זה לא הפקקים זאת רק עוד הזדמנות לשנוא חרדים

הרשתות החברתיות התמלאו פוסטים זועמים על הפקקים ושיבושי התנועה בגוש דן, אולם ברוב המקרים, מאחורי המחאה על החיים שהשתבשו ליום אחד, עומדת שנאת חרדים טהורה

לירן אליהו לירן אליהו 20/03/22 16:35 יז באדר ב'

זה לא הפקקים זאת רק עוד הזדמנות לשנוא חרדים
הרב קנייבסקי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

העידן הנוכחי לקח מאיתנו את אחד התענוגות הטהורים ביותר שיש לחיים להציע - שנאה. אסור כבר לשנוא. במיוחד אסור לשנוא את אלו המשתייכים לקבוצות מיעוטים נבחרות. יכול להיות שהמנהל שלכם הוא אפס ביחסי אנוש ואתם ממש צריכים לפרוק איזה מירמור קטן עליו בעודכם מעשנים בפינה - אם הוא שייך לאיזו קבוצת מיעוט מיוחסת שנהנית מההגנה האוטומטית של ההגמוניה, אסור לכם להתמרמר עליו. תחנקו עם הסיגריה שלכם.

את החרדים מותר לשנוא באופן מאגי וטהור. אלו הרי לא בני אדם

חוץ מחרדים. את החרדים מותר לשנוא באופן מאגי וטהור. אלו הרי לא בני אדם. כמה קל לשנוא אותם, עם הלבוש השחור שלהם והפאות המסתלסלות והיידיש. אוי, כמה נהנינו בסגר הראשון, כמה עצוב שהקואליציה השפויה הזו לקחה מאיתנו את העונג הזה. איזה מזל שהמנהיג הרוחני שלהם הלך לעולמו והכבישים היו פקוקים היום כי מאות אלפים השתתפו בלוויה שלו. אפשר לחזור לשנוא, אבל נוסיף "יהי זכרו ברוך" קטן כדי לצאת ידי חובה. נכון שגם אנחנו חוסמים כבישים בשביל מצעדים/מחאות/מיצגים אמנותיים/הופעות של הכוכב הבינלאומי התורן/מרתונים/כל התשובות נכונות, אבל המטרות שלנו הרי קדושות, טהורות, נכונות. 

הלווית הרב קנייבסקי

הלווית הרב קנייבסקי צילום: איחוד הצלה

כשהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו

הפרסומים של היפים והנכונים מטעם עצמם, יושבי הספסל האחורי באוטובוס, דוגמת אורי משגב, שקרא להכריז על יום ההלוויה של הרב קנייבסקי כיום זעם חילוני, או רענן שקד, שטען שבשל ההלוויה מדינת ישראל למעשה בוטלה, ובעקבותיהם רבים אחרים אנונימיים, לא היו מופע מחאה על שיבוש החיים - שאין לזלזל בו. אם זה היה נגמר בזה, אפשר היה לעבור בשקט לסערה הבאה. אלא שמה שהיה כאן היה פשוט מופע מרהיב של שנאה כלפי הציבור החרדי כולו. הם כמובן יטענו שמה פתאום והם הרי מלאי אהבה ונופת צופים. אבירי זכויות האדם לא שונאים. הם בכלל יגידו שהשנאה מופנית כלפיהם. הם לכל היותר מתעבים קלות.

את אותה חמלה שאתם מפגינים כלפי הפליטים מהתופת באוקראינה תפגינו כלפי השכנים שלהם מהצד השני של הירקון

והרי החדשות - החרדים הם אנשים בשר ודם והם לא הולכים לשום מקום. כמו כל מגזר, גם הם לא חפים מטעויות, פגמים וחוסר שלמות. בהחלט אפשר למתוח עליהם ביקורת. לא מעט ממנה הם הרוויחו ביושר, אבל הם כאן כדי להישאר. אולי כדאי שתפגינו את אותה חמלה ודאגה שאתם מפגינים בימים אלו כלפי הפליטים מהתופת באוקראינה כלפי השכנים שלהם מהצד השני של הירקון, ואם זה גדול עליכם, לפחות תנו לאצבעות שלכם לנוח ביום שבו המנהיג הרוחני שלהם מובל למנוחת עולמים.