני אינני פוסק, ודעתי האישית לא חשובה", מצטנע הרב בשיחה ל'בקהילה', "אבל ביקשנו מאחד הרמ"ים שלנו להוציא חוברת הלכתית, לא רק על השאלה האם מותר או אסור, אלא גם להסביר שאלו המתירים גבולות מסוימים נכנסים למחלוקת, היות וזה תלוי בדעות של הראשונים, ואי אפשר להתעלם מכך שזה ספק כרת.

מן הדברים עולה כי ההיתרים, שעליהם מסתמכים העולים אל הר הבית, שנויים מאוד במחלוקת הלכתית, ואף הרבנים המתירים לא התירו את העלייה הגורפת אל כל שטח ההר, ושומר נפשו ירחק מהמקום הקדוש ולא יכניס עצמו לספקות ולאיסורים חמורים. 

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

50. פרסום המאמר בושה וחרפה (שרה)

לא יתכן שאתר דתי מפרסם מאמר בגנות הרב הראשי במילים בוטות ולא ראויות ועוד בתשעה באב.
לכותב המאמר אין מה בכלל להתייחס, שילמד קצת (ואולי הרבה ... ) ואז אולי יוכל להבין כמה הוא רחוק מלהעביר ביקורת על הרב הראשי הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

51. בפועל ההודעה מצטרפת למוסלמים הבריונים ומבורכת על בריונותם (אבשלום)

ההריונות הערבית היא זו שתכננה למנוע לחלוטין את העליה היום. המחשבה שהערבים ישמחו בהודעת הרב צריכה לגרום לחשוב שאולי לא כדאי להוציא הודעות כאלה, גם אם אסור הלכתית לעלות.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

52. בושה!!!! (ליאת)

בושה כך לכתוב על רב תתבייש לך לרגע חשבתי שאני קוראת באתר מקו ומה הקשר ההשוואה לרבני אירופה...כנראה השנאה לדת שוטפת גם אותך!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

53. "בעקבתא דמשיחא "חוצפא יסגיא". (פיצהשמש)

איך אתה מעייז לפתוח תפה על הראשון לציון בלי שום בושה??!!??

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

54. להסיר את הכתבה מיידית (שלום )

בושה

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

55. לא מכיר את הכותב, אבל בשבילי אתם כבר לא אתר דתי, שהייתי רוצה לבדוק משהו הקשור לדת הייתי נכנס לכאן, כעת אני מבין שאתם כמו כל השאר זבל אורגני שמחפשים אי (חילוני חרד)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

56. זה נטו הלכה ידועה.. סתם היסחפות של הכותב שלילי שאין כדוגמתו (דוד)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

57. אין לערער על פסיקה הלכתית של גדולי הדור!!! (רבקה)

חוצפן!
מי אתה בכלל שתערער על פסיקתו של הרב יצחק יוסף?!
ראשית, לך ללמוד את הסוגיה בשלמותה ואח"כ תביע את דעתך בנושא באופן ענייני ומכובד!!!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

58. אסור לבייש תלמיד חכם (נתניה)

גם אם אני לא מסכים איתו.

אפשר להתווכח בצורה מכובדת.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

59. עולי הר הבית המבולבלים (אביב)

תתביישו כל עולי הר הבית על ביזיון הרב הראשי והרבנות הראשית..
תתביישו על ביזיון גדולי ישראל במהלך הדורות שאתם לא מקשיבים לדעותיהם.
תתביישו בכך שאתם עובדים את עצמכם והרצונות שלכם ולא באמת מעניין אותכם רצון ד'
תתביישו על זה שאחן לכם יראת שמיים כי אם היה לכם הייתם מקשיבים לרבנים..
כותב המאמר תתבייש לך...
מבזים גדולי ישראל..
בגללכם עדיין אנחנו סובלים מייסורים ועדיין לא נבנה המקדש!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

60. מי אתה בכלל ? כתב בשקל חצוף מחוצף (משהו)

ועוד בט באב

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

61. גם אם אסור- אין לעודד את אויבי ישראל בשום צורה שהיא (עובדיה)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

62. הרב קוק וכל גדולי התורה אסרו לעלות להר הבית (יצחק)

הרב קוק וכל גדולי התורה כמו הרב נסים הרב זוין הרב הרצוג הרב מרדכי אליהו אסרו לעלות להר הבית. יהונתן קליין (כשמו כן הוא, יונתן הקטן) הוא כאחד הסיקריקים שהביאו את חורבן הבית. דיייייי!!!

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

63. כופר , רשע וגס רוח (מוחה על זלזול ת״ח)

ועוד בעצם יום תשעה באב....
בגלל אנשים כמוך בית המקדש עדיין לא נבנה
לא מקנאה בעולם הבא שלך על ביזוי תלמיד חכם

אתה מחויב לחזור בך לעשות תשובה , למחוק הכתבה ולבקש את מחילתו של הרב...

ממש גועל נפש

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

64. אני מוחה על כבוד תורה. (רפאל)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

65. פשוט אין גבול לחוצפה. של הכותב הרשע ושל האתר (מזועזע)

שנותן את הבמה.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

66. עלינו לזכור שגם כאשר אנו מוחים על ביזוי תלמידי חכמים ובצדק, (מגיבים יקרים,)

עלינו למחות בנועם ובחוכמה, בואו נזכור ש: דִּבְרֵי חֲכָמִים בְּנַחַת נִשְׁמָעִים... חכמים אינם משמיעים את דבריהם בצעקות, אלא בנחת, בשקט ובסבלנות, זו הדרך והיא חייבת להיות גם שלנו...
אכן זה כואב שמבזים תלמיד חכם אך ככל הנראה אותו כותב אינו מודע למעשה זה באמת, זו כבר לא דעה, זה גלש מעבר, אני מבינה את הכעס ויחד עם זאת עלינו להשתדל להירגע ולהגיב באופן מתון ובנועם, הרי דווקא מתוך תשעה באב עלינו יותר להשתדל להצמיח אהבת חינם, גם כאשר הצד השני מאחר, בואו אנחנו נקדים ונרבה באהבה ובחינם ואנו נהיה בדרך מהירה לבית שלישי, ללא כל צל של ספק, לפעמים הדבר הגדול מגיע דווקא מהאדם הבודד, אפילו מאדם אחד.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

67. אפ' דין זקן ממרה אין לו (גלגל)

הרי כולם יודעים שכתוב בתורה כיבוש הארץ ובניין המקדש.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

68. היזהרו בכבוד תלמידי חכמים (ג'ו)

של נעליך מעל רגליך לפני שתעז לדבר על גדול בתורה כרב הראשי, מי אתה בכלל שתעז לחלוק עליו? בכלל כל נושא עליית יהודים להר הבית נתון במחלוקת, אתה יכול לכתוב שיש פוסקים שמתירים לעלות עד גבול מסוים, אבל לדבר ככה על אחד מגדולי הדור שאמר דעת תורה של גדולי הפוסקים? תתבייש לך!! אני מציע לך לעשות תשובה ולבקש מחילה מהרב

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

69. מחאה על ביזוי תלמיד חכם!!! ישנה החלטה של הרבנות הראשית שאוסרת (אברהם)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

70. יונתן קליין, של נעליך מעל רגליך (חיה)

כך לא כותבים על תלמיד חכם. יש דרך לבקר, הוא לא חבר שלך מהתנועה...

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

71. רק (אמיתי)

סוג כזה שפל יכול לצאת רק מחוג מסויים הרסו כל חלקה בכרם השם לביזוי תח אין מחילה כשיתחילו היסורים ליפקוד אתה כבר יודע את הסיבה אולי כבר יהיה מאוחר

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

72. בזיון לאתר שמעלה כתבה כזאת ועוד ביום כזה (אבי)

בושה וחרפה

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

73. מוחה ומזועזעת מהעזות והחוצפה להתבטא בצורה כזו כנגד רב תלמיד חכם גדול, רב ראשי, ועוד בתשעה באב? (אני בהלם!)

הרב מביע את עמדתו ההלכתית בצורה עניינית .

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

74. חרפת יהונתן קליין (אליהו)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

75. הודעה לכתב , בוש והכלם לך מי אתה שתביע דעה לגדול הדור (רוני)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

76. הזהר (הזהר בתלמידי חכמים)

איך לא תבוש, יש לך ממה לפחד. "עקיצתם עקיצת עקרב..."

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

77. כתב חצוף!!! (יעל)

איך אתה מעיז להתבטא כך

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

78. כתב חצוף!!! (יעל)

איך אתה מעיז להתבטא כך

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

79. אפשר לכתוב אחרת (גוליבר)

אפשר לתהות על הודעת הרב הראשי.
אם היה מביע מחאה גם על כך שגויים עולים להר - ניחא,
אבל להציג רק את האיסור ליהודים זה ממש חילול השם.

ובכל זאת, יש דרך לכתוב, והכתב כאן עשה זאת בחוסר כבוד ודרך ארץ.
כבוד הרב הראשי והרבנות הראשית הוא כבודנו. חבל.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

80. מחאה! אתר פח (יצחק)

יש דרך לכתוב ביקורת על רב ראשי

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

81. שטויות. הרבנות הוקמה עוד בימי המנדט על ידי הראי"ה קוק (ומעמדה קדם למדינה) שעמדתו לגבי עלייה לארץ ידועה (ומאידך עמדתו לגבי עלייה להר הבית)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

82. בושה (יהודי ספרדי)

תתביישו לכם על הכתבה הזאת נשמע יותר מתאים לפרסום בידיעות אחרונות מאשר באתר דתי כזה בושה וחרפה

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

83. בהתחלה "כעסתי" על תגובת הרב ועכשיו על הכתבה והמגיבים הנלוזים. בורותמחרידה - גם אם יש מחלוקת, מדובר בספק דאורייתא לחומרא, ורוב מניין ובניין ש (אז כאילו אחרים "בורים" ו"לא למדו" ועוד ט)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

84. רק מלקרוא את הכותרת אפשר לקרוע את הבגדים (ר.)

ולהצטער שאנחנו עוד בגלות, ובן אדם מסוגל להתבטא בצורה כזו על הראשון לציון הרב הראשי לישראל !!!!!
ואתר שקורא לעצמו דתי מסוגל לפרסם את דבריו!
בושה וחרפה לנו.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

85. שקרים, הכפשות וחוצפה (אבי)

אולי לכן עדיין לא מגיע לנו בית מקדש, כשבאתר "דתי" מעז מישהו לכתוב בכזאת חוצפה על הרב הראשי לישראל, שמבטא את דעת כל גדולי ישראל (כמעט), ומתייחס אליו כאיזה חבר שלו

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

86. מי אתה שתחליט לרב הראשי מה לומר (פנחס)

תפקיד הרב הראשי לומר את דעת ההלכה אתה יכול להביא מישהו שחולק ולא להוציא לעז על גדולי ישראל רוב גדולי ישראל כך אמרו שאסור לעלות כולל הרב הגאון יצחק הכהן קוק לצערי עיתונאים ופוליטקאים חושבים שאם יש להם במה יכולים לומר הכל חוס על עצמך לך ובקש סליחה אם יש לך אמונה ואם אין למד אמונה

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

87. בוש והכלם! (הללי)

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

88. מצווה גדולה לפי כל הפוסקים להתפלל בהר הבית כהלכה מחוץ לחיל לאחר טבילה ובמורא מקדש ללא נעליים (יהודי)

הרב יצחקיוסף לא יכול להמציא את ההלכה מחדש, אם כל כך חשוב לו להיראות מחמיר שיפסיק עם הגיורים הפיקטיביים שלו, ושיתחיל לשמור עינים

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

89. כמה צהוב זה למתוח קו בין "שמירת קדושתה של ירושלים" לבין אנשי ה'סזון' ששיסו את הבריטים ביהודים (אחי)

חבל

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

90. להקיא מהכתבה הזאת (קושקוש)

כל הכתבה גרועה מתחילת ועד סופה
בושה וחרפה שמעלים כתבה כזאת לרשת ציבורית
כל בר דעת מבין ויודע שאין צד להשוואה בכלל
חבל שנותנים במה לכתבות כאלה

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

91. הבושה היא דברי הרב יצחק יוסף (יחזקאל)

כל שבוע הוא מבזה את ההר והעולים.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2019

92. בקשה: מישהו מכיר אתר חדשות דתי נורמלי (לא כמו אתר כיפה) שיכול להוות אלטרנטיבה לאתר הרפורמי הזה? (טל)

