מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דעה תלמדו מהאזרחים שבחרו בכם

הרב נהוראי קורא למנהיגים: "ראשי העם ומנהיגיו חייבים להתאסף תחת קורת גג אחד ללא תנאים של משרות אלא סביב מכנה משותף אחד, לזקוף את קומתה של מדינת ישראל ולחסל את זרוע הרשע"

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 09/10/23 18:48 כד בתשרי התשפד

תלמדו מהאזרחים שבחרו בכם
ישיבת הממשלה, ארכיון , צילום: Amit Shabi/POOL

רק לפני הימים אחדים רעשה וגעשה הארץ על מחיצות במרחב הציבורי כאשר השיא היה במהלך התפילות ביום הכיפורים בתל אביב . התסכול היה נוראי , תחושה של פירוד ושל שבטיות.

והנה ביום שמיני עצרת ביום, שיש בו "מעגלי השמחה" הושבתה השמחה וקולות שירה הוחלפו בקולות של טילים ויירוטים. לא זכינו בקהילתנו משואות יצחק לסיים את התורה ולא לפתוח בפרשת בראשית – רוב הקהילה התפללה ביחידות כל אחד בביתו.

ככל שחלף הזמן הבנו את גודל הטרגדיה . הטבח בדרום וזעקותיהם של תושבי עוטף עזה החליפו את קולות השמחה של שמחת תורה. חוסר אונים ותסכול רב היה נוכח התמונות הקשות וזעקות השבר. הסיפורים קשים לשמיעה והלב מסרב להאמין.

מצד שני , בימים האחרונים שמענו סיפורי גבורה של חיילים ואזרחים אנשים מסרו את נפשם כדי להציל את הכלל. חמישים שנה חלפו ממלחמת יום הכיפורים, ממש בתאריך לועזי דומה (6-7 לאוקטובר) באותה מלחמה נחשף המחדל הנוראי אבל למזלנו היתה התמסרות גדולה של חיילים שהצילו את המצב וניצחנו. כמו אז כך גם היום, המחדל נוראי אבל התמסרות ללא גבולות של אזרחים וחיילים שחרפו את נפשם צמצמה את גודל האסון. במקביל, נערך גיוס מילואים בהיקף גדול ביותר. האזרחים שבעורף נותנים רוח גבית לחיילים . סיוע בארוחות חמות , בבגדים ובכל מה שצריך. האחדות החליפה את הקיטוב , המחיצות נעלמו וכולם מאוחדים למטרה אחת ויחידה להשמיד את הרוע הגדול. לחסל את הרוע את אותם חיות טרף שמתעללים באכזריות בילדים וזקנים בנערים ונערות.

העם התאחד בדיוק כפי שאמרה אסתר באותה העת : "לך כנוס את כל היהודים" כולנו באותם שטחי כינוס יחד שבטי ישראל.

כעת נותר רק דבר אחד. שהמנהיגים יבינו שהעם מוביל אותם לאחדות - לממשלת חירום לאומית "ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם". ראשי העם ומנהיגיו חייבים להתאסף תחת קורת גג אחד ללא תנאים של משרות אלא סביב מכנה משותף אחד, לזקוף את קומתה של מדינת ישראל ולחסל את זרוע הרשע. כל יום שעובר זו פגיעה בשליחותכם הציבורית . החיילים כבר בחזית אל תתעסקו בזוטות. אל תוסיפו תסכול למציאות המבישה שנקלענו אליה. מנהיגים תלמדו מהאזרחים שבחרו בכם, שישנם רגעים ששמים את הכל בצד ומתאחדים כי רק מנהיגות מאוחדת תצליח. החיילים יעשו את עבודתם בצורה טובה יותר כאשר הם יידעו, שהמנהיגות כולה מכל גווני הקשת הפוליטית עומדת מאחוריהם. קבינט שישבו בו נציגים מכלל העם יוכל לקבל החלטות אחראיות יותר. כל יום שעובר התגובה מתמהמהת וכל המתנה מזיקה. אויבי ישראל מצפון נושאים את עיניהם לממשלת ישראל הם בוחנים אותנו אם חלילה ניכשל במבחן עלולים אנו להביא על עצמנו אסון גדול יותר . עכשיו ומיד – ממשלת חרום לאומית.