בנט ושקד - והפלטפורמות לקידום אישי

כששקד ובנט הוצנחו למפד"ל חשדנו ושתקנו, כשפגעו השניים במוסדות הציונות הדתית סרבנו להבין שמדובר באנשים שעושים לעצמם קידום - עכשיו חגי לובר קורא לכל המפלגות ולמצביעים לא לקבל ולא להצביע לשום מפלגה שבנט או שקד יושבים בה

חדשות כיפה חגי לובר 22/07/19 11:01 יט בתמוז התשעט

בנט ושקד - והפלטפורמות לקידום אישי
מסוכנים לציונות הדתית, שקד ובנט, צילום: פלאש 90

כשהוצנחו בנט ושקד למפד"ל הישנה והטובה, על כתפיו הרחבות של אורי אורבך ז"ל, ריחפה מעליהם עננת חשד עקשנית שהם בחרו במפלגה הסרוגה כיוון שדרכם בליכוד נחסמה ושהם מעולם לא ראו את עצמם כחלק מהציונות הדתית. חשדנו ושתקנו, העדפנו לספר לעצמינו שהשניים גילו את האור הטוב של הציבור הדתי ופיהם ולבם שוויים.

כשפגעו השניים במוסדות הציונות הדתית וסרבו לתמוך בהם, בטענה המתנשאת שהם, בנטשקד, לא מגזריים אלא כלליים ושהם פונים לעם ישראל ולא לציונות הדתית, סרבנו להבין שמדובר באנשים שעושים לקידום עצמם [אני אהיה ראש ממשלה]  והעדפנו לספר לעצמינו ש-כן, נכון , זו בעצם האידיאולוגיה שלנו אנחנו כלל ישראלים ו-כן זה מה שהם התכוונו . לא?

כשהשניים דברו על רצונם להיות ראשי ממשלה ולהוביל , לא הסקנו את המסקנה המתבקשת שהם , כן , הם עצמם רוצים להיות ראשי ממשלה והם עצמם רוצים להוביל , קיוונו שהפרשנות היא שהם רוצים שהדרך המפוארת של הציונות הדתית היא היא שתוביל. ואנחנו זו רק מטאפורה. זו האידיאולוגיה ולא הכסאולוגיה. 

כשפרשו השניים דקה לפני הבחירות במהלך מתוכנן מראש בחדרי חדרים ושפורסם בדיוק ציני, בטיימינג שכזה שמפלגת האם, כן כן , זו שגידלה טיפחה ונתנה להם בית , לא תוכל לקום מהקרשים ולהוות תחרות לגחמותיהם הפוליטיות שוב טמנו אנחנו את הראש בחול והאמנו בלב שלם שהם הקימו סטארט - אפ מופלא שעתיד בהוקוס פוקס להביא קולות לימין ממקום סודי שלא יפגע כהוא זה בגוש הימין הקיים ובוודאי לא בבית היהודי.

כשמבלי להניד עפעף, בצר להם, ניהלו השניים קמפיין חסר רחמים , שנועד לגנוב קולות מהבייס של הבית היהודי, בניגוד גמור לכל ההתחייבות שלהם, כבר  נגמרו לנו התרוצים , אבל מתוך הרגל של שנים, המשכנו להאמין שבטח יש להם כוונה נסתרת שעוד מעט תתגלה ותאיר אותם באור יקרות.

כשהם נפלו, והפילו איתם 140 אלף קולות, הפילו ממשלת ימין, וגרמו להוצאות ענק של בחירות מיותרות, ומי יודע אם לא גרמו לעליית ממשלת שמאל. ציפינו סוף סוף לחשבון נפש להתנצלות, ללקיחת אחריות בנוסח הצבאי החביב כל כך על בנט, קיוונו שאחרי שהאמנו, ובלענו והסטנו מבטים, והכלנו ושיקרנו לעצמנו, יפרשו השניים לארבע שנות גלות וחשיבה מחדש. להפתעתנו [או שלא] מגיעה הידיעה שבנט [וכנראה גם שקד]  חוזרים לימין החדש!!! כמובן אחרי ניסיון שלא צלח להשתלב במפלגת השילטון.ועוד מעט נראה שוב קמפיין עשוי לתלפיות שקורא לך ולי להצביע לימין החדש ואחרינו המבול.

אז בשם רבים נאמר את מה שרחש מתחת לפני השטח כבר זמן רב, אין די בלהיות מוכשרים, יפים וצעירים! האמביציה האישית, זו המלווה כל חבר כנסת, חייבת להיות שיקול צדדי ולא עיקרי. אסור לה לאמביציה האישית להיות המכוון והמוביל את דרכה של האישיות הציבורית. האנשים האלה הוכיחו שהם יעשו הכל על מנת לקדם את עצמם ולעזאזל המפלגה, הימין, ואפילו המדינה. 

אני כלל לא בטוח שאם בסיטואציה פוליטית כלשהי יעמדו על כף המאזנים קידומם האישי אל מול ערכי ארץ ישראל , יבחרו השניים בארץ ישראל. מצטער, אבל מי שרמס כל כך הרבה ערכים כדי להתקדם ומוכן לשוב ולסכן את הכל בשביל קידום אישי , בהחלט מסוגל גם לבגוד בעת הצורך גם בערכים שלו עצמו.

אני קורא לבנט ולשקד להניח לנו לפחות לארבע שנים, הו אז יתכן שיתחדש האמון בהם ואולי בגלות האזרחית , הרחק מעינה של התקשורת ילמדו השניים  גם דבר או שניים על ענווה, נאמנות, ואחריות ויחזרו אלינו בשלים יותר ומכוונים יותר למטרה.

אם הקריאה שלי לא תענה, (ואין סיכוי שהיא תענה) אני קורא לכל המפלגות ולמצביעים לא לקבל ולא להצביע לשום מפלגה שבנט או שקד יושבים בה. שחררו.

חגי לובר מנהל תיאטרון ובית הספר למשחק "אספקלריא"