"קמה ממשלה שרבים בה יושבים כדי לפגוע בכל הדברים שחשובים לעם ישראל"

רבה הראשי של צפת במאמר נוקב נגד ממשלת השינוי שקמה: "ראש ממשלה שבסקרים הוא על גבול אחוז החסימה הוא אולי לגיטמי חוקית אבל ממש לא לגיטימי מוסרית". הרב גם קורא להצטרף לתפילה המונית בכותל בראשון

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 11/06/21 15:32 א בתמוז התשפא

"קמה ממשלה שרבים בה יושבים כדי לפגוע בכל הדברים שחשובים לעם ישראל"
הרב שמואל אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שנתיים של כאוס במערכת הפוליטית, לא צריך לשמוח שקמה ממשלה?

אנחנו צריכים לזכור שממשלה היא לא המטרה אלא האמצעי, אמצעי להפצת האור של ה' ושל עם ישראל בעולם, אמצעי לפריחת עולם התורה, החינוך, יישוב הארץ. כשקמה ממשלה כזו שרבים מחבריה יושבים בה כדי לפגוע בכל הדברים שחשובים לעם ישראל, זו ממשלה שמועלת בתפקידה ותגרום נזק כבד וארוך טווח לעם ישראל.

גם אחרי שהיא תקום היא תעמוד על כרעי תרנגולת, ראש ממשלה שבסקרים הוא על גבול אחוז החסימה הוא אולי לגיטמי חוקית אבל ממש לא לגיטימי מוסרית, וכל מתנגדיו ינצלו את חולשתו ויתאגרו אותו פעם אחר פעם. בסופו של דבר אני מקווה שהמצפון שלו ושל חבריו יתגבר והם יפרקו את הממשלה הזו שאין לה טיפה של לגיטימציה מוסרית. 

צריך לזכור, ממש בימים האחרונים מתפרסם הספר של גונן שגב שעשה בדיוק אותו דבר שעושה כעת ימינה. הוא נבחר בקולות הימין ותמורת משרות ומיציבושי הוא העביר את המנדטים לשלטון השמאל של רבין והביא את אסון אוסלו. על הבגידה הזו בבוחריו הוא משלם תשלום אישי מלא לכל ימי חייו. מחבר כנסת, שר, רופא גאון ומבטיח הוא התגלגל להיות כאחרון הפושעים היושבים בכלא שמור בלי יכולת לקבל מבקרים. לא במקרה הספר שלו מתפרסם בימים הללו. אות אזהרה לחברי הכנסת של ימינה שהשמאל מוחה להם כפים כמו שמחה לגונן שגב, ואחרי השימוש זרקו אותו לכלבים והוא צריך להתמודד עם תוצאות מעשיו. הם חייבים להתעשת. כי יש דין ויש דיין ועל מעשים כאלה משלמים, אלא אם כן חוזרים בתשובה.

האם יש עוד משהו לעשות כדי למנוע את הקמת הממשלה?

בוודאי, 'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים' בטח ובטח שמדובר בחרב שמונחת על כל עם ישראל ועל עתיד מדינת ישראל. צריך למחות ולזעוק כנגד הקמת הממשלה ולדרוש מנבחרי הציבור שיעמדו במילה שלהם ולא ישקרו לבוחרים. וכמובן להתפלל לריבונו של עולם, שהכל בידיים שלו. ב"ה ביום ראשון אנו נכנס בכותל רבנים והציבור הרחב לתפילה על המצב.