התקופה הנוכחית עלולה לתת תחושה שאנו מדשדשים מאחור

זה תפקידנו המיוחד, בעת הזאת, לזכור ולהזכיר את הנשמה, את הקודש, את הפנימיות - כל אחד לעצמו, למשפחתו ולחבריו וסביבתו. אנחנו חייבים לזכור את ייעודנו, להתמלא בתורה וביראת שמים בעז בלי פשרות

חדשות כיפה הרב יורם טרנר 03/05/22 12:37 ב באייר התשפב

התקופה הנוכחית עלולה לתת תחושה שאנו מדשדשים מאחור
עולים חדשים, ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תקופה מורכבת. מחלוקות פנימיות לא פשוטות, מצב פוליטי מורכב, והרס הסטטוס קוו. דווקא בתקופה כזו שיכולה בקלות לתת תחושה לרבים בעם שאנו הולכים אחורה, שזו כבר לא המדינה לה ציפינו אנחנו חייבים להרים את המבט.

"לך לך... אל הארץ אשר אראך". לא, לא התבלבלתי. נכון, אנחנו לא בספר בראשית היום, צודקים. אבל האמירה הזו מלווה אותנו לאורך כל שנות ההיסטוריה.

הפגישה הראשונה שלנו עם אבינו הגדול, היא פגישה עם הקריאה האדירה הזאת – אתה חייב להיות בתנועה, 'לרצונך ולדעתך' והתנועה הזאת היא קודם כל אל ה'הארץ אשר אראך', לך אין ארציות אחרת רק ארציות אלוקית שמימית.

ומיד כשאנו נולדים כאומה, המגמה ברורה אנחנו יוצאים ממצרים אבל לא סתם יוצאים אנחנו יוצאים אל הארץ שהקב"ה רוצה להראות ולתת לנו. אבל כאן יש כבר עליית מדרגה, לא עוד אנשים פרטיים אלא אומה שהולכת להקים את בית המקדש הראשון והשני מקום שכינת האלוקים בארץ.

וכשאנו חוזרים, בימינו אלו מכל קצוות תבל, התנועה המופלאה הזו היא ברורה – משואה לתקומה, מגלות לגאולה - לארץ הזאת, 'אל הארץ אשר אראך'!

ובתקופה אדירה זו בה עם ישראל שב לארצו, מקים את מדינתו אסור לנו להתבלבל ולחשוב לרגע שבזה תם תפקידנו, כאן הוא רק מתחיל - יש לנו תפקיד מיוחד, שלא היה מאז היותנו כאומה, 'העצמות היבשות' מתעוררות, בהתעוררות תחתונה הנובעת מדחיפה פנימית עליונה ועלינו לפעול עם א-ל ולסייע בגילוי הנשמה.  

זה תפקידנו המיוחד, בעת הזאת, לזכור ולהזכיר את הנשמה, את הקודש, את הפנימיות - כל אחד לעצמו, למשפחתו ולחבריו וסביבתו. אנחנו חייבים לזכור את ייעודנו, להתמלא בתורה וביראת שמים בעז בלי פשרות, ואיש איש במקומו ולפי משימתו יפעל עם א-ל לחבר את עצמו ואת חבריו למשימת השראת השכינה בארץ בבית עולמים ובארץ החיים!

בימים מיוחדים אלו שבין פסח לעצרת, בין גאולת מצרים למתן תורה וביחוד בימים שבין גאולת מצרים לגאולת עולמים, אנחנו צריכים לעצור, להרים את המבט ולהתכונן ליום המיוחד – יום העצמאות, ולזכור אנחנו זוכים להיות שותפים בתנועה הגדולה ובקריאה המהדהדת מזה אלפי שנה – 'לך-לך אל הארץ אשר אראך'! לך והקם ממלכת כהנים וגוי קדוש על אדמת הקודש!

הרב יורם טרנר הוא יו"ר ומנכ"ל ארגון 'פנים אל פנים'.