פרופסור רקובר תומך בסמוטריץ': "אל לנו לחשוש לומר את האמת שלנו"

חתן פרס ישראל והמשנה ליועמ"ש לשעבר, דוחה את המתקפות על יו"ר האיחוד הלאומי, בעקבות דבריו על המשפט העברי וחוקי התורה: "אנו יהודים, ועולם הערכים שלנו אינו זהה לכל רוח הנושבת במערב"

חדשות כיפה פרופסור נחום רקובר 04/06/19 21:56 א בסיון התשעט

פרופסור רקובר תומך בסמוטריץ': "אל לנו לחשוש לומר את האמת שלנו"
פרופסור נחום רקובר. תומך בסמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יפה עשה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שהזכיר לכולנו את הנחות היסוד הידועות:
לפני 40 שנה חוקקה הכנסת את חוק יסודות המשפט, לפיו כאשר עולה בפני בית המשפט שאלה משפטית שאין לה תשובה, יכריע בה לאור עקרונות החירות, הצדק, היושר והשלום של מורשת ישראל.
לפני 25 שנה קבעה הכנסת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ועל יסוד חוק יסוד זה קבע נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק, שערכי המשפט העברי הפכו לערכים חוקתיים.

המשפט העברי הוא משפט חי שהשכיל לתת פתרונות לכל בעיות השעה, בכל הדורות ובכל התפוצות. מאות אלפים של תקדימים הם מהאוצרות המשפטיים הגדולים בעולם – זהו האוצר שלנו! 
רבים מאומות העולם עומדים משתאים נוכח תופעה משפטית ייחודית זו, מערכת המשלבת משפט, יושר, צדק ורחמים; מערכת שבעקבות ערכיה הולכים מחוקקי האומות בנות זמננו, בהגנה על חיי האדם, כבודו ושמו הטוב, קניינו, וצנעת חייו. ערכי-יסוד אלה שאומצו על ידי כנסת ישראל – מקורם במשפט העברי בן מאות השנים.

נשיא המדינה המנוח חיים הרצוג אמר: "ככל שתגבר הזיקה למקורותינו, כן תשתכלל ותתעשר שיטת המשפט במדינת ישראל, כשבתשתיתה מונחים יסודותיה הנעלים של חכמת המשפט היהודי, המשולבים בערכי הצדק, המוסר, ויוקרת האדם".

תיק המשפטים מתרחק? סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אותם שצועקים על סקילת אנשים וכד', מוכיחים אך ורק את בורותם ואת חוסר הבנתם במשפט העברי, שהוא משפט של צדק ויושר. 

האמת ראויה להיאמר: אנו יהודים, ועולם הערכים שלנו אינו זהה לכל רוח הנושבת במערב. בפסיקתו של בית המשפט העליון נקבע פעמים רבות, שכאשר ערכי המוסר שלנו שונים משל אומות העולם, עלינו לפרש את החוקים בהתאמה לערכים שלנו. אל לנו לחשוש לומר את האמת שלנו בפני העולם, וכפי ששמרו היהודים על תרבותם בכל הדורות, כך בוודאי יימשך גם כיום. 

רובו המוחלט של העם אוהב את התורה ומאמין בה, מייחל "השיבה שופטינו כבראשונה", ויודע שדבריו של ח"כ סמוטריץ הם הפן היהודי-שורשי של המדינה היהודית–דמוקרטית.