טור מיוחד היתוש או הפיל - מי ינצח במאבק על חומש?

למרות חוק ההתנתקות, למרות הגירוש וההרס. למרות ההתעקשות של בנט וממשלת השמאל שלו, חומש תחזור ותקום על אף שהמאבק הזה ניראה כמו פיל נגד יתוש

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/12/21 09:52 כ בטבת התשפב

היתוש או הפיל - מי ינצח במאבק על חומש?
הרב אליהו, זוכה לתמיכה., צילום: אלישמע סנדמן

ממשלת ישראל שמתנגדת להתיישבות בחומש. לממשלה יש צבא ומשטרה ושופטים וכלא ויכולת לחוקק חוקים וליישם אותם. מולם עומדים חמשים בחורים ואברכים. בלי אמצעים ויכולת להלחם באמצעים של הממשלה. 

מישהו אמר לי שזה כמו מאבק של פיל ביתוש. גם אם יעמדו מול הפיל אלף יתושים הוא יכול למחוץ אותם ובכלל לא להרגיש מאמץ. אמרתי לו שהדימוי של יתוש ופיל הוא דימוי מענין ונחמד. אבל אם הוא יתבונן היטב הוא יראה שהיתוש זו הממשלה והפיל הוא המתנחלים והמתיישבים בחומש. (לא באמת, רק במשל).

הוא פתח עלי זוג עיניים והתפלא מאוד. 

נאבקים על חומש

נאבקים על חומש צילום: מטה חומש תחילה

אמרתי לו אם הוא היה צריך להעריך את הכח של משה לבדו מול האימפריה של פרעה עם כל הפרמידות שלו הענקיות. כל עבדיו, שריו חרטומיו וכל עמו, מי ינצח. משה הבודד שאפילו העם לא מאמין לו, או פרעה המנהיג החזק? בוודאי שעל פניו פרעה צריך לנצח. 

בסופו של דבר מי שנצח היה משה שהוציא את עם ישראל ממצרים. ולמה הוא ניצח? כי ה' היה איתו, כשה' ביחד עם משה, משה הוא החזק ופרעה הוא היתוש. אין שום סיכוי למאבק של פרעה מול משה כשה' עם משה. 

פרעה יכול לגייס שש מאות רכב ברזל, ושלישים על כולו, וה' יכול להטביע את כולם בצונמי. הוא יכול לשלוח להם להקות אדירות של צפרדעים, כינים ערוב. הוא יכול לבלבל אותם, להכניס להם פחד, או גבורה מטופשת להכנס לתוך ים סוף. 

האפשרויות שלו הם לא מוגבלות. ולכן הציור הנכון של התמונה הוא שה' הוא הרבה יותר מפיל או עדר פילים, וכל המתנגדים הם פחות מיתוש. ליתוש אין לו שום סיכוי במאבק הזה. 

כך נכשלו שלושת הספרים הלבנים של האמפריה הבריטית שאסרו עלית יהודים לארץ ישראל. אסרו בניה וקניה של בתים ואיפה הם? כך נכשל סטאלין - איש הפלדה שניסה לכלוא את היהודים ברוסיה שלא יעלו לארץ ישראל. וכך הוא גם נכשל כשנתן מטוסים וטנקים בלי סוף למצרים ולסורים שישמידו אותנו. 

כך נכשלה האמפריה העותמנית כשהיא ניסתה לעצור את חזרת היהודים לארץ ישראל. כך נכשלו כל צבאות ערב פעם אחר פעם במלחמה שלהם באלוקים כך נכשלו כל אלה שניסו לעצור את ההתיישבות של היהודים ביהודה ושומרון. כמה שהם הורסים, ה' בונה. והבטחת ה' לרחל אמנו יותר חזקה מההוראות של ביידן. ושל האיחוד האירופי לעצור את ההתיישבות. 

למרות חוק ההתנתקות, למרות הגירוש וההרס. למרות ההתעקשות של בנט וממשלת השמאל שלו, חומש תחזור ותקום.