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

93. אתה טועה, הרב כתב את דבריו נטו מכח הדעה ההלכתית שלו, אז מה אתה רוצה ממנו??? תחלוק כאוות נפשך, אבל למה לזלזל? ולהתחצף? ולדבר כמות של שטויות? (דוד סימנטוב)

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

94. נכנסתי לכתבה רק כדי לראות אם הכותרת זו טעות או שלא הבנתי אותה נכון (משה)

בושה וחרפה ,ככה מדבר על הרב הראשי לישראל..הכותב והאתר -לא דתי ולא לאומי. תוקף את הרב הראשי כאחרונה החרדים הקיצונים מלפני עשרות שנים או כזקני 'הארץ' כיום. בושה. להקיא.
אתר הבית למגזר הלייטי שמתבדל מהציונות הדתית.

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

95. הר הבית (יוסף)

כותרת מבישה ,לא מדברים כך על רב ראשי לא חשוב מה דעותיך בפרט שרוב רבותינו סוברים כך ובעיני הכותרת היא החרפה שמבזים תלמידי חכמים.

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

96. בושה וחרפה (הדר)

אני עדין מזועזע מהכתבה הזאת ולמנהלי האתר אם אתם רוצים לשמור על קהל לקוחותיכם הסירו את המודעה מיד

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

97. בושה וחרפה (בושה וחרפה)

חייבים למחות על כתבה כזאת וגם על האתר שיורידו את הכתבה!! ולכתב אני ממליץ לפנות לרב באופן אישי ולבקש סליחה..

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

98. זוהי גם דעתו של הרב הראשי רבינו אברהם יצחק הכהן קוק ,זצ"ל. !!! כותרת מבישה של אתר דתי !!??? (רון)

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

99. אשריך! (עילום שם)

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

100. יחי ה'סיזון' (שמואלי)

ה'סיזון' היה ארוע ראוי -- הוא עצר את הפורשים מלגרום נזק מחריד לישוב בא"י. אשרינו שהיו בינינו מנהיגים שידעו כיצד לטפל בגיס החמישי של אנשי האצ"ל חסרי האחריות וחסרי הבינה.

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

101. חרפה (חנן)

הרב הראשי צריך להבא ליוועץ בכם כותבי טורים ברשת האם בסמכותו להוציא לאור פסק הלכה כי מי יודע אולי זה יראה מבייש קהל כלשהו. ברור שעמדתו של הרב הראשי נחותה מעמדת ראש הממשלה או כל זב חוטם שלא מבין דבר וחצי דבר בענייני טהרה וההיפך. עפר לפיכם

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

102. פשוט מבייש איזו עזות (פלןני)

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

103. מחאה (ארז)

בוש והיכלם לפני שאתה מדבר נגד גדולי עולם שלא הגעת לשולי גלימתם
מציע לך לשקול מחדש את דבריך וללכת לרב להתחנן על נפשך
נשיכתן נשיכת שועל
בושה לתת לדברים כאלה להיכתב
לא משנה מה דעתך
אתה בטל ומבוטל

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

104. הכתבה לא ראויה בעליל. אם אינה יורדת בשעות הקרובות, אדיר את עצמי מהאתר. (מרדכי)

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

105. לא בדיוק (יוסים)

א' הציונים לא נתנו סרטפיקטים לחרדים, אז בבקשה בלי סיפורים.
עדיף למות באירופה כדתי ולא לעשות עליה ולנטוש ולכפור בה' ודתו.

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

106. לא ראוי לכתוב כך אבל גם התבטואיותיו של הרב יוסף חרגו מההלכה (יהודי)

לא ראוי בכלל הלתבטא כך על רבנים.
אבל חשוב לציין שבעניין זה הרב יצחק יוסף ממש לא הולך בדרכי אביו.
אביו לא חלק על מקום המקדש, וקיבל את דעת הפוסקים על מקום המקדש. אלא כתב שטעמו הוא משום חשש שיכנסו אחרים אפילו לכיפת הסלע שהוא מקום בית המקדש, וכן כתב שהיות ואין סימון גבול מדוייק וגם מקום הגבול בין החיל להר הבית לא ברור לגמרי במדויק, יש חשש שיכנסו מעבר לגבול המותר.
אבל לא עלה על דעתו לחלוק על מקום המקדש.
יתירה מכך ואף סמך על כך בעצמו ונכנס למחילות הר הבית אף שאסור לטמא מת להיכנס למחילות שתחת מחנה שכינה שמחילות שתחת העזרה התקדשו כקדושת העזרה, והרב עובדיה יוסף נכנס בעצמו למחילות הר הבית (אולם וורן) לאחר שבירר אצל הרב זלמן קורן שמחילה זו מרוחקת דייה מאבן השתיה ואינה תחת העזרה, היות ולא חלק על זיהוי מקום המקדש רח"ל.
ואילו בנו הרב יצחק מנסה להיות מחמיר ולחלוק על מקום המקדש (לפחות בהתבטאויות פומביות).

