זהבה גלאון את מכחישת שואה

ההשוואה אותה עשתה זהבה גלאון כין הנאצים לבין בצלאל סמוטריץ' היא לא פחות מהכחשת שואה מהחמורות שהיו כאן, התזה שחיילי צה"ל, הנינים של אותם ניצולים שמלמלו "שמע ישראל" בטרם הומתו, יעשו שואה נוספת הוא עיוות מסרי ופשע נגד השואה

חדשות כיפה יהודה ולד 08/04/21 14:54 כו בניסן התשפא

זהבה גלאון את מכחישת שואה
זהבה גלאון, צילום: Hadas Parush/FLASH90

זהבה, את מכחישת שואה, כן, ככה בדיוק נראית הכחשת השואה. 

ההשוואה של גלאון בין הנאצים יימח שמם, חיות האדם שהצעידו את אבותינו ואמותינו למותם במחנה טרבלינקה כשהם ממלמלים בפיהם  "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" לבין אנשי הציונות הדתית, היא אובדן דרך מוחלט אבל חמורה מכך זוהי הכחשת השואה.
 
גלאון מצטרפת למי שהיה סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, שהשווה בנאום ביום השואה תשע"ו את חיילי צה"ל לנאצים, כשאמר בטקס יום הזיכרון במכון משואה בתל יצחק כי "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 80-70 שנה".

הבעיה של גלאון וגולן איננה עם חבר כנסת כזה או אחר אלא עם רוח הציונות והמסורת. מבחינתם חיילי צה"ל הלוחמים הגיבורים ,אנשי ההתיישבות הנאחזים באדמותינו, חניכי וחניכות תנועות הנוער הרוקדים עם דגלים ברחובות ירושלים, בחורי הישיבות ובנות המדרשה שלומדים וקוראים על כיבוש הארץ על ידי יהושע בן נון- אלו כולם מסוכנים, כולם נאצים בפוטנציאל.

אבל אנחנו לא הסיפור פה. לא הייתי מגיב לרפש הזה בשביל להגן על דרכנו או על הציבור הגדול והנפלא שאותו הם מכפישים. האור שלנו יסלק את החושך בתוספת עשייה והמשך אותה הדרך.
אני זועק פה בשם ששת המיליונים שנרצחו בגלל היותם יהודים ואינם יכולים לזעוק על ביזוי כבודם הנרמס.
ההכחשה של גלאון אין משמעותה היא שהשואה לא התרחשה או שאלו סיפורי בדיות, אלא הכחשה מסוכנת הרבה יותר. זה ניסיון של גלאון וחבריה בשמאל הקיצוני להפוך את השואה של העם היהודי , את ההשמדה השיטתית והמתוכננת של יהודי בגלל היותו יהודי בשאיפה לחסל את עם ישראל - לאירוע אחר, למשהו אוניברסלי שקשור לשנאת האחר ולבעיה חמורה בסובלנות שהתרחשה במהלך ההיסטוריה בין בני אדם ויכולה לחזור אצל כולם.

זה לא אירוע חד פעמי יוצא דופן שלא נתפס במוח האנושי - אלא משהו שיכול לקרות בכל חברה.  עם כל הכבוד לנרצחי השואה, דעו לכם אומרת גלאון,  שהנכדים והנינים שלכם שלפני הכניסה למשרפה התפללתם בקול חרישי ש'לא יכבה נרו לעולם ועד'- הם שאלפי שנים יהודים בגולה ייחלו שיבוא דור שיחזיר את עם ישראל לארצו ויכונן שלטון יהודי בנחלת אבותיו - הם אותם לוחמי מחתרות, חיילי צה"ל ואנשי ההתיישבות- הם יכולים להיות רוצחים ולעשות שואה.

יש שיח שהוא מחוץ לגדר גם במדינה יהודית ודמוקרטית. ההתבטאויות האלו של גלאון וחבריה הם לא לגיטימיות ואסור לנו לקבל אותם ולהמשיך בשגרת יומנו. זה לא קשור לימין ושמאל או דתיים וחילונים. זה מאיים על נקודת הביחד העמוקה ביותר שלנו.  זוהי סכנה אמתית למדינת ישראל ולהעברת לפיד הזיכרון והגבורה מדור לדור.

המשימה שלנו - שאותו לפיד לא ייכבה.

 

יהודה ולד הוא מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית