בתפילת ראש השנה ויום הכיפורים צריך לכוון על נפילת ממשלת הזדון של איראן

מאות אלפי אנשים בעשרות ערים מסכנים את חייהם בהפגנות המוניות תוך כדי ניסיון להפיל את ממשלת הרוע והזדון של איראן. בשלב הזה המפגינים מנצחים. בסופו של דבר הם בוודאי ינצחו כי זהו סדר העולם | הרב שמואל אליהו

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 23/09/22 09:58 כז באלול התשפב

בתפילת ראש השנה ויום הכיפורים צריך לכוון על נפילת ממשלת הזדון של איראן
הרב אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

בתפילה של ימים נוראים אנחנו אומרים "והרשעה כולם כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ". את כילוי ממשלת הזדון של סוריה ולבנון כולנו כבר רואים כמה שנים. כך גם באלגי'ר ולוב, כך גם בסודן ובעירק, כך בכל העולם הערבי. 

אם מסתכלים שנים אחורה אפשר להזכיר את העברת ממשלת הזדון של גרמניה הנאצית וכל תומכיה. בוודאי צריך להזכיר את נפילת ממשלת הרוע של ברית המועצות שכללה 15 מדינות שהיו עוינות ליהודים ורודפות אותם. עוינות למדינת ישראל באופן עקבי ומספקות נשק לאויבינו תדיר. 

הם נפלו בהפגנות של אזרחים שמאסו ברוע וסיכנו את החיים שלהם לעצור ולהפיל את ממשלות הזדון שלהם, והצליחו. עכשיו זה קורה באיראן. מאות אלפי אנשים בעשרות ערים מסכנים את חייהם בהפגנות המוניות תוך כדי ניסיון להפיל את ממשלת הרוע והזדון של איראן. בשלב הזה המפגינים מנצחים. בסופו של דבר הם בוודאי ינצחו כי זהו סדר העולם. כולנו תפילה שממשלת הזדון של איראן תיפול במהרה בסבב הזה. על זה צריך לכוון השנה בתפילת ראש השנה ויום הכיפורים. 

ובאמת זה תהליך עולמי שמתגבר כל שנה מחדש בראש השנה. הטוב עולה ומתגבר, ולעומתו הרע נחלש ויורד. לפעמים אנשים לא רואים את הטוב ומסתכלים רק על החצי הריק של הכוס שעדין לא התמלאה. ממש כמו שהיה ביציאת מצרים. עם ישראל קיבל את כל הטוב שבעולם. קיבל חרות, קיבל את רכוש מצרים, קיבל ערכים ותורה במקום עבודה זרה. במקום לשמוח היה עם ישראל מתאונן ומקטר על רוע מצבו, על הקישואים שחסרים לו. והתעכב בגלל זה במדבר ארבעים שנה.
 
אסור לחזור על הטעות של ההסתכלות הקטנונית. צריך לראות את ניסך שבכל יום עימנו. טובותיך שבכל עת. במיוחד על הטוב של הזעזועים באיראן, כאשר אם יצליחו, הם ישפיעו טוב עלינו ועל כל העולם כולו.  אמן