סמוטריץ' החזיר אותי ל-2005: את חווארה יש למחוק בתנאי אחד

תשובה של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בנוגע למחיקת הכפר חווארה בו גרים מעודדי טרור רבים ולא מעט טרוריסטים, החזירה אותי לימי הגירוש ולימים בהם השמאל והעולם תמכו בחפץ לב במחיקת עשרות ישובים יהודיים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/03/23 23:09 ח באדר התשפג

סמוטריץ' החזיר אותי ל-2005: את חווארה יש למחוק בתנאי אחד
חווארה, אוקטובר 2022 | , צילום: Erik Marmor/Flash90

בין שלל אמירותיו היום (ד') בכנס "דה מרקר", התייחס השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', לסוגיית מחיקת הכפר בו מתגוררים מעודדי טרור רבים ולא מעט טרוריסטים, חווארה. דבריו עוררו זעם רב בקרב אנשים שאוהבים לזעום, בעיקר בשמאל. 

"מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים ומרגישים חוסר אונים"

"אדוני השר, למה עשית לייק לציוץ של פעיל ימין, דוידי בן ציון (סגן יו"ר מועצת שומרון)", החל לשאול המנחה מתן חודורוב, "שכתב בטוויטר אחרי הפיגוע הרצחני - 'את הכפר חווארה צריך למחוק היום'?". חודורוב שאל, וסמוטריץ' השיב: "כי אני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק. אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה, חס וחלילה לא אנשים פרטיים".

חודורוב התפרץ: "זאת אומרת, אתה שמח שקומץ פורעים הגיעו ועשו פוגרום?". סמוטריץ' ניסה להשיב: "להיפך. אתה יכול להקריא גם את הציוץ שלי שקרא להרגעת הרוחות ואמר שבשום פנים ואופן אסור להיגרר לאנרכיה שבה האזרחים לוקחים את החוק לידיים". חודורוב: "זה אחרי שהמהומות פרצו, אבל שר עושה לייק שצריך למחוק את הכפר חווארה - זה לא תורם לליבוי היצרים?". סמוטריץ': "לא לא, מה שתורם לליבוי היצרים זה שאנשים נרצחים בכבישים ומרגישים חוסר אונים". 

אז סמוטריץ' בהחלט אמר שצריך למחוק את חווארה וארצות הברית, שיש האומרים שהיא ידידתנו הגדולה ביותר, הזדעקה הערב: "הדברים של שר האוצר שקרא למחוק את הכפר הפלשתיני הם חסרי אחריות, דוחים ופוגעניים. אנחנו קוראים לנתניהו ולבכירים נוספים בישראל לגנות באופן פומבי ולהתנער מהאמירה הזו". 

מי שעודדו את מחיקת היהודים ב-2005 הם אלה שמזדעקים היום

האמירה של סמוטריץ' והזעזוע שהגיע אחריה, החזירה אותי לשנת 2005, אז החליט אריאל שרון למחוק את גוש קטיף וצפון השומרון. ההחלטה של שרון למחוק 22 ישובים פורחים של יהודים, ההחלטה של שרון לגרש אלפי מתיישבים מבתיהם התקבלה בהבנה, בהכלה ובאהדה בקרב רבים. 

ומי שעודדו את מחיקת היהודים ב-2005 - השמאל, אירופה וארצות הברית - הם אלה שמזדעקים היום מאמירה שיש למחוק כפר שרבים מתושביו, כאמור, מעודדים טרור ועוסקים בטרור ממש. אז אנא מכם, אם אפשר היה למחוק את גוש קטיף וצפון השומרון - זה בסדר גמור שיש מי שיחשוב שצריך למחוק את חווארה.

בכל אופן, למהלך כזה יש תנאי אחד לדעתי והדבר נכון לכל מקום: התיישבות יהודית. אם לא תהיה התיישבות יהודית לאחר מחיקת כפר, אין כל טעם בכך. אף אחד לא רוצה להרוס כדי להרוס, אלא כדי למנוע טרור ובשביל לחזק את ההתיישבות היהודית. הריסת בניה ערבית לבדה איננה מספיקה, ולא רק שאיננה מספיקה אלא שפעמים רבות מזיקה שכן היא מתחדשת בעוצמה רבה יותר.