בחירות 2022

מתלבטים בין גנץ לשקד? אל תסכנו את הקול שלכם

זה מאוד פשוט. אין אף לא סקר אחד שהבית היהודי עוברת בו את אחוז החסימה. אמנם יש הרבה חישובים וספוקלציות, אבל המספרים  מראים שבסבירות גבוהה מי שיצביע לבית היהודי יבזבז את קולו

חדשות כיפה השר חילי טרופר 31/10/22 15:31 ו בחשון התשפג

מתלבטים בין גנץ לשקד? אל תסכנו את הקול שלכם
איילת שקד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אין לי דבר רע להגיד על איילת שקד. להיפך. עבדנו מצוין ביחד ויש בינינו קשרי ידידות. 
נמנעתי ואני נמנע לקרוא לה להסיר מועמדות. לא אהבתי כשעשו לנו את זה בעבר ואיני רוצה לעשות זאת לאחרים. וכבר אמרו חכמינו "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך".

לא אליה אני פונה ואינני קורא לה ולא ממליץ לה. אבל אחרי כל זה, יש בינינו מחלוקת ויריבות פוליטית הגונה ולכן אני כן פונה למי שמתלבט בין המחנה הממלכתי לבין הבית היהודי: אל תסכנו את הקול שלכם.

זה מאוד פשוט. אין אף לא סקר אחד שהבית היהודי עוברת בו את אחוז החסימה. אמנם יש הרבה חישובים וספוקלציות, אבל המספרים  מראים שבסבירות גבוהה מי שיצביע לבית היהודי יבזבז את קולו.
זה אולי נוח למצפון, זה אולי עדיף מלשבת בבית ולא להשתתף במערכת הדמוקרטית, אבל זה לא משפיע על המציאות. ככל הנראה, מדובר בקול ללא תכלית.

גם בכל סקרי המפלגות ומדדי העומק היא לא עוברת וכפי שאמר פרופ' חסיד, מומחה הסקרים של התאגיד: מעולם בכל מערכות הבחירות לא קרה שמפלגה שלא עברה את אחוז החסימה בסקר האחרון, נכנסה לכנסת.

אגב, גם אם יתחולל נס והבית היהודי תעבור הרי שהיא תשלים לנתניהו ולבן גביר 61. כך יוצא שמי שלא רוצה ממשלה כזו, ישלים בקולו ממשלה כזו.

אבל כאמור, זה נראה תיאורטי לגמרי כי כבר שבועות ארוכים המספרים לא מתכנסים למנדטים מספיקים.
ולכן, למי מביניכם שמחזיקים בעמדות של התנגדות למדינה פלסטינית, וגם אם יחזרו על השקר עוד פעמים רבות, נזכיר את האמת הפשוטה: אנחנו לא בעד מדינה פלסטינית. ובעמדות של יהדות ברוח בית הלל, של רצון להפסיק את הפילוג הפנימי, של אמונה בשירות צבאי, של עוצמה בטחונית מול אויבינו, של שמירה ופיתוח ההתיישבות, של תמיכה בבנות דתיות שבוחרות בשירות צבאי, של התנגדות לממשלה שנסמכת על מפלגות הקצה הערביות, שיש ביניהם שמגדירים טרוריסטים כ"קדושים" - אנו מציעים אפשרות טובה ובעיקר ריאלית.
כשהמתמטיקה והערכים נפגשים, מתברר שהמחנה הממלכתי היא כתובת ראויה.

בציונות הדתית רבים במבוכה ומתקשים למצוא בית.  רבים אומרים שיצביעו לשקד, למרות שלא עוברת את אחוז החסימה, כי אין להם בית. אני מכיר את זה היטב, הרי גם במשפחתי ובסביבתי יש לא מעט כאלה. אליהם אני רוצה לפנות באופן אישי: אנחנו הבית שלכם. זה לא מהשפה ולחוץ. הדברים שחשובים לנו חשובים גם לכם כנראה שבחירה מושלמת אין, אבל הכי קרוב ערכית ובוודאי הכי אפשרי ריאלית ומספרית, זה המחנה הממלכתי.

רגע, בלי כעס ובלי שנאה. אפשר לנהל את המחלוקת הזו בצורה מכבדת. כאמור, אני מעריך מאוד את איילת שקד, ומרגיש שחלק גדול ממצביעיה ואני חולקים תפיסות עולם די דומות, אך מודאג שהקולות הללו לא יקבלו ביטוי. אני מודאג שאותם רבים בציונות הדתית שמתנגדים לקיצוניות ולפופוליזם, שחוששים מכך שגורמי קיצון ינהלו את ביטחון ישראל, ומבקשים ביטוי פוליטי לדרך הממלכתית, המאחדת והבטוחה לא יקבלו ביטוי בשל הצפי שהבית היהודי לא תעבור את אחוז החסימה. מוזמנים לבוא אלינו, מבטיחים להשתדל לעשות הכל כדי להיות שליחים נאמנים שלכם.

חילי טרופר הוא שר התרבות והספורט, חבר ברשימת המחנה הממלכתי לכנסת ה-25.