אסור לנו להגיע שוב למצב של מחנה לאומי מפוצל

הדור הצעיר, משווע ללמוד ולדעת על המורשת של עמנו. אסור לנו להגיע שוב למצב של מחנה לאומי מפוצל ומפורד. כך גם נפלנו בעבר | תשעת הימים מהווים עבור העם היהודי כולו זמן לחשבון נפש מעמיק - טור מיוחד

חדשות כיפה הדס שון לוי 01/08/22 22:49 ד באב התשפב

אסור לנו להגיע שוב למצב של מחנה לאומי מפוצל
הדס שון לוי, צילום: מוקי שוורץ

ימי האבל הלאומי מחזירים כל אחד ואחת מאיתנו לאובדן אותו חווה ולרצון לצמוח ממנו. בימים אלו אני נזכרת באמי, סימה לוי זכרה לברכה. אמא שעלתה ממרוקו והשתקעה בעיר אשדוד. אמא שלי ניהלה את בית הספר הרא"ה ונלחמה כדי שכל ילד יוכל להתקבל לבית הספר, למרות שהיה מי שניסה למנוע מילדים עם 'רמה תורנית' נמוכה יותר. אבל אמא תמיד אמרה לנו ''לכל ילד יהודי שמורה זכות אבות לגדול על ברכי התורה''.

לאחר שנה שבה נפגעה הזהות היהודית באופן משמעותי מאוד, אני לוקחת עמי את המשפט הזה כדי לחשוב מהו העתיד שאנו רוצים עבור ילדינו. כשאני חושבת על הדור שאנחנו מגדלים כאן, אני מודאגת.
האם לאור ביטול הבגרות בתנ''ך, יידעו לשם מה אנחנו מתיישבים דווקא כאן בארץ ישראל, למה אנחנו מתגייסים לצה"ל וכמה עמוקים השורשים שלנו כאן. האם לאחר הנחיית שר הבריאות בנוגע לחמץ בפסח, נוכל להמשיך להגיע לבתי חולים ללא חשש?

כדי ליצור אחדות אמיתית בעם, עלינו לרדת לשורש משמעותה. אחדות אין פירושה אחדות עם התנועה האסלאמית, אלא אחדות בתוך העם היהודי. הדרך של אמא שלי, דרך של מסורת ישראל סבא, היא דרך המלך עבורי.

דרך של נאמנות לערכים שלנו, לזהות שלנו, ללא פשרות. אני מאמינה שאחרינו יילך העם כולו. הדור הצעיר, משווע ללמוד ולדעת עוד על המורשת של עמנו. אסור לנו להגיע שוב למצב של מחנה לאומי מפוצל ומפורד. כך גם נפלנו בעבר.

עלינו לזכור מה איחד אותנו בעבר ולהתלכד. זהו הזמן לשים את כל המריבות בצד. לזכור מה איבדנו בעבר, מה בנינו כאן ובעבור מה אנחנו נלחמים. בעזרת השם, יתקיימו בנו דבריו של הנביא זכריה: ''כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה וּלְמֹעֲדִים טוֹבִים וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם אֱהָבוּ''.

הדס שון לוי, יועצת לבכירים במגזר הציבורי, סגנית יו''ר צעירי הליכוד, ויו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת אריאל בעבר, מתמודדת לרשימת הליכוד במשבצת אישה חדשה, מספר 170, גדלה על תורת הרב קוק וזאב ז'בוטינסקי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן