מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

‏אם לא נפרק להם את הצורה עכשיו, אפשר לסגור את הסיפור הציוני ולחזור לגלות

מכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו: אנחנו יודעים עד כמה אתה מדינאי מוכשר ואסטרטג צבאי שמרן. אין ספק שלתפור דילים עם מדינות אתה שפיץ, גם אין עליך בכלכלה וכנראה גם בהנאות הקטנות מהחיים הטובים, אבל בביטחון נראה שיש הרבה דיבורים ומעט מאוד מעשים | יונתן דובוב

חדשות כיפה יונתן דובוב 20/10/23 10:46 ה בחשון התשפד

‏אם לא נפרק להם את הצורה עכשיו, אפשר לסגור את הסיפור הציוני ולחזור לגלות
צילום: Yaakov Naumi/Flash90

‏היי ביבי, אני פונה אליך כי כרגע זה נראה שאתה החוליה החלשה בתוך השרשרת של העם החזק הזה. אנחנו עמוק בתוך האירוע, אירחת בינתיים את כל שועי העולם אבל לא חשבת לרגע לעשות נאום לאומה, כזה שיעורר תקווה בלב העם. בנתיים ביידן עשה את זה בלעדייך, והעם מעודד את עצמו. עוד פספוס.

אי אפשר להילחם בטרור בצורה כירורגית ומוסריות נוצרית

‏לפני 12 ימים נערך הפוגרום הראשון בהיסטוריה שבו הייתה ליהודים האפשרות והיכולת להגן על עצמם, ‏ופישלנו ביג טיים. המחדל הזה קרה במשמרת שלך כראש הממשלה, ומלבד העובדה שאתה נושא באחריות על מה שקרה, אבל אתה גם נושא באחריות על מה שיקרה.

אנחנו מכירים קצת, בכל זאת - 20 שנה באותו תפקיד - ויודעים עד כמה אתה מדינאי מוכשר ואסטרטג צבאי שמרן. אין ספק שלתפור דילים עם מדינות אתה שפיץ, גם אין עליך בכלכלה וכנראה גם בהנאות הקטנות מהחיים הטובים, אבל בביטחון נראה שיש הרבה דיבורים ומעט מאוד מעשים.

לצערנו הרב התגלה שאי אפשר להילחם בטרור בצורה כירורגית ומוסריות נוצרית. מול נאצים שערך חיי אדם עבורם שווה כקליפת השום, אתה לא מנהל מערכה דיפלומטית ומשא ומתן, אלא קודם כל יורה ואז שואל כמה הצלחת להוריד.

מה שאמור להישאר מעזה אחרי הכתישה מהאוויר זה חול ומכתש

ראש הממשלה, כרגע ניצבים בגבולות ובכל הזירות אריות במדים, שעזבו את המשפחה והבית ומוכנים להקריב את הכל - כולל חייהם - בשביל לחסל את האיום על הבית אחת ולתמיד. החיים של כל אחד ואחת מהם שווים הרבה יותר מכל חייהם של תושבי עזה ביחד. אין מקום במלחמה, בטח הזו, לערכים של הכלה, מוסריות, הומניטריות, וכל שאר המילים הגבוהות שהעולם החופשי מאוד אוהב להטיח בישראל - ומעולם לא להחיל זאת כלפי עצמו.

הכניסה הקרקעית צריכה להיות עם סנדלים וציוד סנפלינג, מכיוון שמה שאמור להישאר מעזה אחרי הכתישה מהאוויר זה חול ומכתש. המלחמה הזו לא יכולה להתנהל באופן שבו אתה אוהב ואנחנו רגילים. זו מלחמה לחיים ולמוות פשוטו כמשמעו - החיים שלנו והמוות שלהם.

בשנים האחרונות צה"ל כמעט שכח מה זה לנצח, דשדש בכל מיני תסבוכות משפטיות וקשירת ידיים שלחלקן גם אתה אחראי, ולאחרים בג"ץ ובצלם. התמכרנו לשקט, לטיפטופי הטילים, לצפייה ביירוטים של כיפת ברזל ופעם בשלושה חודשים לרוץ לממ"ד אם אתה גר במרכז ופעם בשלוש שעות אם אתה גר בעוטף. כשאיפשרנו להם הקלות הומניטריות, הכנסת חומרי גלם, חשמל ומים ומזוודות דולרים הם השתמשו בהם לשחיטה של אוקטובר. זה נגמר. הדיסקט חייב להשתנות.

ללמד את העולם לא הרתעה והכלה, ‏אלא מושגים חדשים כמו נקמה, חורבן ושיגעון

אדוני ראש הממשלה, עם ישראל מאוחד יותר מאי פעם, ונחוש לבצע למחוק את הנאצים עד תום. יש לגיטימציה בינלאומית לפעולה רחבה, יש הסכמה מקיר לקיר בחברה הישראלית, ויש גם ציווי אלוהי הדורש מאיתנו להשמיד את עמלק.

אני אומר לך, אדוני ראש הממשלה, שכוחות צה"ל שנמצאים בשטח לא יורידו את הנעליים ולא יפשטו את המדים עד שהם לא יסיימו למחוק את עמלק, ‏וזו הפקודה שהם צריכים לקבל. על פחות מכך אתה תראה מה זה באמת סרבנות מימין ומשמאל, שיתעקשו להשלים את המשימה עד תום, בגיבוי מוחלט של העם גם אם מנהיגיו לא מסוגלים לכך.

יש לנו הזדמנות לשינוי מהותי של המצב ‏שאנחנו לא ניתן לך לפספס, לשחרר לצה"ל את הידיים והרגליים, בשביל שהם ישתמשו בכל הגפיים שיש להם למחוק את רצועת עזה, וללמד את העולם לא הרתעה והכלה, ‏אלא מושגים חדשים כמו נקמה, חורבן ושיגעון. ‏אם לא נפרק להם את הצורה עכשיו, אפשר לסגור את הסיפור הציוני ולחזור לגלות. שם לפחות הפוגרומים ‏הסתכמו ב- 50 הרוגים עם קילשון, לא ב-1,500 עם קלצ'ניקוב.