"הרב שינה את חיי מקצה לקצה": שנה לפטירת הרב חיים דרוקמן

מהשליחות ברוסיה, דרך ניהול מכינת "אור מאופיר" עם שירות של 20 שנה ברבנות הצבאית, הרב דרוקמן היה שם להתוות לי את הדרך כדי שאוכל לתרום לעם ישראל | הרב שרון צברי משתף בסיפור שלו ושל רבו

חדשות כיפה הרב שרון צברי 14/12/23 15:17 ב בטבת התשפד

"הרב שינה את חיי מקצה לקצה": שנה לפטירת הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן, צילום: Hadas Parush/Flash90

באלול תשנ"א הגיע נער צעיר ללמוד בישיבת "אור עציון". חודש לפני כן, אותו נער סיים את הישיבה התיכונית וחיפש את דרכו ותפקידו בעולם. כבר בפתחה של הישיבה, נפגש הנער לראשונה עם דמותו של הרב דרוקמן. הרב, בדרכו מאירת הפנים והאוהבת, הכניס את אותו הנער לבית המדרש בצעד ששינה את חייו מקצה לקצה. זהו הסיפור שלי, וכמוני קיימים עוד אלפי סיפורים.

הרב צברי יעד עם הרב דרוקמן

הרב צברי יחד עם הרב דרוקמן | צילום: באדיבות המצולם

דמותו המשמעותית רק הולכת ומתבררת ככל שאנחנו מרגישים בחסרונו

מו"ר הרב דרוקמן זצ"ל הוא דמות מופת בעם ישראל. לאורך כל שנות לימודיי בישיבת "אור עציון" ולאחר מכן בכולל הוא הקפיד להדגיש את מסריו על אהבת האדם, החיבור לעם ישראל ושליחותנו בעולם. "לך בכוחך זה והושעת את ישראל", היה משפט השגור בפיו תדיר.

בשם שליחות זו, שלח אותי הרב לשליחות ברוסיה, ניהול מכינת "אור מאופיר" באור עציון, הוראה והדרכה במסגרות חינוכיות שונות ועוד. לקראת שנת תשס"א התייעצתי עם הרב לגבי המשך שליחותי בעולם. הרב חשב מעט ושלח אותי לשליחות ברבנות הצבאית. "שם מקומך" הוא אמר. מאותו יום, במשך 20 שנה קיימתי את שליחותו בצה"ל בחדוות עשיה גדולה ובאהבה לכל חיילי צה"ל.

סגן-אלוף שרון צברי

סגן-אלוף שרון צברי | צילום: דובר צה"ל

במהלך כל תפקידיי, השתדלתי להתייעץ עם הרב רבות. הרב, ידע תמיד לתת את התשובה הנכונה מתוך נקודת מבט רחבה והסתכלות על כלל ישראל. רוחב היריעה קצר מלפרט את מעלותיו ודרכיו של הרב דרוקמן. דמותו המשמעותית רק הולכת ומתבררת ככל שאנחנו מרגישים בחסרונו.

"מה זרעו בחיים, אף הוא בחיים"

אין סמלי מכך שהרב נפטר בנר שמיני של חנוכה. הרב הדגיש בדבריו את חשיבות הוספת האור כנגד החושך. ואין יותר הוספת אור רוחני, תורני ומעשי מאשר השלמת נרות החנוכיה, המסמלות את ניצחון האור על החושך. המדרש אומר שיעקב אבינו ממשיך לחיות: "מה זרעו בחיים, אף הוא בחיים".

אנו, תלמידיו כבניו של הרב דרוקמן, ממשיכים להחיות את תורתו הגדולה, שממשיכה לעשות רשמים בעם ישראל כולו. בכך, אנו ממשיכים את דרכו ומורשתו של הרב. גם בישיבתנו, ישיבת בני עקיבא נווה הרצוג, אנו הולכים לאורו של מו"ר הרב דרוקמן. תורתו של הרב היא משימתנו הלאומית. עם ישראל זקוק לכל אחד, איש איש במקומו, מתוך אהבת האדם וחיבור אמיתי לעם ישראל. יהי רצון שיזכה אותנו הקב"ה להמשיך, אף במעט, את מורשתו החשובה.

הרב שרון צברי הוא ראש ישיבת בני עקיבא נווה הרצוג ותלמידו של הרב הרב דרוקמן זצ"ל