מכתב לנפתלי בנט: איך הרשית לעצמך לעשות כזה עוול היסטורי?

מכתב גלוי למר נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר: "אני טוען, בכאב גדול, שכל מה שעשית לאורך הדרך מרגע הכנסך לשדה הפוליטי נועד בכדי להגשים את חלום חייך ולשבת על כס המלוכה"

חדשות כיפה עדיאל בר שלום 24/08/22 14:24 כז באב התשפב

מכתב לנפתלי בנט: איך הרשית לעצמך לעשות כזה עוול היסטורי?
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נפתלי יקר, אני מרגיש צורך לכתוב לך את אשר על ליבי ואת אשר אצור בתוכי זה זמן רב. אני מקווה שלא פספסת את הכותרת שלי. היה חשוב לי לכנות אותך רוה"מ לשעבר מפני שבעצם זה מרכז הקושי והביקורת שלי.

היינו עבורך כלי משחק

אני מרגיש מרומה נפתלי. אני פגוע ומאוכזב ממך מאוד. אני טוען, בכאב גדול, שכל מה שעשית לאורך הדרך מרגע היכנסך לשדה הפוליטי נועד בכדי להגשים את חלום חייך ולשבת על כס המלוכה.

אז הנה הגעת לשם נפתלי, כל הכבוד. עשית את זה! הבעיה שכל האמצעים בדרך היו כשרים, ואני ועוד רבים כמוני היינו עבורך כלי משחק להשתמש בהם על מנת להגשים את הייעוד הנכסף ולממש את הגחמות האישיות שלך.

התביישתי בך

היו מי ששמחו והתרגשו לראות לראשונה בהיסטוריה ראש ממשלה עם כיפה לראשו. אותי זה לא ריגש, כי אם להיפך. התביישתי בך. ההתנהלות שלך מאז הבחירות האחרונות הייתה מבישה נפתלי. די לראות את לקט פירורי הח"כים מהמפלגה שלך ז"ל בכדי להבין כמה נמוך הגענו. אתה עשית את המהלך הידוע והמתבקש של ראשי ממשלה שכושלים והבנת שיש סבירות גבוהה ששוב לא תעבור חסימה, אז פרשת זמנית מהחיים הפוליטיים כדי להתארגן ולשוב מחדש לסיבובים נוספים בהמשך.

אף אחד לא באמת חושב שיצאת סופית מהמערכה. אז השארת לאיילת את המפלגה החרוכה שלך כדי להילחם בשיניים על הישרדות פוליטית, ויתר הח"כים משוטטים באופן משפיל ומעליב ומחפשים להם בית פוליטי חדש ומשוועים לשריונים.

המפד"ל איננה, הבית היהודי איננו, הימין החדש איננו, ימינה איננה

פרצת לחיים הפוליטיים לפני כעשור עם כוחות מחודשים ורעננים ועם בשורה שאז נראית הייתה מבטיחה ואמינה. כבשת בקול תרועה רמה את המפד"ל והפכת אותו לבית היהודי, אח"כ נטשת את הבית היהודי לטובת הימין החדש וימינה ולאורך כל הדרך היעד היה כאמור הכיסא הרם והנכסף. אז המפדל איננה, הבית היהודי איננו, הימין החדש איננו, ימינה איננה, אבל מה כל זה מעניין?! נפתלי בנט היה ראש ממשלה! כל השאר תפאורה.

השאלות עליך סביב הבחירות האחרונות היו טובות בהרבה מן התשובות החלשות והמתפתלות שנתת.
שיקרת לציבור במצח נחושה. הפרת כמעט את כל ההבטחות שנתת טרם הבחירות. דרשת להיות ראש ממשלה כשבאמתחתך שישה מנדטים. זה בזוי נפתלי! זו סחיטה! איך לא התביישת לעשות דבר כזה?
איך הרשית לעצמך לעשות כזה עוול היסטורי ולהוזיל באופן חסר תקדים את התפקיד הממלכתי החשוב הזה? קשה לצפות מה עומק הנזק שהסבת למוסד ראש הממשלה בעצם הדרישה הלא הגונה הזו במו"מ מול לפיד, אבל אין ספק שזה היה צעד חסר תקדים דרמטי ושפל בהיסטוריה של מו"מ על הנהגת המדינה.

אין לי מושג מה עשית בשנה וכלום שהיית ראש ממשלה נפתלי. ייתכן שעשית דברים טובים מאוד. זה לא מעניין אותי בכלל. אתה נכשלת בתפקידך עוד לפני שהתחלת אותו מבחינתי. הוסמכת והתמנית לתפקידך בחטא. חד משמעית.

עשית את שלך, עכשיו תחזור לעסקים

חשוב לי להדגיש שאני לא חסיד של ביבי וגם לא של לפיד ואין לי סנטימנטים כלפיהם. נכון להיום אין לי בית פוליטי ואין לי מושג למי אצביע בבחירות הקרובות. אין לי טענה שהחלופות שעל הפרק בבחירות הללו ובקודמות היו טובות ממך. הטענה שלי היא שהשתמשת בי וברבים נוספים בכדי להגשים חלום אישי ועשית את זה בדרכים לא לגיטימיות.

הטענה שלי, בכאב גדול, שלהגיע שם למעלה היה ערך חשוב ונעלה יותר עבורך מאשר להיות שליח ציבור שנאמן לערכיו ולמילותיו. הצבעתי לך פעמים רבות נפתלי. אכזבת אותי מאוד. שאפו על ההישג האישי המרשים ועל הכנסך לספרי ההיסטוריה. עשית את שלך. עכשיו תחזור לעסקים.

עדיאל בר שלום, איש חינוך, מרצה ותושב ירוחם