הרב שמואל אליהו ליאיר לפיד: "תשאל את בנט מה קורה למי שמזלזל בעם"

רבה של צפת פונה במכתב לראש הממשלה שימונה בשבוע הבא, ומציע לו לחזור מהכינוי "כוחות האופל" שציין בנאומו: "אתה לא מבין כי בתור ראש ממשלה אתה צריך לאחד את העם ולא לפלג אותו - אתה עוד יכול לתקן" 

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 21/06/22 17:25 כב בסיון התשפב

הרב שמואל אליהו ליאיר לפיד: "תשאל את בנט מה קורה למי שמזלזל בעם"
הרב שמואל אליהו, צילום: באדיבות המצלם

כנראה שאתה הולך להיות ראש ממשלת ישראל. במשפט הראשון שבחרת לומר, קראת לי ולחצי מעם ישראל בשם "כוחות האופל". נראה שאתה לא מבין כי בתור ראש ממשלה אתה צריך לאחד את העם ולא לפלג אותו. 

אתה בוודאי מודע לכך שפחות מ-17% חושבים שאתה ראוי להיות ראש ממשלה. אתה מגיע לתפקיד החשוב הזה רק בזכות הרמיה שרימה נפתלי בנט את בוחריו, הבטיח שאתה לא תהיה ראש ממשלה בקולותיהם והפר את הבטחתו. זה אולי חוקי אבל זה לא מוסרי. חשוב שתזכור שאין לך שום סמכות לקבל החלטות מסוכנות בתקופת כהונתך. העם לא בחר בך ולא מאמין בך. 

אל תזלזל בעם. שאל את חברך נפתלי בנט, הוא יספר לך מה קורה למי שמזלזל בעם. הוא גם יספר לך שכהונת ראש ממשלה היא מלאכה מורכבת, אם תזלזל בעם תמצא שאין לך גיבוי שכל כך חיוני לפעולת ראש הממשלה. 

אתה עוד יכול לתקן. תכריז שטעית. תכריז שאתה חוזר בך מהכינוי "כוחות האופל". תכריז כי אין במדינת ישראל אנשים שהם "תת אדם". אין במדינת ישראל אנשים שהם "מחלה ממארת". אין פה "ביביסטים" אין פה אנשים שצריכים לזרוק אותם לזבל במריצות. 

יש פה אחים ואתה חייב להכיר בזכותם לחשוב אחרת ממך, אחים שנלחמים איתך כתף אל כתף מול אויב משותף.  אחים שאיתם צריכים לשבת ולקבל החלטות. תפנים - אתה עובד אצל העם שלך ולא להפך. אתה בוודאי לא מחוייב ליועצים מאירופה שדואגים לאינטרסים שלהם ולא לאינטרסים של העם. אל תשסה את העם במתק שפתיים כמו שאתה ממליץ לאחרים. תלמד מהניסיון המר של בנט. תאחד ואל תפלג.