בעקבות הפסקת האש: האם ההנהגה ראויה לעם שלה?

האם ה"נשיאים" של ימינו, ממשלת ישראל, יהיו ראויים לעוצמת רוחו של העם הזה? מי שראה את המוני המתנדבים שזרמו ללוד, ביום חול, בשבת ובחג - ראה את עם ישראל בתפארתו. | ח"כ אורית סטרוק בטור מיוחד

חדשות כיפה ח"כ אורית סטרוק 21/05/21 10:04 י בסיון התשפא

בעקבות הפסקת האש: האם ההנהגה ראויה לעם שלה?
צילום: Miriam Alster/FLASH90

ערב שבת קדש פרשת נשא. נכתב בפרשה: "ויביאו את-קרבנם לפני ה' שש-עגלות צב ושני עשר בקר עגלה על-שני הנשיאים ושור לאחד, ויקריבו אותם לפני המשכן" (במדבר ז' פסוק ה')

רש"י: ויקריבו אותם לפני המשכן - ...אמר רבי נתן: מה ראו הנשיאים להתנדב כאן בתחילה, ובמלאכת המשכן לא התנדבו תחילה? אלא כך אמרו הנשיאים: יתנדבו ציבור מה שיתנדבו, ומה שמחסרין אנו משלימין. כיון שראו שהשלימו ציבור את הכל, שנאמר "והמלאכה היתה דים", אמרו: מעתה מה לנו לעשות? הביאו את אבני השוהם והמילואים לאפוד ולחושן, לכך התנדבו כאן תחילה.

רוח ההתנדבות והמסירות שהתגלתה בעם ישראל הותירה את ההנהגה מאחור.  כך בעבר, בעת הקמת המשכן. כך גם בימינו: מי שראה את המוני המתנדבים שזרמו ללוד, ביום חול, בשבת ובחג - ראה את עם ישראל בתפארתו. אנשים שלא מתבלבלים בין טוב לרע, שמתגייסים ללא צו 8 אלא לפי צו המצפון, שנפרדים ממשפחותיהם כי הם משתייכים למשפחה הגדולה של עם ישראל, שמסכנים את חייהם, את חירותם, ואת רכושם והכל מתוך אהבה גדולה ומחויבות עצומה. ומול רוח ההתנדבות העממית הזו - הרפיסות, הגמגום, החידלון של ההנהגה. חוסר תיפקוד של המשטרה, שהיום כולם יודעים שהוא יושב על קריאה שגויה ועקומה של הבעיה ("טרוריסטים מ 2 הצדדים"). 

האם ההנהגה תתעשת ו"תתפוס מנהיגות", כפי שעשו הנשיאים בדור המדבר? האם תורה לאסוף את הנשק הבלתי חוקי? לעצור את הפורעים ואת המסיתים? לתבוע, פלילית וכלכלית את המסיתים? לסגור את המסגדים, שנמצאו בהם אבנים ובקבוקי תבערה? לאפשר תנועה בטוחה ליהודים בכל הדרכים, ובכל השכונות? האם, לכל הפחות, תורה לשחרר את כל העצורים מבין המתנדבים, ולהחזיר להם את כלי הנשק שהוחרמו?

כך גם בצפון: עם ישראל בהמוניו לא מאכזב, לא מתקפל, מתגייס ומתנדב. ביקרתי אתמול בביתו של הרב אחיקם גץ בעכו. מתחת לחלון שלו בוצע הלינץ' המזעזע, כששכניו לבנין משתתפים בו ו"משתפים" אותו בפייסבוק. והוא? ממשיך ומגייס המונים להרמת הדגל בעכו. וההמונים מתגייסים, מגבים ומחזקים!

כך גם בירושלים: תושבי שכונת שמעון הצדיק שבעין הסערה, ויתר השכונות היהודיות במזרח העיר, שעומדים בגבורה במתקפות רצחניות ומשפילות, זוכים לכ"כ הרבה חיזוקים מהמוני בית ישראל, שרואים בהם שליחים של כולנו. וכך גם בדרום כמובן. בדרום שעכשיו הופקר, שוב!

האם ה"נשיאים" של ימינו, ממשלת ישראל, יהיו ראויים לעוצמת רוחו של העם הזה?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן