הייתי רוצה שנועה קירל תצליח גם בלי להראות לכל אירופה את הגוף שלה

נועה קירל נתנה הופעה מרשימה בחצי גמר האירוויזיון, אך לי היה קשה להתעלם מהצורה הפרובוקטיבית שבה בחרה להתלבש. דווקא בגלל שאני מאמינה כל כך בה ובכישרון שלה, אני חושבת שהיא הייתה יכולה להצליח גם בלי לעלות על הבמה בחזייה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 11/05/23 18:28 כ באייר התשפג

הייתי רוצה שנועה קירל תצליח גם בלי להראות לכל אירופה את הגוף שלה
צילום: תומר לשר

דעה פופולרית מאוד: אני אוהבת את נועה קירל. אני אוהבת לשמוע את השירים שלה באוטו, אני מחבבת את האישיות שלה ככל שנחשפה מולי בראיונות, ומעבר לכל זה גם מעריכה אותה כבן אדם. על הדרך שעשתה מילדה בת 14 שאף אחד לא ספר לכוכבת הענקית שהיא היום, על כך שלא ויתרה לרגע ולא נתנה לביקורות להנמיך אותה, ועל היכולת שלה לשלב כל כך הרבה דברים ולהצטיין בהכל, עם אמביציה, כישרון ובעיקר כוח רצון. למרות זאת, ועל אף שאין לי ילדים, אם היו לי - לא הייתי נותנת להם לצפות בחצי גמר האירוויזיון ששודר השבוע.

לא הייתי רוצה לחשוף את הילדים הדמיוניים שלי לתלבושות באירוויזיון

הסיבה העיקרית לכך היא התלבושות של המתמודדות בתחרות, שלא הייתי רוצה לחשוף את הילדים שלי אליהן. חשוב לי לומר שהביקורת שלי היא לא בהכרח כלפי קירל בעצמה. הרי מתחילת דרכה, הכוכבת הצעירה מוקפת בצוות קפדן ודקדקני שלוקח חלק בכל החלטה שלה - מה תלבש, מה תאכל, מה תאמר בראיונות. ברור לי שלנועה יש השפעה רבה אם לא מכרעת בכל צעד שהיא עושה, ולכן הביקורת שלי היא גם כלפיה, אבל היא לא לבד בסיפור הזה.

מתחילת דרכה של קירל הסלילו לה דרך שכללה לא מעט פרובוקציות: מילדה בת 14 שרוקדת בקליפ מוחצן מינית, כשהיא לבושה בחולצת בטן וחצאית קצרצרה, לא מפתיע שקירל בחרה להופעה באירוויזיון לבוש מינימלי בלבד. זה הפך לחלק מהדמות שנבנתה לה, והסיבה שגרמה לכולם לדבר עליה בתחילת דרכה ולהכניס את שמה לתודעה.

נועה קירל

נועה קירל לפני הטיסה לליברפול צילום: מורן ויזל

הלוק של נועה כואב לי מסיבה אחת: המסר שהיא מעבירה לילדות

לא ציפיתי שנועה קירל תעלה לבמה בשמלת מקסי עם שרוולים ארוכים, ובכל זאת הלוק שלה הצליח להפתיע אותי. תקראו לי חשוכה, אבל אני באמת מאמינה כל כך ביכולות של נועה, בקול שלה, בכישרון הריקוד שלה, ביכולת ההופעה שלה על במה שמשאירה את כולם פעורי פה, שאני ממש בטוחה שהיא יכולה הייתה לעלות לגמר גם בלי להופיע עם חזייה על הבמה.

הבחירה של נועה להופיע בלבוש פרובוקטיבי כל כך, כואבת לי מסיבה עיקרית אחת: המסר שהיא מעבירה לילדות הקטנות שצופות בה ומעריצות אותה. דרך הלוק שלה היא אומרת לילדה: את רוצה להצליח? תחשפי את עצמך. לא מספיק כישרון וקול גדול, את חייבת להראות כמה שיותר. הלוק הזה הוא חלק מהנדסת תודעה שלמה של העולם הליברלי, שכל משמעותה היא שאת חייבת לשדר מיניות, אחרת אף אחד לא יסתכל עלייך, אחרת לא תהיי מעניינת, כי אם רק תשירי יפה והאחרת תחשוף קצת יותר בטן, עליה יסתכלו.

אף אחד לא מעז לומר את זה בקול: נאהב אותך גם אם תחשפי קצת פחות

זו לא אשמתה של נועה. העולם מצפה ממנה, המתחרות שולפות ציפורניים (במקרה של לורין משוודיה, תרתי משמע), וגם היא צריכה להתאים את עצמה לתרבות החושפנית שמבקשת רק להראות עוד ועוד. אבל כשאני יושבת לצפות בתחרות שירה עולמית, אני מבקשת לשמוע קול גדול והופעה מעולה, לא תצוגת אופנה עם מעט מאוד בדים. 

מתישהו במהלך תרבות הליברליזם, הפכנו את החופשיות למתירנות. זו לא רק נועה, אלא חלק נכבד מהכוכבות בישראל שבוחרות להראות קודם כל את הגוף שלהן, ואחר כך את הכישרון. אני מאמינה שלפחות 50% מההורים שצפו בחצי גמר האירוויזיון, אם לא יותר, לא היו רוצים שהבת שלהם תתלבש ככה ברחוב, או בכלל. ובכל זאת, קירל מקבלת תגובות מהללות מכאן ומכאן, ואף אחד לא מעז לומר לה בקול: נאהב אותך גם אם תחשפי קצת פחות. האמת? נאהב אותך אפילו יותר.