מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש המועצה המקומית בבית אל: מתקשה להבין כיצד עובד הראש של מקבלי ההחלטות

במקום שהביטחוניסטים הבכירים שיושבים בקבינט המלחמה לצד ראש הממשלה נתניהו ידפקו על השולחן וידרשו להעביר לנו את התקציב כבר לפני חודשיים, אנחנו עוד צריכים להתמודד עם קמפיין דמוניזציה שטני, בזוי ושקרי נגד ציבור המתיישבים שמהווה את שמנה וסלתה של מדינת ישראל

חדשות כיפה שי אלון 13/12/23 13:26 א בטבת התשפד

ראש המועצה המקומית בבית אל: מתקשה להבין כיצד עובד הראש של מקבלי ההחלטות
ישיבת ממשלה. ארכיון, צילום: חיים צח /לע"מ

על אף שמירב הפוקוס הציבורי והתקשורתי ממוקד כעת בלחימה ברצועת עזה ובמתיחות בגבול הצפון, זירת יהודה ושומרון מגיעה לנקודת רתיחה, ובמערכת הביטחון ובקרב מקבלי החלטות בדרג המדיני מתעקשים לטמון את הראש בחול ולהתעלם מאותן קונספציות שהובילו אותנו לטבח ה-7 באוקטובר. אני מתקשה להבין כיצד עובד הראש של מקבלי ההחלטות והפקידות הבכירה במשרדי הממשלה שבוחרים במודע להפקיר את ביטחונם של אלפי תושבי בית אל, היישוב המאוים ביותר ביהודה ושומרון ובפועל במדינה כולה.

עם פרוץ המלחמה הוגש למשרד האוצר מסמך מפורט עד לרמת האגורה שיקנה ליישוב מענה הגנתי מפני התקפת מחבלים מאסיבית. הסיפור התקציבי שנדרש על מנת למגן ולבצר את היישוב ברמה הבסיסית מסתכם ב-26 מיליון שקלים בלבד.

במקום שהביטחוניסטים הבכירים שיושבים בקבינט המלחמה לצד ראש הממשלה נתניהו ידפקו על השולחן וידרשו להעביר לנו את התקציב כבר לפני חודשיים, אנחנו עוד צריכים להתמודד עם קמפיין דמוניזציה שטני, בזוי ושקרי נגד ציבור המתיישבים שמהווה את שמנה וסלתה של מדינת ישראל.
כן, אותו ציבור מופלא שמאות מבניו יצאו מבתי הכנסת ברחבי יהודה ושומרון באותה שבת שמחת תורה וחרפו נפשם למען אחיהם ואחיותיהם הקדושים בעוטף, ושממשיך לשלם מחיר דמים חסר פרופורציות מתוך מסירות נפש ואהבת אין קץ למדינה וליושביה.

שי אלון |

שי אלון | , צילום: Sraya Diamant/Flash90

בלתי נתפש שחודשיים לאחר תחילת המלחמה כשאנו על סף התלקחות ביטחונית גם ביהודה ושומרון, אני ושאר חברי ראשי המועצות ביו"ש צריכים להתחנן לפירורים מתקציב המדינה כדי לאפשר מענה ביטחוני בסיסי לתושבי בית אל שממוקמת במובלעת שמוקפת בכפרים ומחנות פליטים עוינים צמודים ו- 2 קילומטרים בלבד מרמאללה. המענה הקריטי שנדרש כולל בין היתר הקמת מכשולים הגנתיים במרחב כתוצאה מפרצות בכ-40% מתוואי הגדר ההיקפית של היישוב. סלילת כביש המילוט אושרה כבר בשנת 2003 על ידי אלוף הפיקוד ואין ספור תחינות ובקשות של המועצה בעשור האחרון להשלמת האישור ויציאה לביצוע כמו גם הבטחות חוזרות ונשנות מצד גורמי צבא – זכו להתעלמות מוחלטת. ברגע של התקפת מחבלים על היישוב אנחנו צריכים מספיק כוח בשביל לשרוד לפחות חצי יום עד שיגיע כוח גדול שייתן מענה, אלא שכל שעה שאין לנו את האמצעים תושבי בית אל נשארים מופקרים.

בצר לנו וכשקופת המועצה ריקה, התחלנו עצמאית בעבודות חישוף של גדר הביטחון כדי לאתר פרצות, אלא שכעבור יום הגיעו נציגי המנהל האזרחי שחדלו באופן מידי את העבודות ואיימו בהחרמת הכלים. האקט הבריוני ארע על אף ששבועיים לפני כן התקיים סיור במקום עם נציגים מטעם המנהל האזרחי ודובר על נקודות התורפה ושטחים מתים מהם יכולים לחדור מחבלים. מאז דווחו כבר מספר אירועים ביטחוניים בכפרים הצמודים, אך האישור לביצוע עבודות חישוף לאורך גדר הביטחון טרם התקבל. גם חיזוק כיתות הכוננות שבוצעו עד כה הן טיפה בים לעומת ההיערכות הנדרשת מול תרחיש ייחוס של חדירת מחבלים או מגע-פיגוע על אחד הצירים.

אעביר את לשכתי באופן קבוע מול משכן ראש הממשלה

לפני כשבועיים במהלך ישיבת הממשלה הודה השר גנץ שההתעקשות שלו על התקציב לא מבוססת על מניע כלכלי, אלא נוגעת לעניין של מראית עין. כביטחוניסט בכיר ושר בקבינט המלחמה הוא הראשון לדעת את הסיכון המיידי שטמון באי העברת הכספים למיגון יהודה ושומרון, בד בבד עם העובדה שהוא יודע טוב מכולם את תרומתם הסגולית של המתיישבים ביהודה ושומרון ואת ההקרבה הקיצונית שלהם במלחמה הנוכחית. אז איך יכול להיות שאני לא שומע אותו דופק על השולחן בכל פורום אפשרי להעביר את תקציבי הביטחון ליהודה ושומרון באופן מידי??

העובדה שזה למעלה מחודשיים רובם המכריע של יישובי יהודה ושומרון ריקים מגברים, הייתה חייבת להדליק נורת אזהרה אדומה בקרב ראשי ההנהגה והצמרת הביטחונית. כפי שהבטחתי בימים האחרונים, במידה ומדיניות אטימות הלב וקהות החושים כלפי תושבי יהודה ושומרון תימשך, אעביר את לשכתי באופן קבוע מול משכן ראש הממשלה.

שי אלון הוא ראש המועצה המקומית בית אל