במקום להודות בהפסד - בקואליציה עסוקים בדמיונות

במקום לקדם פרוייקטים היסטוריים, בממשלת הימין עדיין מוכרים אשליות על קידום הרפורמה המשפטית. גם המקורב לנתניהו שפלט את האמת - מיהר להתנצל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/06/23 12:21 כ בסיון התשפג

במקום להודות בהפסד - בקואליציה עסוקים בדמיונות
נתניהו, , צילום: Amit Shabi/POO

שר המשפטים יריב לוין עלה השבוע לדבר במליאת הכנסת, הנושא: שאליתה של חבר הכנסת אביחי בוארון בנושא הרפורמה המשפטית זכרונה לברכה, "אנחנו רוצים ודוחפים קדימה את הרפורמה המשפטית" אמר שר המשפטים, כאילו הוא לא מכיר את העמדה של ראש הממשלה בנוגע לרפורמה שנקברה עמוק. 

המקורב לנתניהו חשף את האמת

מי שפלט את האמת, כמעט בטעות, הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי שאמר בראיון לכאן רשת ב': "צריך להפסיק לדבר על הרפורמה היא תעלם גם ככה". אחרי עליהום קצר שלי מיהר להתנצל וחזר לשקר לפיו הרפורמה עוד קיימת. אני מבין לליבם של בכירי הקואליציה, הם מכרו לבוחרים את הצורך הדחוף ברפורמה במערכת המשפט, ואז קברו אותה, הציבור לוחץ עליהם לעמוד בהבטחה, אבל אין להם איך כי נתניהו מתנגד. 

וככה, גם מובילי המחאה לא נותנים להם שקט, וגם מצביעי הימין, משה סעדה מהליכוד אמר על הרפורמה לאחרונה, "היא לא מתה, היא אידיאולוגיה ואי אפשר להרוג אידיאולוגיה", זה משפט יפה,שמזכיר משפטים שנאמרו בגירוש גוש קטיף, אחרי ההפסד, לא כשמישהו חשב שיש עוד מה להציל. וכשהם לחוצים מצד אחד עם מתנגדי הרפורמה, ומן הצד השני עם בוחרי הליכוד, בממשלה ההומוגנית סוגרים חצי שנה בלי שום פרוייקט משמעותי, בשום תחום. 

הפגנת הימין: "בצד השני יש אנשים כואבים"

הפגנת הימין - דורשים את הרפורמה. צילום: Gili Yaari/Flash90

במקום לנצל את הדומה של חברי הממשלה ולהעביר פרוייקט היסטורי בהתיישבות, בכלכלה, בביטחון או אולי אפילו בתשתיות התחב"צ הרעועות של מדינת ישראל, בקואליציה ממשיכים למלמל משפטים על הרפורמה המשפטית שכאמור, הלכה לעולמה. זאת יכולה להיות הממשלה שקידמה מטרו, הממשלה שבנתה הכי הרבה בהתיישבות או כל דבר אחר, במקום זה ממשיכים להיאבק בסעיפים חסרי משמעות בבית הנשיא ולהגיש הצעות חוק פרסונליות מביכות, כמו שעשה השבוע עמית הלוי.

דרוש מנהיג אמיץ

הממשלה הולכת כרגע בלי חזון, ככה היא גם לא תביא בשורה משמעותית בשום תחום. התאוששות בסקרים לא תגיע בזכות העברת תקציב דו שנתי, אלא רק אם האזרחים יבינו שקרה פה משהו. נתניהו צריך לגלות מנהיגות, להודות באומץ שהוא הפסיד בקרב על הרפורמה, אבל גם להראות שהוא מסוגל לנצח בקרב אחר.