בחירות 2022

דעה אצביע לציונות הדתית למרות שהיא לא כוס התה שלי

כשאתם ניגשים לקלפי עשו את החישוב הזה במלואו. הבינו את המשמעות של הבחירה שלכם. אני אצביע הפעם לציונות הדתית כי זה הדבר הנכון ביותר לישראל. לא כוס התה שלי בכל נושא, אבל אני מוכן לשתות גם מים אם החלופה היא רעל

אסף פאסי אסף פאסי 19/10/22 18:53 כד בתשרי התשפג

אצביע לציונות הדתית למרות שהיא לא כוס התה שלי
אסף פאסי, צילום: אודי זיטיאת

לא מתבייש לומר למי אצביע בבחירות. עוד רגע בחירות. חלק לא מבוטל מתוכנו כבר החליט למי הוא מצביע. אבל יש לא מעטים, חלקם בני המגזר אליו משייכים אותי, שעדיין מתלבטים. ואולי הגיע הזמן לדבר על ההתלבטות. דוגרי. בפנים.

איתמר בן גביר לא היה כוס התה שלי. סיפור ברוך גולדשטיין וההערצה שחש כלפיו הכעיסה אותי מאוד ומנוגדת לכל ערכיי. כך גם קריאתו כנגד כלל הערבים. לשמחתי הוא התנער מהעניין. אפשר לקרוא למה שהוא עשה בשנים האחרונות תבונה פוליטית, בעיני מדובר בהתפכחות. בדיוק כפי שכמעט ולא תראו נערי גבעות הופכים למבוגרי גבעות. ואינני אומר זאת מזלזול. אבל בדיוק כפי שיש דברים מסוימים שאנחנו עושים (לא אני, מי שלא סאחי) בגיל ההתבגרות ואחרי זה מבינים שהיינו טמבלים ומתקדמים, כך נראה שגם הוא עשה. וההתבגרות הזו היא תהליך חשוב מאוד לא רק באופן אישי אלא גם באופן ציבורי.

בן גביר

בן גביר צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

אני פשוט לא מצליח להבין את זה כאשר מדובר בימין או מרכז

עם עמדותיו היום אני חושב שרוב גמור במדינה מסכים. מחבלים צריכים להרוג. תומכי מחבלים צריכים לעוף מפה וכל מי שנגד המדינה שלנו ורוצה להרע לה הן אם זה בתמיכה ברצח יהודים, הן אם זה בניסיונות חיסול אחרים של מדינת ישראל צריך למצוא מקום אחר. 

אבל יש כאלה שלא מוכנים להאמין לו, לאיתמר. באופן מפתיע מדובר בכאלה שמבחינתם רע"מ, מפלגה שבעמדותיה היא אחות החמאס (כהגדרת ראש הממשלה החליפי) כן רצויה, ואיתמר לא רצוי. אני מבין כאשר מדובר בשמאל קיצוני, אני פשוט לא מצליח להבין את זה כאשר מדובר בימין או מרכז. ואגב, גם אם הוא לא השתנה לחלוטין, אינני מבין טענות אלה, כאשר בודקים את החלופות.

גנץ אחראי הישיר להקפאה הארוכה שהייתה ולאינספור עיכובים פוליטיים שמיררו את חיי המתיישבים

ואז מגיעה טענה אחרת. הליכוד והימין בממשלה צרה ימכור הכל לחרדים. נתעלם רגע מהעובדה שאותם אנשים מעדיפים שהחלטות מדיניות כלכליות ופוליטיות יעברו דרך מועצת השורא ולא דרך חכמי התורה. הרי גנץ בעצמו אמר שאם החרדים יחליטו להיות איתו באותה ממשלה הוא יתן דף ריק, עם חתימה בסופו, ושימלאו מה שירצו.

בני גנץ

בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ופתאום טענה נוספת. גנץ הוא ג'נטלמן. הוא צריך לנהל את המדינה כאיש מרכז. איש המרכז הזה שאירח בביתו את תומך המחבלים אבו-מאזן, שינה את המאזן בשנה האחרונה בשטחי C, מה שיצר בנייה בלתי חוקית חסרת תקדים בשטחי ישראל ביהודה ושומרון. הוא גם האחראי הישיר להקפאה הארוכה שהייתה ולאינספור עיכובים פוליטיים שמיררו את חיי המתיישבים.

שקד נכשלה גם בהבטחות וגם במעשים

וכחלק מהסקירה למתלבטים, מילה על הבית היהודי. מפלגה שנתתי לה מדמי ומרצי במשך שנים הן כמי שעבד עבור ראשיה והן כאדם מן השורה. מי שמנסה להגדיר את חוסר האמון מול איילת כנקמנות, לא מבין כמה עמוק השקר שנעשה במפלגה הזו וכמה נזקים קצרי טווח וארוכי טווח גרמה ההרפתקה הזו לימין. אני לא יכול להצביע למפלגה שהעומדת בראשה ביקשה שלא יבחנו אותה על מה שאמרה בעבר אלא מה שהיא עושה בהווה. ועובדתית, וכבר סקרתי זאת בעבר, היא נכשלה גם בהבטחות וגם במעשים. וחוץ מזה היא לא עוברת בשום מצב את אחוז החסימה.

שקד

שקד צילום: ברני ארדוב-בנוביץ תקשורת

כשאתם ניגשים לקלפי עשו את החישוב הזה במלואו

ועכשיו למספרים. הדרך של השמאל להגיע ל61 מחייבת לפחות מפלגה ערבית אחת. זו יכולה להיות רע"מ עם תומך המחבלים טהא, ואלה יכולים להיות עופר כסיף שמבחינתו חייל צה"ל הם נאצים, או איימן עודה שמסרב לגנות רצח חיילים ומתנחלים. אם רק מפלגה ערבית אחת תהיה מוכנה הם יחויבו לקחת איתם את יהדות התורה (אם תסכים והסיכויים לכך קטנים).

כשאתם ניגשים לקלפי עשו את החישוב הזה במלואו. הבינו את המשמעות של הבחירה שלכם. אני אצביע הפעם לציונות הדתית כי זה הדבר הנכון ביותר לישראל. לא כוס התה שלי בכל נושא, אבל אני מוכן לשתות גם מים אם החלופה היא רעל.