דעה | אנחנו מודיעים בזאת כי לפסיקות שלכם אין שום תוקף

מי הסמיך את שופטי בית המשפט לבטל חוק יסוד. מי נתן להם בכלל סמכות לבטל חוקים שרוב העם החליט. מי נתן להם סמכות לבטל את הבחירה של עם ישראל? התשובה היא אף אחד | הרב שמואל אליהו נגד פסיקת בג"ץ

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 02/01/24 08:16 כא בטבת התשפד

דעה | אנחנו מודיעים בזאת כי לפסיקות שלכם אין שום תוקף
הרב שמואל אליהו, , צילום: קרן ידידות טורונטו

את חברי הכנסת בחר עם ישראל. את חברי הממשלה בחרו חברי הכנסת. את השופטים אף אחד לא בחר ולא הסמיך לבטל את רצון הציבור. לא לבטל חוקים רגילים ובוודאי לא את חוקי היסוד של המדינה. אף אחד לא נתן להם סמכות לכפות את הערכים המוזרים שלהם על רוב תושבי מדינת ישראל. אף אחד לא נתן להם סמכות לכפות את עצמם על הציבור שלא בחר בהם.

"אין לכם שום סמכות להכתיב לנו את הערכים שלכם"

פסיקה כזאת בעת מלחמה מלמדת שאין להם לא סמכות ולא אחריות. המדינה לא יושבת על הכתפיים שלהם. היא יושבת על הכתפיים של הלוחמים שלא פנויים להשיב להם מלחמה, על כתפי המשפחות של הגיבורים שמסרו את נפשם למען עם ישראל.

בג"ץ, היום

שופטי בג"ץ, לא כולם מצייטים לפסיקה. צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

כדי שלא תפרשו את השתיקה שלנו כהסכמה, אנחנו מודיעים בזאת כי לפסיקות שלכם אין שום תוקף בעיננו. אין לכם שום סמכות להכתיב לנו את הערכים שלכם. אנחנו לא מחויבים לקיים את הפסיקות שלכם. אין להם שום ערך הלכתי וכנראה גם שום תוקף חוקי. ולאחינו הנמצאים בחזית, אל ירך לבבכם! דרך האחדות והגבורה תנצח. הבטחת ה' קיימת ותתקיים במלואה "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועצייך כבתחילה".