יום הנכבה קובע: גם תל אביבי הוא מתנחל

יהודה ולד בטוח שיום "אסונם" של הפלסטינים הוא יום חשוב מאוד דווקא ליהודים, ולו בשל העובדה שהוא מציב מראה ברורה ונוקבת מול תומכי ההסדרים המדיניים מהשמאל

חדשות כיפה יהודה ולד 15/05/19 15:49 י באייר התשעט

יום הנכבה קובע: גם תל אביבי הוא מתנחל
הפגנת חמאס. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

יום הנַכְּבָּה הוא יום חשוב מאוד לנו היהודים. זהו יום שטופח על פניהם המתיפיפות של השמאלנים ואומר להם : גם אתם מתנחלים.

"האסון" המצויין ביום הנכבה הוא על עזיבת כ-700,000 ערבים את ביתם במהלך מלחמת העצמאות
רובם עברו לארצות ערב השונות וחלקם לגדה המערבית ורצועת עזה.

בחלק מהמקומות הלוחמים היהודים גרשו בכח את אויביהם הערבים מבתיהם וכפריהם ובמקומות אחרים נמלטו התושבים מתוך חשש לחייהם או מתוך מחשבה שעדיף להם להתפנות עד שיסתיימו הקרבות. ממשלתי ישראל לדורותיה סרבה להחזיר את המכונים 'פליטים' לשטחי מדינת ישראל מתוך הסכמה גורפת שחזרה זו תפגע באופן משמעותי במדינת ישראל.


כפרים ושכונות רבים בשטח ישראל שהיו מיושבים בעבר בערבים נעלמו כליל. על חורבות חלקם הוקמו יישובים וערים ישראליים חדשים .

על פי נתוני ויקיפדיה מתוך 370 יישובים חדשים שהוקמו בין השנים 1948 ו-1954, 350 ישבו על אדמות של פליטים, וכשליש מהעולים החדשים באותן שנים, כ-250,000 איש, יושבו בבתים עירוניים שהיו שייכים לערבים.
על חלק מהיישובים נטעה הקרן הקיימת לישראל יערות.

מדינת ישראל החזירה שמות רבים של יישובים ושכונות בהם התגוררו בעבר הערבים לשמם העברי הקדום ונתנה לחלקם שמות עבריים חדשים. כך לדוגמה, מ'גדל הפכה לאשקלון, ביסאן שבה להיקרא בית-שאן, על חורבות בית מחסיר נבנה המושב בית מאיר ושכונות טלביה ומלחה בירושלים הפכו לקוממיות ומנחת על אדמת הכפר שיח מוניס מתנוססת היום אוניברסיטת תל אביב.

היום הזה מזכיר קודם כל- לנו·
שבמלחמה על חיינו ועל עצמאותינו שוחררו שטחים רבים. או כלשון השמאלנים נכבשו. אין באמת שום הבדל בין שיח מוניס ותל אביב, אשקלון עמונה או גוש עציון. כחלק מחזרתו של עם ישראל לארצו חוזר הוא לאדמתו, זוהי מלחמה ארוכה שהתחילה במלחמת העצמאות ועדיין ממשיכה עד ימינו אנו. עד שחרור כל אדמות מולדתינו.

ידועה אמירתו של שמעון החשמונאי (שכבש את יפו ואת גזר) לשליח אנטיוכוס השביעי , אמירה שיש לומר לחזור ולשנן מול כל מצייני הנכבה :
"לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו".

כן גם אתם תל אביבים-מתנחלים!

הכותב הוא מנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי