סערת הרב קמינצקי הרב שלוש במתקפה על הרב קמינצקי: כמגורש מגוש קטיף לא למדת דבר?

על מה חרב הגוש אם לא על המחלוקת? הכל היה שם חוץ מכבוד הדדי. המחלוקת שלך עם הרב הספרדי שם לא עשתה כבוד, והנה בטרם יבשו הדמעות אנו חוזרים לאותו מקום? מכפישים ומחרימים. אתה משתמש בציבור הדתי לאומי בשיטות המקולקלות של החרדים

חדשות כיפה הרב יהודה שלוש 11/10/21 15:27 ה בחשון התשפב

הרב שלוש במתקפה על הרב קמינצקי: כמגורש מגוש קטיף לא למדת דבר?
הרב קמינצקי, צילום: יחצ

לכבוד הרב יגאל קמניצקי,  שלום רב, אילולי שמעתי לא הייתי מאמין שכך תנהג כבוד בתלמיד חכם מבית מדרשך. של הכיפות הסרוגות.

לא מתכוון כלל להתווכח איתך על דעתו של הרב מלמד האם להיפגש עם רבנים רפורמיים ולדון איתם לקידום עניני הדת במדינה או לא. אתה יכול לחלוק וזה בסדר. אבל מכאן ועד שאתה קורה להחרים את ספריו ולא ללמוד בהם זו קריאה חמורה שמקורה בסטרא אחרא של המחלוקת.

הלוא כך עשו לרמב"ם לאחר שלא אהבו את ספר מורה הנבוכים שלו פשוט שרפו את ספרי ההלכה שלו. הבעיה באיש. מעשה שהביא לשריפת התלמוד בפריז ולרעש בעולמות העליונים. אוי להם לבריות מעלבונה של תורה.
 
חמור יותר, שאתה מנמק את החרם שלך בזה שהוא מתיר לשמוע מוזיקה בשלש השבועות, אחרי שהביא את האחרונים בני דורנו שאסרו. הבה נפתח את מקורות ההלכה שלנו כולל שולחן ערוך המאוחר ונחפש אם נמצא שם הלכה כזו. אדרבה לפי דברי הגמרא אפשר בדורנו לבטל את צום שבעה עשר בתמוז עצמו. אם כן קל וחומר את מה שביניהם שאינו אלא מנהג.

האם בימינו שהעיר נבנית לתלפיות יש לנו להתענות על חומות ירושלים לאחר שנבנו מחדש? וגם אם תתווכח על כך, ברור שיש מקום גדול לסברתו לאחר ביצור מעמדה של העיר ירושלים ולבטל מנהג לא כתוב  - זה במקורותינו. בגלל זה להחרים? אם הרב אריאל רוצה להחרים שיחרים בקולו שלו ולא יסתתר מאחוריך. וגם הרב ליאור. אתה אל תהיה שליח לדבר מחלוקת והרס.

ובכלל כמגורש מגוש קטיף לא למדת דבר? על מה חרב הגוש אם לא על המחלוקת? הכל היה שם חוץ מכבוד הדדי. המחלוקת שלך עם הרב הספרדי שם לא עשתה כבוד למביני טעם חורבן בית שני. והנה בטרם יבשו הדמעות והכאב אנו חוזרים לאותו מקום? מכפישים ומחרימים. אתה משתמש בציבור הדתי לאומי בשיטות המקולקלות של החרדים. אוי לנו כי חטאנו.

ובכלל לא מצאת איפה לבטא את דעותיך אלא בחדרי חרדים? הלוא דבר שאסור במראית עין אסור אפילו בחדרי חדרים. כל בית ישראל יבכו את השריפה ששרפת. אני קורא לך להתנצל בפניו בפומבי על הקריאה הנואלה הזו. והיה מחננו קדוש וטהור.

הכותב הוא הרב יהודה שלוש רב שכונות מזרח נתניה ודובר אגוד חכמי המערב.