טור בנט לא מצליח לנהל קואליציה ורוצה לנהל משבר עולמי

הקואליציה מתנהלת ללא אבא ואמא ולמרות הרוב לא מצליחה לנצח את האופוזיציה. זה מה שקורה כשמשאירים רק את הטירונים במשכן | ברכות ליועמ"שית הכנסת שהתייצבה מול ליברמן ואמרה לו את האמת בפרצוף: ההתנהלות שלך לא דמוקרטית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/03/22 09:14 א באדר ב'

בנט לא מצליח לנהל קואליציה ורוצה לנהל משבר עולמי
בנט, צילום: Amit Shabi/POOL

יום רביעי בבוקר היה אמור להיות תחילתו של יום חלומי לקואליציה, יומיים עברו מסיומו של המשבר האחרון בקואליציה ועל סדר היום הצבעה מוקדמת מאוד על חוק הגבלת כהונה ושורה של חוקים פרטיים שיקרים לליבם של חברי הקואליציה במהלך היום, חוקים שכיף לצאת איתם לפגרה ארוכה מידי ולומר לציבור, "הינה עשינו", אבל מהר מאוד הכל התחיל להיהרס.

בהתחלה נדחה בעוד שבוע החוק להגבלת כהונה בזכות תרגיל מבריק, ואחר כך בשעה אחת בצהריים נפל חוק של צביקה האוזר, למה? בלי שום סיבה, לקואליציה היה רוב, אבל לא היה שום אבא ואמא. ח"כ מתוסכל אמר לי ביציאה מהמליאה שפשוט שכחו לקרוא לאחד מחברי הכנסת וגורם הוסיף בתסכול שהממשלה חייבת להיות נוכחת יותר.

כאוס מוחלט, אין פלא שפיצוצים קואליציוניים באים בערימות

שרי הממשלה לא הרגישו בנפילת החוק, ובנפילת החוק השני לאותו יום שהגיע אחרי, הם ספונים איש במשרדו עם תקציבו הגדול ועם האפשרות למנות מקורבים, מה להם ולכנסת, חיל הנורווגים מנהל את המליאה בשבילם. אבל הממשלה המנופחת אליה ברחו השרים השאירה כנסת חלולה ולא מתפקדת, כל מי שהיה לו מעט ניסיון במשכן מיהר להפוך לשר, והטירונים מתוסכלים ומתקשים, לשר יש המון דרכים לצבור הישגים, חברי כנסת בלי חקיקה, נטולי יכולת. שבוע אחרי שבוע חוקים נופלים, והאופוזיציה רושמת ניצחונות, אחד המשתתפים בישיבת ראשי הסיעות, סיפר לי על כאוס מוחלט, לא פלא שפיצוצים קואליציוניים באים בערימות.

עם כל הכבוד לניסיון לשדר עסקים כרגיל, התסכול של חברי הכנסת שעובדים קשה ולא מצליחים אפילו להעלות להצבעה חוקים במשך מושב שלם ניכר, קחו לדוגמא את אורבך שרצה להעביר את חוק הרב קוק לפני סוף המושב שיחול בשבוע הבא, החרמות הביאו לפקק חקיקה, והחוק יחכה למושב הבא, גם האיום לו להשבית את וועדת הכנסת כבר לא יכל לעזור.

רע"מ ימשיכו לעשות ככל העולה על רוחם

ומה יהיה במושב הבא? גם אז חברי רע"מ יעשו ככל העולה על רוחם, (רק השבוע העבירו חוק לאופוזיציה) ובכיר במפלגה כבר סיפר לי על המשבר הבא, במקביל לכאוס, ראש הממשלה נפתלי בנט מנסה בכל כוחו לתווך בין רוסיה לאוקראינה, שר האוצר ליברמן עקץ, "בואו לא נגזים בהערכה העצמית שלנו", וגורם אחר בקואליציה היה ישיר יותר, "בנט לא מצליח לנהל קואליציה של 61 ואחד והוא רוצה לנהל משבר מדיני".


(האופוזיציה מנצחת ושרה, "מי שנכנס אדר").

טר"ש

ברכות ליועמ"שית הכנסת שגית אפק שהתייצבה אמש מול ליברמן ואמרה לו את האמת בפרצוף, ההתנהלות שלך לא דמוקרטית שר האוצר איים על חברי הכנסת, או שעסקת החבילה ושכר המינימום  יאושרו בלי שינויים או שימשוך את החוק. במכתב ששלחה ליועמ"שית הממשלה כתבה אפק, "מדובר החלטה שכובלת מראש את שיקול הדעת של חברי הכנסת. ספק ניכר בדבר נכונותה של הממשלה להקשיב בלב פתוח ובנפש חפצה להערותיהם של חברי הכנסת והציבור בדיונים בכנסת, ובכך גם עלולה להטיל צל משמעותי על תקינות הליך החקיקה".