הימין צריך להתעורר, הקרב הוא על ההסברה והתקשורת מזמן לא איתנו

תקשורת שמעוותת מציאות היא חלק מהיום יום של כולנו. אבל ב-2022 כולנו יכולים לשנות את התמונה המעוותת ולאפשר לצופים בארץ ובעולם לראות תמונה אמיתית. לעומת שנות ה-90, את הצעקות שלנו כיום אפשר לשמוע

אסף פאסי אסף פאסי 14/02/22 21:20 יג באדר א'

הימין צריך להתעורר, הקרב הוא על ההסברה והתקשורת מזמן לא איתנו
תקשורת (אילוסטרציה), צילום: shutterstock

אני עדיין זוכר איך כילד, כאשר עלתה ב-21:00 בערב התוכנית פופוליטיקה היה אבא צופה מעורב ומעורה. הוא אמר לשחקנים השונים בתוכנית את דעתו ועמדתו. זה היה בפוליטיקה, זה היה במשחקי כדורסל וכדורגל בהם צפינו יחד ועוד.. כשמעט בגרתי ואמרתי לאבא האהוב שלא שומעים אותו שם, הוא הסביר לי בחיוך שזו הדרך שלו להיות מעורב. ותכל'ס- זו הדרך בה היה הרוב מעורה אי אז בשנות ה-90.
*
השבוע קיבלנו שוב תזכורת לכוחה של התקשורת, כמו בכל שבוע. זו שיודעת להתעלם ממטר אבנים ובקת"בים יומיומיים שנזרקים (כך ללא כל מבצעים ומניעים) על יהודים ברחבי יו"ש, זו שיודעת להתעלם מרכב הנשרף בשכונת שמעון הצדיק, ומבית שנשרף כליל באותה שכונה- באורח פלא. אותה תקשורת שנזעקת עם מומחים על כל גרפיטי ונזק שעושה יהודי תועה, שקורעת על בני עמה שבחרו בטרור על כל עץ זית שנכרת (ולאחר מכן מסתבר שלא יהודים כרתו אותו, אלא ערבים) פשוט נעלמת מהשטח כאשר מדובר בטרור כנגד יהודים. שגרה. 
בחודשים האחרונים העניין מתעצם בין היתר בשל קמפיין ממומן היטב מאירופה שמטרתו להנציח את אלימות המתנחלים. התמורה לכסף האירופאי אמורה להיות דה-לגיטימציה ל"מתנחלים הקיצוניים". ההבנה באירופה ובארץ היא שמול מפעל ההתנחלויות הגדול הם לא יכולים להילחם פנים אל פנים, ולכן הם מזנבים בקצוות, במקומות החלשים. וכפי שעושים זאת שם, עושים זאת גם בשכונת שמעון הצדיק. מחכים להתערבות פוליטית ובשניה שמגיעה מתקיפים אותה בכל הכח. בעברית, באנגלית, ובכל דרך שתגרום- בכל מחיר, לנצח את הימין.

אסף פאסי

אסף פאסי צילום: אודי זיטיאת

*
תקשורת שמעוותת מציאות היא חלק מהיום יום של כולנו. אבל ב-2022 כולנו יכולים לשנות את התמונה המעוותת ולאפשר לצופים בארץ ובעולם לראות תמונה אמיתית. לעומת שנות ה-90, את הצעקות שלנו כיום אפשר לשמוע ולא מדובר בפריקה ובמעורבות המשחררת אותנו באופן אישי, אלא בעניין חשוב שיש לו משמעות לאומית ובינלאומית. כן- עד כדי כך! אפשר להמשיך ולקטר על כמה נורא ואיום כאן במרשתת ובכלל, כמה העולם אנטישמי ושונא אותנו, ואפשר להתגייס ולשנות את ההסברה הישראלית. תכל'ס, זה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו.
*
העולם של היום הוא עולם של תקשורת מיידית, הוא מקבל את החדשות ותוך שניות יש לו דעה ועמדה ברורה כלפיי הצד שכנגד. חשבו עלינו הישראלים בכל מיני סוגיות חוץ כמו הכיבוש של רוסיה באוקראינה, הבחירות בארה"ב, המלחמה בסוריה, המטבע האנגלי ועוד ועוד... מקבלים מינימום מידע, משתכנעים ומעבירים הלאה.
הזירה הזו ממנה אנו מושפעים טובלת בהרבה תקשורת, אבל ממש לא רק. הרשתות החברתיות הן שחקניות מובילות בתחום. תמונת זוועה מסוריה עם כיתוב של made in israel משנה את החשיבה עלינו למיליוני אנשים, וממש לא משנה מה האמת, ולצד הרשתות החברתיות ישנם דפי האינטרנט המובילים במידע, כמו הוויקיפדיה בה ערכים שלמים באנגלית מציגים את מדינת ישראל באופן מעוות ופוגעני. אם אנחנו לא נהיה שם בהמונינו הערכים יהיו נגדנו.
וישנם הבלוגים שכותבים נגד ישראל, ושם אנחנו יכולים להגיב או לכתוב מאמרים בעד. להראות מה קורה כאן באמת, לתת תמונה מזווית אחרת, לספר ולהוכיח שהתמונות המעוותות הפוכות ממה שמנסים להדביק לנו. לעשות הסברה. זה נכון מאוד לעולם. זה נכון גם למה שקורה כאן בארץ. את ההסברה האנטי-אנטישמית עלינו לעשות בעברית ובכלל שפות העולם.

 

*
אחת הבעיות העיקריות שלנו היא השפה. אנחנו כותבים ומדברים עברית וכמונו יש מיליונים בודדים בעולם. נשק השפה הוא קריטי במלחמת ההסברה וכאן נדרשים כל יודעי השפות לתרום את חלקם. ככל שנוציא מידע אמיתי ואמין לחו"ל, ככל שנזים ניסיונות להכפיש אותנו בצורות שקריות, כך נוכל לנצח במלחמה הזו.
אז למי שנמאס להמשיך להתלונן ומי שרוצה להתחיל ולהשפיע מוזמן להתחיל ולייצג את מדינת ישראל. ב-2022 הקופה הכחולה המשותפת לכולנו היא ככל הנראה קופת ההסברה, לה כולנו יכולים לתרום.