המושל בכיפה: מאחורי הקלעים של הבחירות בפתח תקווה

מי שניהל את הקמפין של ראש עיריית פתח תקוה מספר איך עושים קמפין מדויק ומהודק וזכה לאמון חוצה מגזרים לראשות ולמועצה

חדשות כיפה חגי אורן 07/03/24 10:45 כז באדר א'

המושל בכיפה: מאחורי הקלעים של הבחירות בפתח תקווה
חגי אורן, צילום: אלחנן קוטלר

הבחירות לראשויות המקומיות הביאו לקדמת הבמה הארצית מספר ראשי ערים בודדים שקיבלו אחוזי תמיכה דמיוניים. בלט בתוכם ראש העיר הנבחר של פתח תקווה רמי גרינברג.

"ועכשיו בגזרת סוריה" אמר הכתב הפוליטי הבכיר עמית סגל בליל הבחירות כשפרסם את המספרים המדהימים מאם המושבות.

לבחירות המוניציפאליות בישראל יש התנהלות שונה לחלוטין מהשיח הכללי ומתקיימות ביקום מנותק מהשיח הפוליטי הארצי. הנושאים הם על מה שמריח ומסריח ובמילים מכובסות יותר על גינות וביוב. מי יכול ויודע לנהל את העיר. אגב את המילה לנהל ממירים תמיד לעשייה בקמפיינים עירוניים. ניהול = עשייה.

בכל הארץ ראש עיר שבא עם קבלות מוכחות זכה לתמיכת הציבור. בפתח תקווה ראש העיר בא עם קבלות בלי סוף וקיבל אין סוף תמיכה.

פתח תקווה קרויה בסלנג הפנים מגזרי 'מעוז הציונות הדתית' כמה מעוז? שכונות שלמות בעיר מאוכלסות כמעט במלואן בחובשי כיפות סרוגות. בני ובנות הציונות הדתית ישראלים מאוד ודתיים מאוד. הם רוצים ראש עיר טוב אבל הם קוראים להם להצביע 'טב'. הם אוהבים את ראש העיר שלהם אבל צריכים להצביע למפלגה משלהם. בקיצור הבחירות האלו היו, לכאורה, קלות להן, על ידי הצבעה בשני פתקים. מפצלים את ההצבעה פתק לראש העיר ופתק למפלגה המגזרית 'יחדיו'.

בליל הבחירות התוצאות הראו תוצאה הפוכה מבחירות 2018 ירידה דרמטית והתרסקות מדהימה לרשימת 'יחדיו' - הציונות הדתית שלא קיבלה את אמון בוחריה כפי שצפו לה ומצד שני התגייסות מוחלטת בהצבעה כפולה לטובת רשימת גרינברג ודווקא במקומות בהן סומנו כקולות בטוחים למפלגה הדתית 'יחדיו'.

גרינברג שיבץ מועמדים חובשי כיפה שנעלו את העשיריה הראשונה ובכך מנע ביקורת על שצבע את הרשימה כדתית מדי. אל מול האמירות והסרטונים שהופצו מצד המפלגה המתחרה על לב המגזר הדתי שסנטו במועמדים שהם במקומות לא ריאלים ניהל מטה גרינברג קמפיין ממלכתי ומכובד ויצא עם המסר 'הסרוגים של רמי' תוך הבלטת ביטחון במועמדים.

ואכן הפתקים דיברו בעד עצמם. 13 מנדטים למועצה השיג גרינברג בהישג נדיר גם ביחס למועמדים בכל הארץ שזכו למספרים גבוהים.

שקט פוליטי ורעש של עשייה

אז מה קרה שם? בבדיקת עומק שנערכה, ענו תושבים שהם רוצים ראש עיר שמתעסק נטו בפעילות של העיר או בקיצור רמי מלא מלא. הציבור בישראל שנחשף בשנים האחרונות לפוליטיקה בווליום מוגזם החליט כנראה שלא רוצה לשמוע על פוליטיקה יותר ורוצים שקט פוליטי ורעש של עשייה. בדיוק על הנקודה הזאת הגיע הפיצוח של הבחירות.

פיצלת? החלשת!

בעשרת הימים האחרונים יצא מסר מדויק ומהודק ששטף את העיר עם אמירה ברורה. פיצלת את ההצבעה? החלשת את ראש העיר ובכך אתה מחזק מפלגות שוליות שייצרו רעש מפריע לעבודת ראש העיר וכן מועצה לעומתית שתעסוק בפוליטיקה.

הציבור בפתח תקווה קלט היטב את המסר והתמסר לקמפיין בהמוניו. הרצון לקבל את גרינברג בלי לחצים של מפלגות לווין הניע רבים מהם לתת לו גב מפלגתי חזק שייתן לו את השקט הפוליטי להמשיך ולהנהיג את העיר כפי שעשה בחמש השנים האחרונות.