מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צבא שמצהיר כי מטרתו היא "הכרעת חמאס" לא ינצח לעולם

מתחילת מלחמת חרבות ברזל אנו שומעים מכל כיוון כי מטרת המלחמה היא הכרעת חמאס. ניצחון אמיתי מול ארגון הטרור הנאצי הוא אך ורק גביית מחיר טריטוריאלי כבד, עם התיישבות יהודית ברצועה בתום הלחימה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 17/10/23 21:00 ב בחשון התשפד

צבא שמצהיר כי מטרתו היא "הכרעת חמאס" לא ינצח לעולם
ילדות בגוש קטיף, צילום: ללא

אירועי השביעי לאוקטובר הותירו אזרחים רבים במדינת ישראל עירומים אידיאולוגית- בלי אמון בדו קיום ובשלום, עם הבנה שלא ניתן להמשיך את המצב הקיים ברצועה ולקוות לטוב אבל בלי פתרון ממשי בשטח.

עד לפני כמה ימים לא הייתי מעיזה לכתוב את דעותיי הביטחוניות בגלל חוסר הרלוונטיות שלהם- מה בחורה בת 22 שעשתה שירות לאומי מבינה בביטחון המדינה? אז קודם כל, היא לא. אני לא מתיימרת להיות הרמטכ"ל הבא, יש לי אפס ידע איך מערכות צבאיות עובדות. את ראשי התיבות הצה"ליות אני מכירה מחברי ילדות ואחי שהתגייס באוגוסט האחרון, הבנתם בגדול את המצב. אבל מה שכולנו הבנו בימים האחרונים זה שגם אנשים שאמורים להבין בביטחון לא תמיד יודעים מה הם עושים.

המטרה היחידה שנשמעת שוב ושוב היא הכרעת החמאס

הילת ה"בכירים בצבא" התרסקה בבוקר שמחת תורה כאשר אזרחים שיוועו לעזרה במשך שעות כשמחבלים הסתובבו ביניהם וטבחו, ואף אחד לא הגיע. הצבא לא היה שם כדי להגן עליהם. דבר נוסף שלכולנו התברר מאז הוא שהבעיה של צה"ל אינה מחסור בחיילים אמיצים (הסיפורים מהשטח מוכיחים ההפך) או נשק איכותי. הבעיה של צה"ל היא שאין לו מטרה. הוא לא רוצה לנצח, גרוע מכך- הוא לא יודע מהו ניצחון.

המלחמה הזאת התחילה כשהפתיעו אותנו, מאז עברו 11 יום והמטרה היחידה ששמענו מבכירי הממשלה והצבא היא "להכריע את חמאס". חמאס הוא רעיון שמתבטא בארגון טרור עם תמיכה אזרחית מרוב אזרחי הרצועה. לא צריך להיות מתמטיקאי כדי לעשות חשבון שכמה עשרות אלפי מחבלים מתוך אוכלוסייה של 2 מיליון זה כמעט אחד למשפחה.

הרס בעוטף עזה

הרס בעוטף עזה, צילום: Erik Marmor/Flash90

זאת הדרך היחידה להכאיב למחבלים שטבחו בנו

לאויב שלנו ממש לא אכפת מחיי אדם- אבל לאויב שלנו אכפת מאוד מאדמה. הוכחות לקביעה זו ניתן למצוא כשהוא משתמש באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי. לכן עד שלא נגבה מחיר טריטוריאלי על זוועות השביעי לאוקטובר. לא ניצחנו. חמאס הוא רעיון. ורעיון מנצחים ברעיון נגדי.

הדרך היחידה לגרום למחבלים צמאי הדם שפרצו את הגדר להתחרט על פעולותיהם היא לא לחסל אותם- לתרחיש הזה הם התכוננו היטב. הדרך היחידה היא לגרום להם לשלם בשטח. העורף שהפננו לרעיון שיבת ציון ב-2005 עם גירוש גוש קטיף מתנקם בנו עם הבנה שלא ניתן לשמור על הביטחון בלי שליטה של מדינת ישראל ברצועה והקמת גושי התיישבות יהודים.

יש לנו הזדמנות פז לתקן את הטעות. כילדה שגורשה עם משפחתה בגיל 4, אני אשמח לבנות את ביתי על חוף עזה.

אין ניצחון בלי התיישבות!

רוצים לחזור

רוצים לחזור צילום: ללא