המבחן של הרב פרץ

הדבר החשוב בכל אירוע "הרב אבינר ונשים בפוליטיקה" הוא התייחסותו של הרב פרץ לנושא. תשובתו מתחמקת ולא ניתן להבין ממנה דבר. האם זה האידיאל? האם זה בעתיד? מה לדעתו מותר לנשים לעשות בפוליטיקה?

חדשות כיפה נועם ארזני 05/07/19 12:11 ב בתמוז התשעט

המבחן של הרב פרץ
לא להשאיר את האחדות על הנייר. הרב פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

דעתו של הרב שלמה אבינר, על כך שלנשים אין מקום בפוליטיקה, זאת ללא כל קשר לאיילת שקד, אינה תורמת דבר חדש לדיון במעמד הנשים בחברה הדתית. ניתן היה להבין אותה מאמירות קודמות ואין בה הפתעה גדולה.

גם תגובתה של ח"כ עידית סילמן כי "בוועדה הציבורית שבחרה את האישה עמדו רבנים מהשורה הראשונה, כמו הרב אלי סדן והרב אייזנמן, הם יגידו לך בעצמם 'כל הנשים שעלו לדבר ולהציג את עצמן ראויות, איכותיות ומנהיגות".אינה רלוונטית.

התיחסותה לנושא אינה תואמת את דבריו של הרב אלי סדן לאחר הצנחתו של הרב רפי פרץ על ידי וועדה המסדרת של הבית היהודי לראשות המפלגה. הרב סדן אמר כי הרב פרץ יצטרך להקים צוות של שישה רבנים איתם הוא יצטרך להתייעץ לפני החלטות. והוסיף כי צריך שיהיו בפורום גם נשים בשביל השאלות החברתיות והרגשיות. 

נראה שהשיבוץ שח"כ סילמן חושבת עליו אינו זהה בלשון המעטה לזה של הרב סדן. ואין זה המקום לבחון למי מהם יש יותר השפעה בהנהגת המפלגה.

מכאן שהדבר החשוב בכל האירוע הזה הוא התיחסות של הרב פרץ לנושא. תשובתו שדבריו של הרב אבינר הם: "סימון למשהו עליון שרבנים מסמנים. בבית היהודי יש מקום לנשים" היא תשובה מתחמקת ממנה לא ניתן להבין דבר. האם זה האידיאל? האם זה בעתיד? מה לדעתו מותר לנשים לעשות בפוליטיקה?

אין כאן שאלה פילוסופית. כיוון שלא מתוכננות בחירות מקדימות בשלב זה הנושא הוא אינו פרסונאלי. זהו מבחנו של הרב פרץ כלפי מצביעי הבית היהודי. כמי שמוביל את המפלגה ומעונין להיות שר החינוך של כולם נדרש לאמר את דעתו בקול ברור. 

האם לדעתו נשים יכולות להיות יו"ר הבית היהודי? האם מותר למפלגה דתית להעמיד אישה בראשה למען הסר ספק, כל תשובה נכונה ובוחר יחליט.