לאן פנינו מועדות | עתידו הפוליטי של המגזר

"נמאס לנו להיות מגזר מלחך פינכה. נמאס לנו להיות בשוליים. את האמת, היינו מזמן יכולים להוביל את המדינה" | רבקה שמעון עם הפנים קדימה, אחרי סגירת הרשימות

חדשות כיפה רבקה שמעון 06/02/21 21:18 כד בשבט התשפא

לאן פנינו מועדות | עתידו הפוליטי של המגזר
סמוטריץ' וחגית משה, צילום: ארנון בוסני&Sraya Diamant/Flash90

תעזבו, אין צורך לחפש אשמים, לבכות על חלב שנשפך ולנתח את מה שהתרחש במחוזותינו השבוע, תוך כדי סגירת הרשימות של נציגי המגזר הסרוג לכנסת. בסופו של יום, הרשימות פשוט מייצגות את תהליכי העומק שעובר הציבור הדתי הסרוג במשך דור. צעירים לא יוכלו להבין זאת.

חברה אני בקבוצת ווטצאפ של חברים וחברות שלמדו איתי בבית הספר היסודי, ממלכתי דתי רמת גן. ממש פרהיסטוריה. בין הוויכוחים הפוליטיים בינינו, אנו נזכרים בנוסטלגיה בזמרי שנות השישים שעליהם גדלנו. בקבוצה הזו יש מקוננים על כך שהציונות הדתית שינתה פניה. הם עוד זוכרים שרקדנו עם הבנים 'בן לוקח בת', בתנועת בני עקיבא. שיצאנו למסעות משותפים עם בנים, ובכלל היתה יותר פתיחות. הם מתגעגעים לתקופה הזו. אני כבר לא. יש בינינו שגם ירדו מן הארץ ועדיין מרגישים שיש להם דעה על כל מה שקורה פה. יש גם מי שמעשיר אותנו בדברי תורה מידי שבוע. ברוך השם. סרוגים מגוונים.

מצביעי המפד"ל, הם ובניהם ובנותיהם, פשוט עברו תהליך עומק של חיבור לקדושה ולשורשים. ישיבות גבוהות, אולפנות ומדרשות והתיישבות בגב ההר. בסופו של יום מוצאים עצמם הורים מהמרכז לשעבר חברי בני עקיבא, עם ילדים בהתיישבות ונכדים נערי ונערות גבעות בבנימין והשומרון

ועוד תהליך עומק שעבר על המגזר. נמאס לנו להיות מגזר מלחך פינכה. נמאס לנו להיות בשוליים. את האמת, היינו מזמן יכולים להוביל את המדינה. מצביעי ש"ס, אגודה וכל חובשי הכיפה הסרוגה, עם המסורתיים, יכלו להתאחד ,להוביל את המדינה ולקבוע את סדר היום. אבל יש לנו עדין כמה תסביכי נחיתות שעלינו להיגמל מהם.

לחובשי הכיפות המגדירים עצמם דתיים לאומיים יש שתי אופציות טובות בבחירות הקרובות לכנסת.

אפשרות אחת להצביע לחיבור של סמוטריץ עם עוצמה ונועם. כלומר: בעד ערכי המשפחה היהודית, מסירות לארץ ישראל ותורה. ואופציה שניה להצביע ימינה בשאיפה להוביל את המדינה מתוך חזון של יעוד.

מהכרות קרובה עם נציגי עוצמה, הם ונשותיהם, אני מזכירה לכולנו שהם מכבסים לנו את הכביסה המלוכלכת במסירות נפש. מצילים בנות ( גם חרדיות גם מסורתיות) שנקלעו למצוקה עם בן זוג ערבי. רק אותם ראינו נותנים כתף לתושבי דרום תל אביב מול עובדים זרים. הם משפחות צנועות, גומלי חסדים. מלח הארץ. בתקופה שהמשפחה היהודית במשבר זהות חריף, יש לברך על כך שיכנסו לכנסת. אני מאחלת הצלחה רבה גם לנפתלי בנט בהובלת ימינה. הלוואי שיגדיל את כוחו , יוביל וינהיג.

בכלל, לאן מועדות פנינו?

אומרים שבדור של משיח נבואה ניתנה לנשים וטיפשים. אני יודעת בוודאות שאני אישה ולא אכפת לי אם תכתירו אותי בתואר טיפשה. העולם שלנו, הנמצא במשבר עולמי של מגיפה, צועד לקראת יעד. יעוד. ה' אלוהי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה. הכתרת ה' למלך תתאפשר רק אם נאמין בכך. רק אם נכיר בעובדה שעם ישראל הוא העם שנועד להוביל את העולם. לא עם שמחכה למוצא פיו של נשיא נבחר בארצות הברית או דיקטטור ברוסיה. לשם כך עלינו לצאת מחשבונות קטנוניים, ליישב את הארץ שניתנה לנו במתנה, להתלכד שכם אחד בגאווה לאומית, שבאמת אנחנו עם סגולה מכל העמים ותפקידנו להוביל. באיזה דגל? זה כבר נושא לכתבה אחרת.