ההופעה של עומר אדם - ההפך מקידוש השם

אחרי שברך את ברכת שהכל אל מול 50 אלף איש בפארק הירקון, אלי קפלן טוען שהמופע של עומר אדם וכל הסגנון בכלל, הוא ההיפך הגמור מקידוש השם

חדשות כיפה אלי קפלן 18/07/19 20:30 טו בתמוז התשעט

ההופעה של עומר אדם - ההפך מקידוש השם
ההופעה של עומר אדם בפארק הירקון, צילום: אלירן אופרה

זה לא קידוש השם: לא הייתי במופע אבל מתוך התמונות שראיתי אני ממש לא אשמח אם תלמידי או ילדי ילכו למופע כזה. חוץ מברכת שהכל על כוס מים ועוד כמה שירים בעלי תוכן אמוני - על המופע היה ההפך הגמור ממה שאנו מתחנכים עליו.

אנשים ונשים רוקדים ביחד בלבוש לא הכי צנוע במופע פירוטכניקה צעקני. כל הסגנון הזה הוא ההפך הגמור מקידוש השם. כל הכבוד לעומר אדם על כך שאיננו עובד בשבת-אבל הוא בוודאי לא שומר שבת כהלכתה. כל הכבוד לעומר אדם על כך שברך שהכל על כל מים. האם זה אמיתי? האם הוא תמיד מברך ומתפלל? אינני בטוח. הלוואי. אבל זה נקרא קידוש השם?

ההתפעלות של כמה אנשים מהמופע 'הדתי' שלו משקפים את אחת הבעיות החינוכיות הקשות שאנו מתמודדים איתן. הבחור הצעיר או הבחורה הצעירה אומרים לעצמם 'אם זה נקרא קידוש השם אז אני אלמד ממנו איך להתנהג, לשמור שבת כהלכתה? למה לי עומר אדם רק לא עובד בשבת? ללכת עם כיפה? למה לי -עומר אדם מקדש בשם, לא הולך עם כיפה.

להקפיד על שמירת נגיעה, למה לי, עומר אדם מקדש בשם, לא שומר נגיעה, בלשון המעטה. בקיצור,כל הכבוד לעומר אדם על מה שהוא עושה, אבל קידוש השם בוודאי אין כאן. ויותר מזה, הוא ממש לא יכול להיות 'גיבור תרבות' למי שמאמין בתורה ובשמירת מצוותיה. מי שרוצה להבין בתמצית את הבעיה התרבותית - האמונית שאנחנו בתוכה-יסתכל על התגובות לתופעה ושמה 'עומר אדם'.