דעה גנץ מדבר על מנהיגות אבל לא מציג אחת כזו

גנץ הסתכל אמש למצלמה וקרא לנתניהו במבט חמור סבר לחזור אל בית הנשיא, מסר עליו הוא חוזר כבר חודש שלם, בלי תוצאה אמיתית. מדוע גנץ לא מוכן לוויתור משמעותי יותר מאשר חזרה לשיחות המשותפות עם נשיא המדינה?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/07/23 19:53 ב באב התשפג

גנץ מדבר על מנהיגות אבל לא מציג אחת כזו
חה"כ בני גנץ | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רגע לפני אישור חוק צמצום עילת הסבירות בוועדת החוקה של הכנסת, יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, כינס מסיבת עיתונאים, דבר שבחודש האחרון הוא עושה לפחות פעמיים בשבוע, בלי שהוא משנה משהו באמירותיו. 

גנץ הסתכל למצלמה וקרא לנתניהו במבט חמור סבר לחזור אל בית הנשיא, מסר עליו הוא חוזר כבר חודש שלם, בלי תוצאה אמיתית. "בעת הזו, נדרשת מנהיגות אחראית שתשים את ישראל לפני הכל", אמר גנץ לנתניהו וביקש לבוא "עוד הערב" לבית הנשיא, למרות שהרצוג עצמו בארצות הברית, ולא ברור אם השאיר לגנץ מפתח מתחת לשטיח. גנץ דרש מנהיגות מבלי לגלות כזאת בעצמו. 

מדוע גנץ לא מוכן לוויתור משמעותי יותר מאשר חזרה לבית הנשיא?

שיחות בבית הנשיא נערכו כבר בחודשים הקודמים, וגנץ החליט לפרוש מהן אחרי שנתניהו עשה הפרה קטנה של הסיכומים בעל פה. היום, כשהדבר היחיד שיכול לעצור את חקיקת עילת הסבירות גנץ מבין את הטעות, אבל לא מציע צעד דרמטי יותר, וגם לא מנהיגותי יותר. יו"ר המחנה הממלכתי לא מוכן להיפגש עם שר המשפטים או ראש הממשלה שלא בבית הנשיא. מדובר באירוע חירום לאומי כפי שאתה טוען? לך ודפוק על דלתו של ראש הממשלה ובקש פגישה דחופה. 

זו לא פגישה דחופה? הודע על מה אתה מוכן להתפשר ברפורמה המשפטית. גנץ ויתר חבריו שכחו שהם האופוזיציה ולא השלטון. "עת לעשות לה' הפרו תורתיך", היו אומרים חברי הכנסת החרדים, איתם גנץ נמצא ביחסים טובים. אם אנחנו אכן "במסלול לסכנת חורבן" כפי שטוען גנץ מדוע הוא לא מוכן לוויתור משמעותי יותר מחזרה לבית הנשיא, כמו למשל לחוקק יחד עם הליכוד רפורמה רכה בלי לפיד? אולי כי צמצום עילת הסבירות לא חמור ומסוכן כפי שמספרים גנץ לפיד ויתר אנשי המחאה?