אני מתכוונת להמשיך לקנות ב-SHEIN למרות ההאשמות האנטישמיות

כמו משפיעניות הרשת והאתרים השונים, גם אני מיהרתי להזדעק ולקרוא להחרמת החברה שהתגלתה לכאורה כאנטישמית. אלא שאז נרגעתי, חקרתי, בדקתי, ומצאתי 6 סיבות להמשיך לקנות ב-SHEIN גם אחרי המלחמה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 25/10/23 12:41 י בחשון התשפד

אני מתכוונת להמשיך לקנות ב-SHEIN למרות ההאשמות האנטישמיות
shein, צילום: shutterstock

לפני עשרה ימים פרסמתי פה על ההחלטות האנטישמיות של ענקית האופנה SHEIN. בין ההאשמות: חברת האופנה הציעה למכירה דגל פלשתין (ומחקה אחרי הסערה ברשת, אך עדיין לא הוסיפה דגל ישראל), ביטלה את הטבת המשלוח בחינם בימי ראשון רק לישראל, והודיעה למספר משפיעניות ישראליות על הקפאת החוזה המשותף וביטול הקמפיינים העתידיים.

כשהטחות אנטישמיות יורות עלינו מכל רחבי העולם, סערת SHEIN פגעה בדיוק בנקודה. עד מהרה משפיעניות ישראליות, אתרי חדשות ובחורות אידיאליסטיות מיהרו להכריז על החרמת חברת האופנה ומחיקת האפליקציה באופן מיידי. אושיות הרשת הזדעקו וביקשו לא לשכוח את החרם גם אחרי שתיגמר המלחמה, ואף אחד מאיתנו לא חשבה לבדוק לעומק את העניין ולקבל החלטה מושכלת. כעת, לאחר מעט מחשבה, הנה 6 סיבות לכך שאמשיך לקנות ב-SHEIN אחרי המלחמה.

1. SHEIN הציעה למכירה דגל פלשתין: בהחלט מבאס, אבל את אותו הדגל תוכלו למצוא גם ב-ebay, אמזון, עלי-אקספרס ועוד כל כך הרבה אתרים. אם נחרים כל אחת מהחברות האלה ניאלץ למצוא את עצמנו קונים רק מספקים ישראליים, ולשלם פי שניים או שלושה על כל מוצר.

2. בניגוד לחברות שפירטתי, שם עדיין תוכלו לרכוש את הדגל המכוער, SHEIN דווקא הוכיחה שאכפת לה מהקהל הישראלי (או לפחות מהכסף שלו) ומיהרה למחוק את הדגל תוך פחות מ-24 שעות.

דגלי פלסטין באתרים השונים

דגלי פלשתין באתרים השונים צילום: צילומי מסך

3. ביטול המשלוח בחינם: גם אני התרגלתי למלא את עגלת הקניות ולהמתין בסבלנות עד יום ראשון כדי לבצע את ההזמנה ללא דמי משלוח, וגם לי כאב לגלות שלא עוד. אבל לפני שרצים להאשים באנטישמיות, כדאי לחשוב בהיגיון: ישראל נמצאת תחת מלחמה, חברות המשלוחים אינן פועלות כרגיל וגם בדואר ישראל יש עיכובים חריגים, כך שהבחירה של SHEIN לא לספק כעת משלוח בחינם אינה מופרכת.

כך נכתב בתגובה שנתנה החברה ל-FF: "לאור אתגרים לוגיסטיים התאמנו את הפעילות שלנו והשעינו אלמנטים מסוימים בשיווק שלנו כדי להבטיח שירות לקוחות איכותי, בזמן שאנחנו עובדים כדי לספק הזמנות קיימות".

4. ביטול חוזה עם משפיעניות ישראליות: אושיות הרשת מיהרו להזדעק כי מדובר בצעד אנטישמי, וכי החוזה איתן בוטל בעקבות בחירה בצד של עזה. לעומת זאת, המשפיענית אוריאן ספיבק המנהלת שיתוף פעולה ארוך עם החברה, חשפה תמונת מצב אחרת לגמרי. במכתב שקיבלו המשפיעניות נכתב: "תודה רבה על התמיכה והאהבה שלך ל-SHEIN. עקב התאמה בלוח הזמנים של הקמפיין, מועד הפרסום נדחה. ככזה, אנא עצרי את הפוסטים שלך. אנחנו נספק עדכון לגבי פרטים ספציפיים ומועד פרסום בהמשך".

במכתב אין אף מסר אנטישמי או כזה שרומז על בחירת צד, ואף אזכור פוליטי למלחמה. למרות הטענות, SHEIN לא ביטלה את החוזה עם המשפיעניות אלא רק דחתה את הקמפיינים למועד מאוחר יותר, צעד הגיוני מאוד מול מדינה שנמצאת תחת מלחמה. איך הייתם מגיבים אם החברה הייתה מתעקשת על הקמפיינים שנקבעו מראש, והפיד שלנו היה מוצף כעת במשפיעניות מפנפנפות בשמלות בוהו מ-SHEIN?

5. לא חסרות סיבות להחרים את SHEIN - האריזות אינן מתכלות ומזהמות את הסביבה, 95.2% מהמוצרים מכילים פלסטיק או כימיקלים אסורים בריכוזים מסוכנים, מעצבי אופנה התלוננו על העתקות בוטות של פריטיהם על ידי החברה ו-SHEIN מעסיקה עובדים בתנאי העסקה מחפירים הנחשבים לתנאי עבדות - עם שכר זעום וקנסות גבוהים. אם הצלחתם להחליק על כל אלו עד עכשיו, אל תתנו לדגל פלשתין שכבר הוסר מהאתר לשבור אתכן.

6. אם כל זה לא מספיק לכן, SHEIN האנטישמית לכאורה מציעה למכירה שרשראות של מגן דוד, ושרשרת "חי". את הדגל המתועב, רק מזכירה, היא הסירה.

צילום: צילום מסך