אנחנו במאבק על חזית נוספת והיא לא נמצאת בגבולות

מיזם יצירתי חדש, "ישראלים בחזית העורף", נותן שעה של אויר לנשימה לתושבי הדרום ולכל מי שמחפש אי של רוגע וחוסן מנטלי בזמן המאתגר שלנו. שיעורי זום ממיטב המרצים, בנושאים מגוונים המושפעים ממצב המלחמה

חדשות כיפה מלאכי רוזנברג 17/10/23 17:37 ב בחשון התשפד

אנחנו במאבק על חזית נוספת והיא לא נמצאת בגבולות
חיילים בחזית, חרבות ברזל , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האסון שהתחיל בשמחת תורה והמשיך להתגייסות של כל עם ישראל באחדות מפלאה עוטף אותנו מכל צד. רובנו נמצאים בתוך או מכירים קבוצות שמיועדות לסיוע ועזרה לחיילים שבחזית או לתושבי הדרום והעוטף שנמצאים בחזית המערכה.

בואו נחזק את החוסן האישי וכך נגיע גם לחוסן הלאומי

דווקא כתושב הדרום, שגר בישוב סמוך לנתיבות, הרגשתי צורך להפנות חלק מהמשאבים לחיזוק החוסן האישי (וממילא את החוסן הלאומי) של האנשים הרבים שנשארו בבתים, סמוכים לממ"ד ומוצפים ברגשות, ידיעות ועדכונים שלפעמים מצליחים להטביע את טיפת הריכוז שעוד נשארה לנו. וכשהיסח הדעת מתגבר גם החוסן המנטלי האישי נפגע. וזו בדיוק המטרה של המיזם "ישראלים בחזית העורף" – לתת שעה של שידור איכותי ממיטב המומחים והמובילים בתחומם, במגוון נושאים שנוגעים בחיים של כולנו, ובהקשר ישיר להשפעה של מצב מלחמה עלינו ועל אותו נושא.

הסטינג של השידורים הללו בצורה של מעט המחזיק את המרובה: למשך שעה בלבד, משעה 21:00 עד 22:00 נפגשים בזום, לשידור של שני מומחים בתחום ספציפי שנוגע בחיים שלנו, כל אחד מהם מעביר חצי שעה.

התחומים מגוונים, ונותנים מעטפת הוליסטית לצדדים שונים באישיות באתגרי החיים שלנו: עסקים, יזמות, חיזוק מנטלי, ידע טיפולי, זוגיות ומשפחה, מבקשי זוגיות (עם שידור מיוחד לפרק ב), מדיטציה, הכוונה תעסוקתית, שיח נשי מעצים, הרפטואר עשיר גם במעבירי השיעורים, גברים ונשים, דתיים ושאינם. מאיפה הכל התחיל?

יש חזית נוספת מלבד זו שבגבול

כמה ימים אחרי האסון שהיה אצלנו בעוטף, דיברתי עם מנו בן הרוש (מנכ"ל מועדון הK100) הוא אמר לי שביחד עם הלוחמה בחזית של החיילים, בסופו של דבר עיקר הלוחמה היום היא דווקא על העורף. חמאס יורה אלפי טילים על העורף הישראלי, החיזבאללה מאיים על העורף, ואם אנחנו בעורף הישראלי לא נהיה חזקים, מנטלית, לאומית וגם כלכלית – גם החיילים שלנו בחזית לא יוכלו לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב בשביל כולנו. הבנתי שבעצם יש כאן חזית נוספת, חוץ מהחזית בדרום ובצפון – החזית שלנו בעורף. ומכאן הגיע השם "ישראלים בחזית העורף". כשכל דיספלינה שאנחנו נוגעים בה בשידור היא באופן ישיר נותנת ידע סופר רלוונטי ופרקטי לכל מי שמתעניין בה, אף בצורה עקיפה בסיום כל משדר אנשים פשוט מרגישים חזקים יותר מנטלית.

להצליח להגיע לחוסן מנטלי למרות המלחמה

וזו בדיוק המטרה של המיזם "ישראלים בחזית העורף" - שאנשים רבים ככל האפשר, יצליחו להגיע לחוסן מנטלי למרות המלחמה. איתן עזריה, מאמן מנטלי ידוע, שהשתתף באחד השידורים השבוע, הסביר את זה נפלא:

חוסן מנטלי בסיסי זה היכולת לתפקד בצורה טובה למרות הקושי והאתגר שבו אנחנו נמצאים, אבל חוסן מנטלי מעולה זה היכולת לקחת את המציאות המאתגרת שבה אנחנו נמצאים ולצאת ממנה אפילו יותר מחוזקים מאשר הצורה שבה נכנסנו אליה.

האם זה עובד? מהפידבקים שאנחנו מקבלים וגם ההיגיון הפשוט אומר שזה חייב לעבוד. עצם זה שאנחנו ממוקדים שעה שלמה בהתארגנות יותר טובה על החיים שלנו, גורם להיות להיות מפוקסים יותר, ובסופו של דבר גם נותן לנו כח נפשי בתקופה הלא-קלה הזו.

כולנו נמצאים בעורף

אני אתן דוגמא: ביום שלישי הזה, נושא השידור ממוקד במחפשי זוגיות, מי שמעביר את השידורים הן שתי נשים עם מומחיות וניסיון רב בתחום, חיה ממן ורחלי הומינר. אני בטוח שמלבד הידע השכלי והעצות הפרקטיות שכל אחד ואחת ממשתתפי השידור יקבלו – בסופו של דבר הם יחושו חזקים יותר מנטלית מעצם העיסוק בחיים שלהם בתקופה הזו בצורה איכותית. ברמת הלאומית, יש חשיבות עצומה שאנשים ירגישו חזקים ולא חלשים, יש לזה גלים והדים רבים.

למי המיזם מיועד? בהתחלה ייעדתי את המיזם הזה לתושבי הדרום, אבל מהר מאד הבנתי שהמעגלים של "חזית העורף" הם גדולים בהרבה: המיזם מיועד למי שנמצא בבית (לא בחזית או באבלות), מרגיש מוצף מגלי הידיעות ההודעות והרגשות ששוטפות אותו, ושהוא ישמח לשמוע שיחות עם תוכן עמוק, רלוונטי ושנוגע בחיים שלו בתקופה הזו.

בינתיים השידורים מועברים בזום, הקלטה וסיכום קצר נשלח למחרת השידור. מטבע הדברים, כיון שזה מיזם שהוקם מהרגע להרגע יש אי אלו קשיים טכניים, אבל בסופו של דבר אנשים שנכנסים לשידורים, נהנים, מקבלים ידע רלוונטי לחיים שלהם שעוזר להם להתמודד ולתפקד טוב יותר בתקופה הזו, ובסופו של דבר, גם אם בצורה קטנה, המטרה מושגת: לתת עוד בוסט קטן של חיזוק וחוסן לעם ישראל שנמצא כולו בחזית העורף כיום.

הכותב הוא מלאכי רוזנברג, יזם תוכן, גר בשבי דרום (הסמוכה לנתיבות).