2. הרב יצחק יוסף מעדיף כניסת גויים מיהודים בניגוד למבואר בגמרא בעירובין (דף ק"ה ע"א) שגרועה כניסת גויים לעזרה אף מכניסת יהודים טמאים לעזרה.
וכן הוכיח הגר"ח קנייבסקי (בשם החזו"א)
שבגמרא (עירובין ק"ה ע"א) כתוב שאם אין טהורים לתקן את בית המקדש יכנסו טמאים אך שהוא איסור כרת ולא יכנסו גויים אף שגויים אינם מוזהרין על כניסה לעזרה אלא שכניסת גוי לעזרה הוא ביזוי המקדש גדול יותר. ועדיף שיכנסו טמאים למקדש ולא גויים.

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

107. מי אתם אתר כיפה???? חצופים! (זוועה)

באיזה עזות ובאיזה חוצפה אתה בכלל מדבר על רב. גם על רב רגיל שלא תעז להוציא דברי הבל אז קל וחומר על הרב הראשי לישראל!
כדאי מהר מאוד לעשות תשובה על דבריך

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

108. טיפש (אברג'ל נועה)

כן דוד זה שאתה הופך את ט' באב ליום משתה ושמחה אתה לא יודע בכמה אנו בגלות ואלי בבאו הגאולה איזה טעם לחיים יהיה לנו
סוד לחיים כל ההנאות שהזכרתה אילו הנאות ריגעיות של מה בכך
אפשר לחשוה מה זה להנות משתיה .....

דווח על תגובה לא ראויה
13.08.2019

109. איסור עליה לטהר הבית? (מחשבות)

עם כל הכבוד לרב אם חל איסור ליהודים וודאי שאסור לערבים זר הקרב יומת. את זה וודאי שהרב חייב לומר ולא לפחד מהערבים...

דווח על תגובה לא ראויה
15.08.2019

110. תתבייש לך!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ירושלים)

דווח על תגובה לא ראויה
18.08.2019

111. ימך שמו וזכרו של הכומר יצחק יוסף (ל)

תזכרו איך רץ ללקק לאובמה רץ הודיע לו ללחוץ על ישראל שאבא שלו הורה למסור שטחים עבור שלום,
אחרי זה רץ לאפיפיור קרא לו" אדוני הוד רממותו ומעלתו" זה נוצרי מוסר משומד לובש שמלות.

יזהרו מלקרוא לשונא ישראל הזה רב.

דווח על תגובה לא ראויה
18.08.2019

112. יוני קליין תתבייש (שלום')

יוני קליין תתבייש .
אתה לא מגיע לקרסוליים של הרב יצחק יוסף.
אתה גם לוקה בידיעת ההיסטוריה, מכיון שכל הדוגמאות שלך מופרכות ומעוותות. הרב יצחק יוסף לא מסגיר יהודים לבריטים ולא שונא את המדינה. אתה פשוט דמגוג זול.
הרב יצחק יוסף עקבי בהתנגדות לעליה להר הבית מטעמים הלכתיים טהורים. כמוהו הרב קוק . האם גם הרב קוק חשוד עליך על חרדיות אנטי ציונית?!
המטרה לא מקדשת את האמצעים.
הדחף לעליה להר הבית לא מצדיקה ביזוי תלמידי חכמים ,בטח לא מגדולי הדור והרב הראשי לישראל
עלית הר הבית העבירה אותך ואת שכמותך מדעתכם.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

משכן הכנסת צילום:  Hadas Parush/Flash90

מבנה הכנסת מתרחב: מספר הח"כים יעלה?

קרא עוד