הפוליטיקאים החרדים והרבנים שלהם חייבים להגיע לטקסי הזיכרון

לבתי העלמין השנה חייבים להגיע הפוליטיקאים החרדים, הרבנים שלהם, האדמו"רים שלהם, שיסתכלו טוב טוב בעיניים של המשפחות השכולות ובמצבות הדוממות. ויבינו שהמצב הזה פשוט לא יכול להמשך | טור דעה

מאיר כהן מאיר כהן, חדשות כיפה 19/04/23 12:05 כח בניסן התשפג

הפוליטיקאים החרדים והרבנים שלהם חייבים להגיע לטקסי הזיכרון
יום הזיכרון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים האחרונים גוברות הקריאות של משפחות שכולות שכאבן עמן למנוע מפוליטיקאים להגיע לטקסי יום הזיכרון. חלקן לא מעוניינות שנבחרי ציבור שלא שירתו בצבא או לא שירתו באופן משמעותי יופיעו בטקסים האלו, וחלקן לא מעוניינות שהטקס הטעון יהפוך לעוד הפגנה פוליטית.

לעניות דעתי, דווקא השנה פוליטיקאים שלא שירתו בצבא כמו מספר ח"כים ושרים חרדים, או כאלה שלא שירתו או לא עשו שירות משמעותי במיוחד, חייבים לבוא לטקסי יום הזיכרון, על פמלייתם עוזריהם, רשימותיהם, רבניהם, אדמו"ריהם ומועצת חכמי התורה שלהם. אותם אלה שקוראים לצה"ל לכסח את הטרור ואלה שקוראים לצה"ל לנסח להם פטור, צריכים לראות בעיניים איך נראה מחיר הדמים של אותן משפחות, את הכאב, את האובדן ואת ההקרבה החד צדדית.

הם צריכים להיישיר מבט למצבות הדוממות ולהסביר לעצמם למה הם לא לוקחים חלק בנטל הזה

פוליטיקאים ממפלגות שנלחמים בימים אלו על פטור לחרדים מצה"ל  כי זה יעודד אותם לצאת לשוק העבודה (איפה ערך לימוד התורה כאן, ה' יודע), צריכים להסתכל על הבלוף שיצרו במו פיהם ולהסתכל למשפחות השכולות לתוך האדום בעיניים הטרוטות שלהם, הם צריכים להיישיר מבט למצבות הדוממות ולהסביר לעצמם למה הם לא לוקחים חלק בנטל הזה, או איך הם מתכוונים להפעיל את כוחם השלטוני - הלא אפקטיבי בעליל בימים אלו - באופן כזה שימעיט את מספר המשפחות השכולות המצטבר משנה לשנה.

אין צורך בצעקות "בושה, בושה, בושה" במהלך הטקסים. הבושה תהיה בעצם המעמד, כל אדם הגון שיעמוד מול מצבות של נופלים שיראה את האם המתייפחת או את היתומים השבורים חייב לשאול את עצמו איפה אני בתוך הסיפור הזה והאם זה באמת הגיוני המצב הזה. איך קרה ששירות צבאי הוא נחלתו של חלק מסויים בעם - כאשר הסיבה כרגע לפטור מצה"ל היא לא כי הם לומדים תורה אלא כי הם צריכים לצאת לעבוד ולסייע למשק הישראלי. ואז כולנו נרוויח. נו באמת.  

מספיקה החלטה של "גדולי הדור" בכירים שיפנימו שהמצב הנוכחי הוא חילול ה'

תירוצים כמו "אי אפשר לגייס את החרדים בכוח" הם חסרי טעם, כי אף אחד לא מבקש לגייס את החרדים בכוח - זה באמת לא יעבוד. מספיק לשנות את התודעה בתוך החברה החרדית, לגרום להם להבין שהם חלק מהאירוע המתגלגל שנקרא מדינת ישראל, בין אם אתם מאמינים בציונות ובין אם אתם מתגוררים כאן ונהנים מהמטרייה שלה. עדיין מדובר ביהודים שמגנים על יהודים - אין מצווה גדולה מזו.

מספיקה החלטה של "גדולי הדור" שיפנימו שהמצב הנוכחי הוא חילול ה' מהגדולים שנראו כאן בשנים האחרונות – כדי לשנע חרדים ללשכות הגיוס או לפחות ליצור אצלם את חוסר הנעימות כשיחשבו להוציא פטור רק כדי לעבוד - כי התורה אפעס לא זורמת להם בוורידים.

אותם רבנים ופוליטיקאים – חשוב שיגיעו לבתי העלמין בטקסי יום הזיכרון

מנהיגי הציבור החרדי ובעיקר הרבנים שלהם, שיעמדו מול המצבות שמוכיחות את המחיר הכבד שמשלמים על הגנת הארץ, יבינו שכמו שהם יודעים לדרוש מהציבור שלהם להחמיר בדברים מסוימים או לנהוג בדרכים מסויימות, יראו איך נראה העוול הזה שזועק לשמיים ויעמידו את צאן מרעיתם על הבזיון הזה שהם יוצרים במו ידיהם, "הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה", וכמו שהם יודעים להתאים את חיהם של החרדים לחיים במדינת ישראל (שאינה עולה בקנה אחד עם האמונה החרדית שמתנגדת לציונות), אני סמוך ובטוח שהם יצליחו להתאים את השירות הצבאי המשמעותי של צאן מרעיתם לאורח חיהם. גענוג מיט די שטותים.