ציונות דתית: אולי תבחרי בימין אידאולוגי במקום ללכת שוב עם נתניהו

דחיית פינוי חאן אל אלחמר, פינוי ישובים יהודים, הכוונה לצרף את העבודה וכחול לבן לממשלה, ובמיוחד המהלך הניסיון ציני לביטול הבחירות, מעוררים את עו"ד יסכה בינה ממפלגת זהות לתהות בקול רם, מדוע מנהיגי הציבור הדתי לאומי לא אומרים לראש הממשלה: עד כאן

חדשות כיפה עו"ד יסכה בינה 27/06/19 11:44 כד בסיון התשעט

ציונות דתית: אולי תבחרי בימין אידאולוגי במקום ללכת שוב עם נתניהו
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

כשהמציאות עולה על כל דמיון, ישנן כמה שאלות אמיתיות שצריך הציבור הלאומי לשאול את עצמו:

הזיית ביטול הבחירות שהולכת ותופסת תאוצה, ובמיוחד העובדה שמי שמקדם אותה באמצעות בובה זו או אחרת מהליכוד זה בנימין נתניהו, מבהירה לכולם, כן, גם למנזר השתקנים בליכוד, כי מה שמניע אותו אינם ערכים, אידאולוגיה או אפילו, שומו שמיים, הדאגה  לאזרחי המדינה ולארץ ישראל;

כשאין ולא יכול להיות הסבר אחר למהלכי נתניהו זולת מלחמת השרידות האישית שלו, שבמסגרתה אין קווים אדומים, אין מותר ואסור, אין מוסר ואין ערך לרצון הציבור; כשהערכים והאידאולוגיה נמחקות משיקול הדעת, הציבור הלאומי נמכר לעבדים ולשפחות וארץ ישראל אינה אלא כלי לאחיזה, לא ברגביה חלילה וחס, אלא בכיסא;

כשהמציאות הנואלת הזו טופחת על פני הציבור הלאומי שוב ושוב, ולא, אין כאן מקום לפרשנות אחרת; את בנימין נתניהו מעניין הקרב האישי על חירותו האישית בלבד – האם תשאלו את עצמכם מה אתם, נבחרי הציבור הלאומי, עושים שם לצידו? עד כמה תתנו יד ומכוחכם ידונו למיתה ערכינו, ארצנו, בטחון בנינו ובנותינו תוך וידוא הריגה?

שאלה נוספת וכואבת לא פחות היא, הכיצד חברי הכנסת הלאומיים מהליכוד, והשרים פרץ וסמוטריץ' הימניים, יש שיאמרו ימין קיצוני, אשר נוכחו בניסיונות נתניהו להעניק לבכירי מפלגת העבודה תפקידי מפתח בממשלתו תמורת תמיכתם של האחרונים, כיצד יתכן שלא קמו ממקומם והודיעו לנתניהו: "עד כאן! אם אתה מוכן למכור את כל היקר לנו תמורת כיסאך, אנחנו לא נשב בממשלה הזו!"?

שאלו נא את עצמכם אפוא, הציבור הלאומי, מיהם אנשי הציבור אשר ידעו לומר בבירור ובפה מלא: נאמנותנו לערכינו, לזהותנו ולארצנו היא היא אשר תכריע את דרכינו. כן, איננו נמצאים בכיסו של איש. אף שכולם שבויים בקונספציה של הימין הפרסונלי, נתניהו, אנחנו לא. אנחנו ימין אידאולוגי. תמיד היינו ותמיד נישאר. ולא, בלתי אפשרי לקנות אותנו בכיסאות ובכיבודים מבלפור. אנו נעמוד איתנים כברזל יצוק אל מול תכנית המאה הממשמשת ובאה. 

על המנהיגות הקיימת המייצגת את הציבור הלאומי, לדאבון הלב, לא ניתן לסמוך ברגע האמת. לא בהתנתקות ולא בעמונה, לא בחאן אל אחמר ולא בשריוניות לאבו מאזן. לא בעת פיזור הכנסת ולא בעת אילוזיית ביטול הפיזור.

כעת, לאור המציאות ההזויה והעגומה שמתרחשת לנגד עיניכם, ומתוך אמונה שהאידאולוגיה, הערכים וארץ ישראל באמת חשובים לכם, השאלה האחרונה והמתבקשת: האם תצטרפו אלינו?האם גם אתם תבחרו הפעם בימין האידאולוגי, זה שיידע להציב קווים אדומים ברגע האמת? כי לא, אנו לא מוותרים על אמונה יוקדת בצדקת דרכנו - דרכו של הציבור הלאומי - ולא של מנהיגיו, תמורת כיסא.

הכותבת היא יועמ"ש מפלגת זהות אם לשישה ותושבת עפרה