הרב רפי, בצלאל. אל תחששו: הגבירו את ההדתה

אזהרת הפורום החילוני מפני מינויו של הרב פרץ לתפקיד שר החינוך, עוררה את הרב אבי שיש לדרוש מהנהגת איחוד מפלגות הימין: להמשיך ולקרב את הציבור למסורת כי זה מה שהוא באמת רוצה

חדשות כיפה הרב אבי שיש 15/05/19 14:44 י באייר התשעט

הרב רפי, בצלאל. אל תחששו: הגבירו את ההדתה
הרב פרץ וסמוטריץ. הגיעו להסכמה, צילום: ללא

השד ההדתי יוצא מהבקבוק בתזמונים מיוחדים, בעיקר כשצריך להכריע בעניינים ציבוריים ופוליטיים.

הנה לכם תזמון טוב. קם לו פורום שמכנה את עצמו 'חילוני' ומייצג אולי 5% אחוז מהציבור החילוני, והשמאל הרדיקלי שהוא כנראה תומך בו לא נבחר לכנסת. לכן החליטו בפורום לצאת נגד מינויו של הרב רפי פרץ לתפקיד שר החינוך, בטענה שהוא יעשה "הדתה" לכל ילדי ישראל.

אז מהי הדתה לשיטת הפורום החילוני? 'ה"היא השתלטות היהדות הדתית – אמונית על המרחב הציבורי תוך שבירת האיזון הנדרש שבין היהודי לדמוקרטי, ובין הפרטיקולרי לאוניברסלי, ועמעום מופעיה השונים והמגוונים של היהדות". מעניין כיצד יתייחסו אנשי הפורום לדבריו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בהכרזת המדינה: "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל". לשיטתם כנראה שזוהי הדתה חמורה.

אז מה כל כך מקומם את הפורום החילוני? מקומם אותם שכבר עשרים שנה מחקרים מוכיחים שיותר צעירים דתיים מאמינים בבורא עולם, יותר שומרים שבת וכשרות, יותר יהודים צמים ביום הכיפורים (לפי מחקר גוטמן במכון הישראלי לדמוקרטיה), יותר קצינים שומרי מסורת ומצוות תופסים את שורות הפיקוד והכי גרוע ,יותר לומדי תורה חובשים את ספסלי בית המדרש, ולסיום, פחות משלושה אחוזים מגדירים את עצמם כאנטי דתיים.

כי ככה זה בדור הגאולה נשמות גדולות שרוצות הדתה! כבר אמר אחד מגדולי החסידות שחי לפני כ-150 שנה, רבי צדוק הכהן מלובלין, שבדור הגאולה תתגלה המסירות הגדולה לקבל את התורה.

לאור כל זאת אין ברירה לפורום החילוני והוא רוצה לשנות את התודעה המסורתית והדתית שהולכת ומתחזקת. יש לי חדשות בשבילם, הדבר לא ייצלח.

מאידך, גם עלינו לא להיכנס לבונקר ולהתחבא. כרבי עקיבא בדורו שהוסיף עוד לימוד תורה והקהיל קהילות ברבים דוקא במקום שאמרו לו להפסיק. הנה דוגמא בימינו: כאשר אמרו לפני כמה שנים שצריך לסגור את ענף תודעה יהודית בצה"ל כי יש יותר מידי הדתה, לא שמענו שהפורום החילוני ושותפיו הפסיקו את עבודתם כי קיבלו את מבוקשם, אלא ההיפך הוא הנכון הם ממשיכים להתלונן למרות שלא מעבירים יותר שיעורי תורה לחילונים בהוראה מהרמטכ"ל .

על הרב רפי פרץ להוסיף הדתה ומסורת כי העם רוצה בכך. העם רוצה להתחבר לאבני הכותל, להתחבר לרגבי אדמת ארץ ישראל, העם רוצה ללמוד את ספר הספרים , ולהתחבר למורשת אבותינו שהתהלכו פה בארץ הקודש. בקיצור העם רוצה הדתה.
העם גם רוצה אשיבה שופטייך כבראשונה. הוא רוצה מערכת משפט שקושרת עצמה למערכת המשפט העברי המופיעה בתלמוד ונפסקת להלכה בשולחן ערוך. אנחנו לא מתביישים ולא מגמגמים בזה.

יש לנו גם חבר כנסת תלמיד חכם ששמו בצלאל סמוטריץ.  עם ישראל רוצה שהוא יצליח בלקדם את מדינת ישראל למדינה יהודית יותר ומוסרית יותר. אז פורום חילוני יקר אני מציע לכם לסגור את הבקבוק ולהכניס את השד בחזרה.

בהצלחה לחברי הכנסת המיועדים בהגברת היהדות והמסורת. אל תחששו. תאמרו דברים ברורים, העם איתכם!

הכותב הוא חבר איגוד רבני קהילות ורב קהילה בעיר רחובות