המתנדבים הם חלק אינטגרלי במאבק הלאומי מול נגיף הקורונה

עברו שנה וחצי מאז שהקורונה נכנסה לחיינו ושינתה את העולם כולו. למדנו תוך כדי תנועה לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי להתמודד עם השלכות הנגיף ולהמשיך בעשייה החברתית החשובה וגם כדי לדעת לנצל את המשבר להזדמנות להוביל יוזמות חברתיות

חדשות כיפה ירון לוץ 23/08/21 12:20 טו באלול התשפא

המתנדבים הם חלק אינטגרלי במאבק הלאומי מול נגיף הקורונה
ירון לוץ, צילום: האגודה להתנדבות

בעוד כשבועיים ב-1 לספטמבר תיפתח שנת לימודים חדשה ויחד איתה גם שנת שירות לאומי חדשה. אלפי מתנדבים בוגרי תיכון בעלי פטור משירות צבאי מסיבות שונות, יפתחו שנה של התנדבות ועשייה במגוון תפקידים מאתגרים בזירה החברתית במדינת ישראל.
על רקע נתוני הקורונה המדאיגים אנו מבינים שהשנה הזו תהיה מאתגרת במיוחד עבורם, כי כבר מיומם הראשון אותם מתנדבים הופכים להיות חלק אינטגרלי במאבק הלאומי מול נגיף הקורונה.
אלו לא סיסמאות וקלישאות, זו המציאות בשטח. כשמדברים על העומס בבתי החולים והמחסור באנשי צוות, אותם מתנדבים בתקנים רפואיים מהווים כוח עזר משמעותי. כשמדברים על המחסור המורים והאתגר בחינוך המיוחד בהתמודדות החינוכית על רקע החשש לסגרים ופגיעה בסדר היום הלימודי, אותם מתנדבים בתחום החינוך נותנים סיוע גדול לאותם תלמידים שזקוקים ליחס האישי והכתף התומכת. כשמדברים על הצורך לדאוג לקשישים עריריים ולשמור על קשר עם משפחות נזקקות, המתנדבים בתחומי הרווחה נמצאים שם עבורם.
בכל מקום ובכל תפקיד אותם אלפי צעירים שמגיעים מכל רחבי הארץ ומכל חלקי הפסיפס הישראלי תורמים רבות לבניית החוסן האזרחי חברתי במדינה, בעיקר בתקופה כזו בה אנו מתמודדים עם מגפה עולמית מתמשכת.
עברו שנה וחצי מאז שהקורונה נכנסה לחיינו ושינתה את העולם כולו. למדנו תוך כדי תנועה לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי להתמודד עם השלכות הנגיף ולהמשיך בעשייה החברתית החשובה וגם כדי לדעת לנצל את המשבר להזדמנות להוביל יוזמות חברתיות, להכניס פרויקטים דיגיטליים וכדי לקחת את השירות הלאומי עוד צעד קדימה כגוף משמעותי וחיוני לחברה הישראלית.
בימים אלה אנו בהכנות אחרונות לפתיחת השנה והכנת המתנדבים לשנת השירות החשובה שבפניהם. אנו פועלים על פי הנחיות הרשות לשירות לאומי אזרחי וכמובן על פי הנחיות משרד הבריאות. אנו מקיימים סמינריונים יישוביים עם דגש על המשמעות של העשייה של המתנדבים בתקופה זו, אנו ערוכים עם תקני צל לכל מתנדב במידה והמקום בו הוא מתנדב ייסגר בשל הגבלות הקורונה, אנו ממשיכים לשכלל ולפתח את השימוש בדיגיטל, וגם ממשיכים לעשות הכל כדי לספק למתנדבים עצמם מעטפת ליווי ותמיכה מלאה כדי לעזור להם לעבור את השנה הזו באופן חוויתי, לתת להם כלים להמשך החיים ולסלול עבורם עתיד מקצועי.
יש בימים אלו אווירת אי ודאות כבדה באוויר. האם יהיה סגר בחגים או לא. האם שנת הלימודים תיפתח כסדרה או לא. האם הקורונה תישאר איתנו עוד לטווח רחוק או לא. אבל דבר אחד בטוח. אלפי מתנדבים בני 18 יפתחו עוד שבועיים שנה של התנדבות בחזית החברתית ויפעלו לעשייה משמעותית מתוך רצון לתרום ולהשפיע. שיהיה להם ולנו בהצלחה רבה.