"כמה נמוך ירדת נפתלי. איזה אות קלון מרחף על מצחך"

בעת היציאה לבחירות האחרונות, נרתמתי למערכה לטובת מפלגת ימינה. כמוני, עוד עשרות אלפי מצביעים נאמנים לא היו מעלים על דעתם לבחור במפלגה אילו היו יודעים שלשם נושבות הרוחות החדשות מבית היוצר של נפתלי בנט | יום קלון לדמוקרטיה הישראלית

חדשות כיפה עמית לוי 31/05/21 21:28 כ בסיון התשפא

"כמה נמוך ירדת נפתלי. איזה אות קלון מרחף על מצחך"
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעת היציאה לבחירות האחרונות, נרתמתי למערכה לטובת מפלגת ימינה מתוך מחשבה ורצון לבסס ימין חזק ואידיאולוגי לצידו של נתניהו. הקמנו מטה שטח בגוש עציון על מנת להבטיח שמרב הקולות יגיעו לימין האמיתי בעינינו - מפלגת ימינה.

עבדנו ימים ולילות, עשינו חריש עמוק בקרב התושבים ונלחמנו על כל קול. בשיחות הרבות שקיימתי עם תושבי הגוש התחייבתי, על דעתם והבטחתם של ראשי המפלגה, שהם לא ילכו לממשלת שמאל. כולנו אף ראינו את ההתחייבויות שניתנו מפיו של בנט עצמו בכל ערוץ תקשורת אפשרי.

כמוני, עוד עשרות אלפי מצביעים נאמנים לא היו מעלים על דעתם לבחור במפלגת ימינה אילו היו יודעים שלשם נושבות הרוחות החדשות מבית היוצר של נפתלי בנט. ימינה שיקרה והפרה את מרבית הבטחותיה לציבור הבוחרים תוך רמיסה של הדמוקרטיה הישראלית.

יגידו מי שיגידו כי כל המהלכים כביכול מעוגנים בחוק ונעשים לפי כללי השיטה, אבל והאבל הוא גדול, השימוש הציני בשיטה עצמה כדי לבזות את השיטה מעלה ריח רע מאד. המחשבה האיוולת כי ראש מפלגה בעלת שבעה מנדטים בלבד, המייצג חלק מזערי וסקטוריאלי מאד של ציבור מסוים יכול להיות ראש ממשלה הינה בזויה ומטילה חרפה לא רק עליו ועל חברי מפלגתו אלא על כל הנותנים יד בדבר. 

כן כן, כל מפלגות המרכז-שמאל, שומרות הסף של הדמוקרטיה היו נזעקות עד לב שמים אילו התמונה היתה הפוכה, אך השנאה העבירה אותם על דעתם. כולם כולל כולם, מקצה לקצה מאתרגים, מהללים ורוקדים סביב עגל הזהב המשונה הזה אשר הם בעצמם יצרו. והגולם קם על יוצרו. לצערי השנאה הזו נגסה גם בחלקים מנבחרי הציבור שלי, שלנו, והנה לנגד עינינו מתרחשת ההונאה וגניבת הקולות הגדולה שידעה ההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל.

כמה נמוך ירדת נפתלי. איזה אות קלון מרחף על מצחך. ככה לא נראה איחוד, ככה לא נראה ריפוי ואיחוי וכל המילים היפות אשר עוטפות את פרי הבאושים הזה שיוצא תחת ידך.

בחודשים האחרונים פעלנו מספר פעילי מטה יחד עם אלפי מצביעי ימינה שמרגשים מרומים ונבגדים על מנת להזכיר לחברי הכנסת של ימינה בשם מה הם הגיעו למקומם הנוכחי ולשם מה נבחרו לכנסת, את מי ומה הם מייצגים. עשינו כל שביכולתנו בכל המישורים על מנת למנוע את העוול הזה אך לצערי הדבר לא עלה בידנו. 

גם אני צפיתי בהצהרתו של בנט בחרדה גדולה מהמחירים שכולנו משלמים כבר עכשיו ועל אלה שעוד נשלם בעתיד הקרוב והרחוק. משותפות עם תומכי טרור (דבר אשר אין לו תקדים בכל ממשלות ישראל עד עצמם היום הזה), מביזוי קול הבוחר, בעיקר מאבדן האמון. יום קלון לדמוקרטיה הישראלית, יום עצוב לכנסת ישראל.
'ה' עז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום'.

עמית לוי הוא רכז מטה השטח של ימינה לשעבר בגוש עציון.