מאמינים לבן גביר - אנחנו מאבדים את הנגב

הצרה הכי גדולה של הנגב היא אובדן המשילות והטרור היומיומי שהתושבים הדרומיים חווים מצד שכניהם הבדואים | בן גביר צודק - צריך "שר לביטחון הנגב והגליל", והמוניטין שלו מעיד שהוא האיש הנכון לתפקיד | רונית מרקמן, תושבת הנגב מגיבה לישי אלמקייס

חדשות כיפה רונית מרקמן 18/03/21 16:31 ה בניסן התשפא

מאמינים לבן גביר - אנחנו מאבדים את הנגב
בן גביר בסיור בחירות בשבוע שעבר בצפת., צילום: David Cohen/Flash90

בטור שפרסם כאן אמש (ד') כתב האתר ישי אלמקייס, נטען כי הדרישה של איתמר בן גביר להתמנות לשר לביטחון הנגב והגליל היא "סיבוב ציני על תושבי הפריפריה". אלמקייס טוען שבן גביר רק רוצה לטפל בבעיות הביטחוניות הקיימות בדרום ובנגב בפרט, כאשר שאר המצוקות החברתיות והכלכליות של התושבים בפריפריה – לא מעניינות אותו.

הטור של ישי אלמקייס: בן גביר שוב עושה סיבוב ציני - הפעם על הפריפריה

במחילה מכבודו של אלמקייס, אך כתושבת באר שבע, אני נאלצת לקבוע שלא רק שהדברים שהוא כותב הם לא נכונים ושקריים, אלא שהם מהווים היתממות תמוהה, שלא לומר מסוכנת – ביחס למצב בדרום בכלל, וביחס לדרישה (הצודקת והחשובה) של בן גביר בפרט.

נסביר תחילה מדוע הדברים שאלמקייס כותב הם לא נכונים. הם לא נכונים, כי הם פשוט לא אמת. הנה דברים שאמר עו"ד איתמר בן גביר בראיון עיתונאי לפני כשלושה שבועות, עוד בטרם הצהיר על כוונתו להתמנות לשר לביטחון הנגב והגליל: "מעבר לתכנית שאקדם כדי למגר את הפשיעה והטרור בנגב, אני הולך גם להילחם על כך שתושבי דימונה יקבלו את כל השירותים שזוכים להם תושבי המרכז.

מבחינתי לא אמור להיות שום הבדל ברמת החינוך שזוכים להם תלמידים בדימונה לבין תלמידים בתל אביב. לא אמורים להיות פערים בגובה השכר של עובדים שעובדים באותו מקצוע בדימונה ובתל אביב. לא אמור להיות הבדל באיכות התחבורה הציבורית בין הדרום לגוש דן. את זה אני בא לשנות ואני נחשף גם לעניין השדה תעופה בנבטים וחשיבותו". נראה, אם כן, שבניגוד לטענות השקריות שהועלו כאן, בן גביר לא בא לעשות עלינו סיבוב.

כעת נסביר מדוע לא רק שהדברים הם לא נכונים, אלא גם מהווים היתממות: עם כל הכבוד לבעיות בתשתיות, בתחבורה, בדיור ובמקומות העבודה כאן, הצרה העיקרית שמטרידה יותר מכל כל תושב בדרום היא העובדה שאנחנו פשוט מאבדים אותו. אנחנו סובלים מטרור, כן כן, טרור יומיומי, שכולל פריצות בלתי פוסקות לבתים, גניבת רכבים, הטרדה של בנות, ירי חי לאור יום, גביית פרוטקשן מבעלי עסקים, נסיעה פרועה בכבישים, ועוד ועוד ועוד. זו המציאות בה אני חיה, זו המציאות בה חיים תושבי הנגב. זו מציאות עגומה שחייבת להשתנות, והיא זו שמטרידה בעיקר את התושבים המתגוררים כאן בנגב.

וכאשר יש מציאות בה מיליוני תושבים חיים בפחד, סביר להניח שעיקר העיסוק יוקדש למטרה לשים סוף למציאות העגומה הזו. וזה, מה שעושה איתמר בן גביר: מקדיש את עיקר מאמציו לכך שהנגב יחזור להיות מקום שבטוח וטוב לחיות בו. כשזה יקרה, ממילא יהיה קל יותר לטפל בשלל הבעיות החברתיות והכלכליות שהדרום סובל מהן בקלות רבה יותר.

אני מאמינה לאיתמר בן גביר, שרקורד העשייה המרשים איתו הוא מגיע, מעיד היטב כי הוא לא עסוק בספינים, אלא בלבצע את מה שהוא אומר: גם ביחס לביטחון, וגם ביחס לשלל הנושאים האחרים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן