הרב שמואל אליהו: בנות שמתגייסות מסתכנות בפגיעה מינית

רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו התייחס הבוקר לנתונים הקשים שעולים מדו"ח מבקר המדינה לפיהם 1 מכל 4 נשים עוברות הטרדה מינית בצה"ל | "גיוס הבנות לצה"ל פוגע בשדרה רחבה של נשים שיצטרכו ללכת עם צלקת כל החיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 11:42 ה בכסלו התשפג

הרב שמואל אליהו: בנות שמתגייסות מסתכנות בפגיעה מינית
חיילות בשיריון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

הרב שמואל אליהו כתב הבוקר: קמתי הבוקר נדהם לקרוא את דו"ח מבקר המדינה שכתב: "פרשת הסוהרות הייתה רק קצה הקרחון". לפי הבדיקה שלו 38% מהחיילות בשב"ס הוטרדו מינית במהלך השירות שלהם. כל חיילת שלישית בצה"ל נפגעה מינית. מדובר בעשרות אלפי חיילות צעירות שהחיים שלהם נפגעו.

אנשים שלא עוסקים בנושא לא יודעים את עומק הפגיעה. התורה אומרת כי פגיעה מינית נמשלת לרצח. "כִּי כַּאֲשֶׁר יָקוּם אִישׁ עַל רֵעֵהוּ וּרְצָחוֹ נֶפֶשׁ כֵּן הַדָּבָר הַזֶּה". אני יושב בבית דין של נפגעות מיניות ורואה כל שבוע נשים וגברים שסובלים שנים רבות מפגיעות מיניות. 

הנתונים שמתפרסמים  מוכיחים שהמערכת ידעה על הפגיעות שהן נפגעו ושנפגעו החיילות ששירתו לפניהן בשב"ס

הבעיה הגדולה שהצביע עליה המבקר היא האדישות של המערכת. אדישות שמעודדת את ההפקרות הזו. שמעתי על האדישות הזו מהסוהרות שנפגעו מאסירים בטחוניים. חלק מהסוהרות הגיעו לבית הדין שמטפל בנפגעות מינית בעקבות הכוונה ובעצימת עין של המערכת. הם סוחבות שנים את הפגיעה שנעשתה בהן שנים ארוכות, כמו כל נפגעת מינית.

הנתונים שמתפרסמים הבוקר מוכיחים את הטענות שלהן כי כל המערכת ידעה על הפגיעות שהן נפגעו ושנפגעו החיילות ששירתו לפניהן בשב"ס. הגרוע מכל היה הגיבוי שקיבלו הקצינים שעשו את הפשע הזה מכל דרגות הפיקוד עד פרקליטות המדינה שסגרה את התיקים!

איפה יוהל"ם? איפה הרמטכ"ל? עם ישראל מפקיד בידיים שלכם את הבנות שלו ואתם פושעים בשמירה

משמעות הנתונים שחושף מבקר המדינה היא שגיוס הבנות לצה"ל, למג"ב, למשטרה ולשב"ס פוגע בשדרה רחבה של נשים שיצטרכו ללכת עם צלקת כל החיים. מותר לנו לשאול, איפה יוהל"ם? איפה הרמטכ"ל? עם ישראל מפקיד בידיים שלכם את הבנות שלו ואתם פושעים בשמירה.

למה היוהל"ם לא מגינה על החיילות? למה היא לא הגנה על החיילות הסוהרות? למה היא לא נלחמת בשבילן? למה היא לא פירסמה בכל השנים את נתוני האמת הללו. האם יותר חשוב לה לקדם אג'נדות רדיקליות מאשר להגן על החיילות?

המתגייסות לא מבינות שהן הולכות למקום מסוכן

חייבים להקים ועדת חקירה ממלכתית על הפגיעה המערכתית הזו. עד אז צריכה כל אמא וכל מורה ומנהלת לחשוף את הנתונים הללו לפני כל הבנות שנמצאות בגיל גיוס, להסביר להן מה פירוש פגיעה מינית וכמה היא מזיקה לכל החיים. מערכת החינוך צריכה לגעור בחריפות בכל מנהלת ומורה שמעודדת את הבנות להתגייס למקום שמסתובבים בו טורפים בלי שום הגנה מהמערכת. 

הבעיה היא לא עם הבנות, הן רוצות להתגייס ממקום טוב, לעזור למדינת ישראל. הן לא מבינות שהן הולכות למקום מסוכן. אנחנו חייבים להציג בפניהם את הסכנה, את נתוני האמת. להסביר להן שיותר משליש המתגייסות יצאו עם צלקת מהשירות לכל החיים. כמעט חצי מהמתגייסות שיהיו סוהרות - יצאו עם צלקת שתלווה אותן כל החיים ולא תתרום להן, לזוגיות שלהן, לילדים שלהן ולמדינת ישראל.